Wednesday, 30 November 2011

AZIZ BARI PENING


Minggu lalu, selepas berceramah sepentas dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, di pejabat baru Angkatan Muda Keadilan cabang Gelang Patah, Johor Bharu, Prof Dr Abdul Aziz Bari berkata beliau tidak mahu meletakkan jawatannya sebagai pensyarah di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dan mahu bekerja di institusi itu sehinggan pencen, namun minggu ini beliau dilihat berbelah bahagi untuk mempertahankan keputusan tersebut.

Portal FMT hari ini melaporkan Aziz sedang mempertimbangkan untuk letak jawatan sebagai profesor di UIAM untuk mengelakkan daripada terus disiasat oleh pihak universiti.

“Saya akan membuat keputusan dalam minggu ini sama ada untuk kekal sebagai seorang profesor di UIA atau berhenti kerja dengan segera,” katanya dalam satu temu bual dengan FMT hari ini di Akademi Merdeka, di mana beliau menghadiri satu forum mengenai Perlembagaan Persekutuan yang dianjurkan oleh Institute for Democracy & Economic Affairs (IDEAS).

Aziz merupakan ‘pengendali utama’ Akademi Merdeka sebuah NGO di Indonesia dikenali sebagai Freedom Institute, manakala di IDEAS, beliau juga berperanan sebagai felo kanan.

Persoalannya, kenapakah Aziz yang sebelum ini dikenali sebagai seorang yang tegas, tiba-tiba boleh menukar fikiran untuk meletakkan jawatannya di UIAM ?

Dan kenapakah beliau begitu risau sekiranya kesnya itu terus disiasat oleh pihak universiti, jadi dengan meletakkan jawatan adalah alternatif terbaik supaya kesnya tidak terus disiasat ?

Apakah yang amat dirisaukan dan apakah yang cuba disembunyikannya ?

Tuesday, 29 November 2011

KEBANGKITAN ISLAM

Pemerintahan dalam negara dan jajahan islam mengalami revolusi berkadaran mengikut tahap keimanan dan tahap amalan orang islam terhadap ajaran Islam yang sebenar yang dibawa oleh Muhammad saw. Makin bagus ketaqwaan orang islam dan perbuatan orang islam terhadap perintah2 Allah, makin bagus pemimpin yang Allah akan angkat kepada umat islam. Makin buruk dan hilang ketaqwaan orang islam terhadap Allah dan perintah2 Allah, makin buruk pemimpin yang Allah akan angkat untuk memimpin orang islam.

Lihat kronologi;

Klik imej untuk besarkan

Ulasan kepada posting KLIK

~ pengikut Muhammad saw

TUN M, KAU UMPAMA LILIN YANG MEMBAKAR


Segala puji hanya bagi Allah yang kurniakan pemimpin seperti Tun Mahathir kepada Malaysia.

Kau rela dicemuh, dicaci, dikeji kerana rakyat yang tidak faham pemecatan Anwar 1998.

"Saya tak akan tahankan diri saya kerana bagi saya, yang penting ialah seorang yang mempunyai moral yang begitu buruk, moral yang menjadi lebih buruk kerana menggambarkan diri sebagai seorang yang alim, seorang ulama, seorang yang boleh menjadi imam, boleh buat khutbah, orang yang semacam ini lebih daripada orang lain, tak patut buat kerja yang semacam itu.
Pada pendapat saya, Dato’ Seri Anwar Ibrahim bukan sahaja tidak layak memegang jawatan dalam kerajaan, tidak layak memegang jawatan dalam UMNO, bahkan tidak layak menjadi ahli UMNO.
Itu pendapat saya. Kalau Dato’ Seri Anwar nak mempertahankan diri, sila…"

Sumber: AIDC KLIK

~ pengikut Muhammad saw

MELAYU: REALITI ATAU FANTASI


Mengulas lanjut, Datuk Ibrahim Ali yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas mendakwa, masih terdapat golongan yang berpendapat kononnya senario hari ini membayangkan UMNO kurang memberi fokus kepada agenda Melayu meskipun banyak penekanan berhubung perkara berkaitan telah dimanifestasikan kepimpinan parti itu.
“Saya bercakap berdasarkan rungutan orang ramai iaitu tanggapan ini timbul berikutan tafsiran mereka mengenai pelaksanaan sesuatu perkara bergantung kepada meritokrasi, contohnya pemberian biasiswa, selain meliberalisasikan sektor-sektor tertentu dengan 30 peratus penyertaan bumiputera dihapuskan,” katanya.
Beliau berkata, persepsi ini wajar diperbetulkan sebelum keadaan menjadi lebih parah yang akhirnya tidak mustahil akan memberi impak negatif kepada parti itu sendiri, khususnya rakyat dan negara.
Tegasnya, UMNO mesti teguh dengan dasarnya dan segala persepsi atau sebarang kekeliruan yang timbul sekarang ini mesti diperbetulkan melalui Perhimpunan Agung UMNO demi bangsa, agama dan negara. KLIK

~ pengikut Muhammad saw

Sunday, 27 November 2011

PAS TAKDE FAEDAH UNTUK ISLAM DAN MELAYU

PAS hanya guna islam untuk dapat KUASA. PAS bersama DAP dan PKR hanya untuk dapat kuasa. PAS jual syurga untuk dapat kuasa.

Pemimpin PAS gila dan cinta kuasa!!! Ahli PAS tertipu dengan dasar perjuangan islam PAS. PAS bukan pejuangkan islam tetapi pemimpin PAS guna islam untuk tipu rakyat yang cetek pengetahuan islam supaya undi PAS. Padahal PAS bukan perjuangkan islam. PAS guna islam untuk kuasa politik.

Wahai umat islam di Malaysia, usahlah tertipu dengan mainan PAS. Kalau benar mahu islam kembalilah kepada ajaran islam sebenar yang dibawa oleh Muhammad saw.

~ pengikut Muhammad saw

KEPADA ARTIS YANG BERUBAH


Berubah bermakna dari melanggar perintah Allah kepada TAAT perintah Allah. Dari tidak bertudung kepada bertudung. Dari tinggalkan solat kepada menunaikan solat. Dari solat bersendirian kepada solat berjemaah. Dari tidak suka agama kepada suka kepada agama. Dari lupa Allah kepada ingat Allah.

UNTUK TAAT ALLAH BERTERUSAN TANPA HENTI TENGAH JALAN DAN TIDAK BERPATAH KE BELAKANG IALAH NIAT MESTI BETUL IAITU BUAT KERANA PERINTAH ALLAH DAN UNTUK SUKAKAN ALLAH.

ITULAH NIAT YANG IKHLAS. BUKAN BUAT UNTUK SUKAKAN ORANG ATAU SUKAKAN DIRI ATAU DAPAT PUJIAN MANUSIA TAPI HANYA BUAT UNTUK SUKAKAN ALLAH.

BILA NIAT IKHLAS, KETAATAN KEPADA ALLAH TIDAK AKAN BERUBAH WALAU APA UJIAN DATANG ATAU APA SAHAJA KEJIAN DATANG SEPERTIMANA TEGUHNYA MUHAMMAD SAW DAN SAHABAT MENYEBARKAN ISLAM WALAU PELBAGAI DUGAAN DATANG.


~ pengikut Muhammad saw

Saturday, 26 November 2011

ANWAR KENA LAGI


Anwar teringin sangat nak jadi PM Malaysia tapi dia tak layak sebab dia tak sayangkan negara ni dan dia hanya ingin mengejar cita-cita dan impian dia sahaja. KLIK

~ pengikut Muhammad saw

Friday, 25 November 2011

ANWAR ATAU SAIFUL MENIPU?


Anwar cuba menipu, cuba menutup, cuba pusing, cuba auta, cuba macam-macam namun segala pembohongan Anwar jelas sejelasnya ANWAR SEORANG PENIPU BESAR!

Seperti gambar diatas, Anwar bagitau dia ada alibi yang cukup untuk melawan di Mahkamah kepada wartawan barat Mark Davis. Mana alibi kau Anwar wei? mana alebai kau Anwar wei? mana pak lebai kau Anwar wei? 

sumber: AIDC KLIK

~ pengikut Muhammad saw

MELAYU HILANG KUASA KERANA SIFAT LIBERAL PEMIMPIN UMNO


Melayu bakal hilang kuasa jika pemimpin dan bangsa melayu terus bersengketa sesama melayu. Melayu yang selama ini dilihat bersatu dan memberi sokongan kepada UMNO melainkan PAS, selepas 54 tahun mengalami perpecahan lagi dikalangan melayu. Sebagaimana kata Tun M sebelum ini, persengketan sesama pemimpin UMNO samada peringkat atasan atau bawahan sudah membusuk di perut dan kalau tak dirawati ia bakal membawa malapetaka kepada survival kuasa politik melayu. Tindakan liberal Najib dek desakan kaum lain menambahburuk sokongan melayu kepada UMNO kalau tidak segera dirawati dengan penuh keihklasan. PAS sudah tenggelam dalam mimpi dan angan2 bersama DAP & PKR untuk tawan Putrajaya sehingga perjudikan agama dan kepentingan melayu. Mana lagi melayu mau pergi?

sumber: din turtle KLIK

~ pengikut Muhammad saw

Wednesday, 23 November 2011

ONG KIM SWEE PERTAHAN MARUAH MALAYSIA

MEREKA tidak menghormati kamu, mereka tak hormat bendera kita, mereka tak hormat Raja kita dan mereka tak hormat ibu bapa kita. Kalau kamu benarkan ini terjadi, maka kamu adalah pengecut. Kamu sebagai rakyat Malaysia mesti ajar mereka.
“Kita berjaya tewaskan mereka bukan sekali tapi dua kali di hadapan penyokong fanatik mereka. Kita tunjukkan pada mereka macam mana nak lakukannya.”UTUSAN
sumber: KLIK

PUNCA GARUDA KALAH DIKENAL PASTI


Tahniah kepada Ong Kim Swee dan Harimau Muda Malaya kerana tidak angkuh dan sombong dengan kemenangan sebagai Juara Bola Sepak Sukan SEA 2011. Pasukan TimNas Indonesia akhirnya menyedari punca kekalahan mereka KLIK

Tuesday, 22 November 2011

Monday, 21 November 2011

ALLAH BUAT MALAYSIA JUARA BOLA SEPAK SUKAN SEA 2011, TAHNIAH!!!!


SEGALA PUJI BAGI ALLAH YANG MENGHADIAHKAN EMAS KE-59

ALLAH IZIN DAN BANTU PASTI MALAYSIA MENANG!

ALLAH BERSAMA, PASTI MALAYSIA BOLEH!!!!!!!!!!!!!!!!!


JANGAN LANTIK AHLI POLITIK SEBAGAI MENTERI


KPK; Jangan lantik ahli politik sebagai menteri

JAKARTA 20 Nov. - Ketua Suruhanjaya Pembanterasan Rasuah (KPK), Busyro Muqoddas berkata, pelantikan ahli politik sebagai menteri akan membawa kepada amalan rasuah dan penyelewengan, katanya di sini, kelmarin.
Menurut beliau, menteri-menteri yang datang dari parti politik lebih cenderung melakukan rasuah dan oleh itu, proses seumpamanya perlu dihentikan.
“Hanya golongan profesional yang layak dengan latar belakang yang jelas sahaja patut dilantik sebagai menteri,” katanya semasa berucap di hadapan pelajar universiti di sini, kelmarin.
Pengerusi Jabatan Pengajian Rasuah di Universiti Gadjah Mada, Yogyakarta, Zaenal Arifin Muchtar menambah, menteri-menteri yang dilantik atas sebab politik kurang berkemahiran melaksanakan tanggungjawab dalam kementerian tersebut.
“Bagaimana cara untuk mengisi jawatan-jawatan tersebut dengan calon yang layak merupakan isu lain yang wajar untuk diperjuangkan,” katanya. -Utusan

Aku lihat pengisian jawatan menteri di setiap kementerian atau jabatan oleh ahli politik jadi penyumbang besar kepada rasuah berlaku tidak kira parti pembangkang seperti yang berlaku di Kelantan, Kedah, Penang dan Selangor dan juga dalam pemerintahan kerajaan BN sendiri.

Tambahan lagi, menteri yang dilantik dari ahli politik yang menang pilihanraya bagi memegang jawatan kementerian yang memerlukan kelayakan profesional nampak banyak kelemahan dari segi keputusan yang dibuat dan tindakan yang diambil. Lihat contoh Anwar yang diberi jawatan menteri kewangan sewaktu dalam UMNO dahulu hampir2 menggadai negara ketika krisis ekonomi 1997 dimana dia mencadangkan Malaysia terima bantuan dari IMF.

Pada kiraan aku, seorang sahaja ahli politik yang benar2 bijak hasil usaha beliau yg tidak berhenti belajar dalam setiap aspek yang memerlukan tindakan dan keputusan yang betul walaupun graduate sebagai seorang doktor iaitu Tun Mahathir. Tindakan bijak beliau pada tahun 1997 menyelamatkan Malaysia dari jadi hamba IMF.

Banyak sekali keputusan2 menteri yang memeningkan rakyat kerana tindakan & keputusan kurang cerdik seseorang menteri dalam kementerian yang diterajuinya.

Aku melihat bahawa menteri yang memegang jawatan dalam mana2 kementerian haruslah seorang profesional dan pakar dalam bidang yang terajui oleh kementerian tersebut dan bukan seorang ahli politik yang pandai bercakap tapi tindakan & keputusan jelas kelihatan seperti seorang yang bodoh dan tidak berpengetahuan.

Contoh yang jelas seperti menteri KDN sekarang jelas nampak keselamatan negara tergadai dek menjaga undi cina kepada BN.

Sebagai seorang islam yang sayangkan agama islam dan negara ini, setelah melihat perpecahan bangsa sendiri yang hampir semuanya beragama islam adalah lebih baik kita membuat tindakan berani dan bijak demi menjaga kedaulatan islam dan bangsa melayu serta negara tercinta ini.

Kalau Itali sanggup membelakangkan sistem demokrasi demi menyelamatkan negara jadi mukhlis dan bankrap dengan melantik kerajaan baru dari golongan profesional dan bukannya dari ahli politik KLIK

Kenapa tidak bijak pandai orang melayu, pemikir melayu dengan sokongan raja melayu membelakangkan sistem demokrasi demi menyelamatkan survival orang melayu yang merupakan pendokong kuat agama islam & menjaga kesucian islam dengan melantik ketua yang menjadi wakil raja melayu adalah dari yang berbangsa melayu, beragama & mengamalkan islam, neutral dari mana2 fahaman politik & dari golongan profesional.

~ pengikut Muhammad saw

TUN MENEGUR PRESTASI UMNO, MASIH TAK NGAKU!

Kenapa tak nak ngaku salah? Tun M menegur adalah untuk kebaikan orang melayu, tapi Hishammudin menafikan teguran Tun sebaliknya mengatakan melayu terbela sejak 2008. Aku percaya ada yang tidak kena di mata Tun M perihal 1 Malaysia yang membuatkan melayu rasa terpinggir dalam pentadiran Najib terutamanya yang berkaitan dengan kepentingan  Melayu dan keselamatan negara ini seperti contoh biasiswa, sekolah vernakular, tindakan yang membela berlebihan Namewee yang mengutuk melayu dan islam, ISA and etc.

Seperti yang aku menulis di entry yang terdahulu, aku dengar keluhan melayu yang merasa terpinggir di bawah pentadbiran Najib kerana keistimewaan melayu banyak terhakis. Dek tidak tahan, PERKASA ditubuh kerana fungsi UMNO dilihat kurang berfungsi menjaga kepentingan melayu kerana Najib terpaksa berhempas pulas mempromosi 1 Malaysia dimana dia perlu menjaga dan memenuhi tuntutan kaum lain negara ini termasuk tuntutan supaya hak melayu dihapuskan sekiranya Najib mahu undi dan sokongan mereka.

Kerana terlalu mendambakan sokongan kaum lain, banyak kepentingan melayu dan islam tidak terjaga seperti dahulu. Kesan dari itu, melayu rasa terpinggir.

Teguran Tun M sangat berguna sebelum terlambat.

~ pengikut Muhammad saw

Friday, 18 November 2011

PEMBENTUKAN KERAJAAN TANPA AHLI POLITIK, MALAYSIA?

ROME 17 Nov. – Perdana Menteri baru Itali, Mario Monti menubuhkan sebuah kerajaan yang dianggotai oleh tokoh bank, diplomat dan eksekutif perniagaan, tanpa melantik seorang pun ahli politik.

Monti berkata, ketiadaan ahli politik dalam Kabinetnya akan menyelamatkan parti-parti politik daripada ‘mendapat malu’ apabila kerajaan terpaksa mengambil keputusan sukar yang diperlukan bagi menyelamatkan negara ini daripada keruntuhan sistem kewangan.

Bekas Pesuruhjaya Kesatuan Eropah (EU) itu dan Kabinetnya mengangkat sumpah di istana Presiden semalam, dalam upacara rasmi yang menamatkan mandat kerajaan Silvio Berlusconi dan dominasi jutawan media itu terhadap politik Itali selama 17 tahun.

Monti, 68, menghadapi rintangan utama hari ini apabila beliau membentangkan agenda perundangannya di Parlimen dan mengemukakan kerajaannya untuk diluluskan oleh Senat menerusi pengundian usul percaya.

Beliau enggan membincangkan langkah berjimat cermat baru yang dirancangkan untuk mengeluarkan Itali daripada krisis hutang, sekadar berkata, pertumbuhan ekonomi menjadi keutamaan dan butir-butir agendanya akan didedahkan dalam ucapan di Parlimen hari ini.

Kata Monti, beliau akan berkhidmat sebagai Menteri Ekonomi di samping menjadi Perdana Menteri sementara beliau menuntut ‘pengorbanan’ daripada semua parti politik untuk menyelesaikan masalah ekonomi negara dan memulihkan pertumbuhan.

Sementara itu di sebuah lagi negara Eropah yang dilanda masalah ekonomi, Perdana Menteri Greece, Lucas Papademos dengan mudah memperoleh kelulusan Parlimen terhadap kerajaan baru beliau, yang dibentuk minggu lepas dengan ahli politik daripada Parti Sosialis, puak konservatif dan sebuah parti kecil berhaluan kanan.

Dalam pengundian di Parlimen 300 kerusi itu, 255 anggota menyokong manakala 38 lagi menentang Kabinet Papademos. Kerajaan beliau yang dijangka memegang kuasa sehingga pilihan raya pada Februari depan, ditubuhkan bagi melaksanakan perjanjian hutang baru berjumlah 130 bilion euro (RM531 bilion) dan memperoleh dana bantuan penting untuk mengelakkan kebankrapan. –utusan

KALAU AHLI POLITIK MELAYU ISLAM ASYIK BERGADUH, MELAYU PECAH BELAH, ISLAM TERGADAI, NEGARA TERGADAI KEPADA MUSUH ISLAM. ADALAH KEBAIKAN BILA KERAJAAN DIBENTUK TANPA AHLI POLITIK DAN DI ANGGOTAI NON-PARTISAN DAN DIKETUAI OLEH KETUA YANG NEUTRAL YANG BOLEH MENYATUKAN MELAYU DAN BERTINDAK ADIL KEPADA SEMUA KAUM.

~ pengikut Muhammad saw

MAMPUKAH MELAYU BERSATU?

 

Harapan Tun Mahathir mahu melihat melayu negara ini bersatu. Adakah harapan murni Tun tercapai dengan negara ini terus amalkan sistem demokrasi yang menyaksikan selepas 54 tahun merdeka umat melayu berpecah kepada banyak kumpulan yang menjadikan bangsa melayu minoriti. Dalam sistem demokrasi, minoriti tidak dapat memerintah negara. 

Harapan kita semua termasuk aku yang sayangkan bangsa melayu yang umumnya beragama islam nak melayu bersatu padu dengan mengamalkan kembali ajaran islam sebenar yang dibawa oleh Muhamamd saw 1400 tahun dahulu. 

Namun adakah harapan Tun M, harapan umat melayu dan harapan aku jadi kenyataan dengan kita amalkan sistem demokrasi?

Aku tak percaya kita boleh bersatu dengan terus mengamalkan sistem demokrasi. Memang kita semua salahkan PAS tak nak bersatu dengan UMNO dan PAS salahkan UMNO kerana tak nak islam seperti yang PAS faham yang jadi alasan PAS tak nak bersatu dengan UMNO.

Renungkan kisah yang benar2 berlaku dahulu, dua puak besar di Madinah dahulu AUS dan KHOZROJ yang bersengketa seperti UMNO dan PAS bersengketa.

AUS dan KHOZROJ adalah sebangsa iaitu Arab. Manakalah UMNO dan PAS adalah sebangsa iaitu Melayu.

Bagaimana AUS dan KHOZROJ boleh bersatu? Iaitu setelah mereka dapat ketua yang baik, bertaqwa beriman, adil iaitu Muhammad saw.

Aku berpandangan UMNO dan PAS boleh bersatu apabila dapat ketua yang neutral, adil, baik bertaqwa.

~ pengikut Muhammad saw

Thursday, 17 November 2011

MALAYSIA KALAHKAN INDONESIA 1 0


TAHNIAH TEAM BOLA SUKAN SEA 2011 MALAYSIA!!!

MALAYSIA GEMPUR!!!!! MALAYSIA BOLEH DENGAN IZIN ALLAH


JANGAN GENTAR, IRINGAN DOA PADA ALLAH MENANGKAN MALAYSIA

ANAK BOB LOKMAN


Bob lokman duk memurtadkan rakyat Johor pasal keluar kerja pukul 5 pagi dan hujung minggu qada' tidur sampai tengahari.

Sebenarnya dia bercakap berdasarkan pengalaman dia selama hidup atas muka bumi Allah ni. Selama ni dia tak subuh sebab membuta sampai matahari naik dan terus cari makanan dan terus buat apa yang dia suka nak buat. Hujung minggu membuta sampai tengahari. Itulah pengalaman Bob Lokman dalam hidup dia selama ni sepanjang jadi artis. Atas pengalaman dia buat dulu, dia bantai orang sebab konon dia baru dapat hidayah dan terus lupa diri siapa dia asal dulu dari longkang kegelapan. Dan budaya hidup ini menjadi contoh kepada anak-anaknya dirumah.

Wei Bob! kau ni jahil muraqab selama ni kau nak salahkan orang buat apa anak kau jadi hantu! Nabi saw ada sebut bahawa anak lahir elok tapi mak bapak yang corakkan anaknya jadi yahudi atau nasaro. Nabi takde sebut orang lain yang buat anak jadi hantu raya macam anak kau tu. Kesalahan kau gagal jadi bapak yang baik yang boleh jadi contoh kepada anak kau tu, kau nak letak kesalahan kau pada orang lain.

Inilah faedah yang kau belajar dari join PAS. Sendiri buat salah, tak nak ngaku, hang buh kat orang lain. Semua salah orang lain. Nanti kalau takdir Allah kau dimasukkan ke neraka, kau nak salahkan siapa? Allah takkan terima apa jua alasan kau tu, sebab setiap orang yang buat salah menanggung dosa masing2.

Kau ingat join PAS kau yakin dapat syurga Allah? Syurga yang Nik Aziz buat boleh la kau masuk sebab syaratnya undi PAS walaupun belum mengucap 2 kalimah syahadah. Namun syurga Allah bukan itu syaratnya, tetapi hanya diberi kepada yang beriman dan taat kepada Allah dengan niat semata-mata sukakan Allah atau mencari keredhaan Allah semata-mata. Dan bukannya tunjuk beramal agama, cakap agama & laung cakap perjuangkan agama supaya orang undi dalam pilihanraya, INI NAMANYA JUAL AGAMA.

Bob Lokman patut muhasabah diri banyak-banyak sebelum 'membubuh' orang lain kerana silap cakap, kau yang kena bubuh. Kan dah kena bubuh pasal anak kau tu, pandai2 salahkan orang.

~ pengikut Muhammad saw

Wednesday, 16 November 2011

ANWAR, AZIZAH & ANAKNYA TOLONG JAWAB!!!!!!


Tadi Anwar dah ke balai polis pasal kes dia buat laporan polis palsu. Di luar perkarangan balai polis dia cakap kepada media bahawa rakaman video seks itu adalah satu plot cerita untuk burukkan dia dan keluarga. Kalau betul ia merupakan plot cerita, tolong jawab beberapa soalan ni:

1. Kalau betul lelaki itu bukan Anwar, kenapa tidak buat laporan polis atau lantik penyiasat persendirian (kalau tak yakin dengan polis) supaya siasat siapa lelaki yang memiliki rupa yang serupa & sebijik macam Anwar?

2. Kenapa sampai sekarang Anwar, Azizah dan anaknya gagal menunjukkan jam Omega yang didakwa ada dalam simpanan yang bila ditanya oleh wartawan sampai melompat-lompat Azizah dan anaknya?

3.  Kenapa tidak saman Datuk Eskay yang mendakwa bahawa dia ada bersama Anwar dalam rakaman video seks tersebut?

4. Kenapa Anwar mengelak dari bersumpah sedangkan Datuk Eskay sanggup bersumpah dan pohon Allah melaknatnya diri sendiri (Datuk Eskay) sekiranya dia berbohong?

5. Kenapa Anwar hantar Shamsul Akin (ketua pemuda PKR) buat kacau di masjid Amru Al-As sentul ketika majlis sumpah Datuk Eskay sedangkan sumpah itu laknat ke atasa dirinya sendiri (Datuk Eskay), apa kena mengena dengan Anwar kerana dia tak suruh Allah laknat Anwar?

6. Kenapa Anwar tidak mahu jalankan ujian Poligraf (ujian kesan penipuan) seperti yang dicadangkan oleh Husam, PAS sedangkan Datuk Eskay sanggup sahut cabaran Husam dengan syarat Anwar turut serta dalam ujian tersebut?

7. Kenapa CCTV di sebuah hotel-spa di Jalan Ampang merakamkan kereta milik Anwar keluar masuk ketika waktu Facebook dan Twitter Anwar didapati tidak aktif yang mana masa rakaman video, CCTV dan Facebook/Twitter synchronize ?

8. Jika benar dakwaan Anwar, kenapa Anwar tidak buat laporan polis supaya siasat penyamar yang mengguna kenderaan dan nombor plat serupa miliknya?

9. Kenapa Anwar tidak saman Dr MiM yang membongkar Facebook dan Twitter didapati tidak aktif semasa rakaman video seks dibuat?

10. Anwar cakap pada media tadi bawah dia akan lawan habis-habisan, TETAPI kenapa dia tidak buat apa-apa tindakan sebagaimana 9 SOALAN di atas selama ini & senyap je, setelah polis buka kes baru cakap nak lawan habis-habisan dan kalut cakap itu dan ini?

ANWAR, KAU SEBENARNYA DAH LAMA CHECK-MATE SEJAK LIWAT 1.0 LAGI 1997 BILA UMIE HAFILDA BONGKAR KEGIATAN HARAM KAU TU KEPADA TUN M!!!

~ pengikut Muhammad saw

ANWAR KETAKUTAN LAGI

Kenapa anwar yakin dia kena dakwa lagi? Sebab memang dia bersalah buat laporan PALSU kerana dialah orang sebenar dalam video seks tersebut. Bila anwar sahkan dia yakin dia bakal didakwa kes laporan palsu, itulah sebenarnya pengakuan bahawa MEMANG SAYA DALAM VIDEO TU.

Anwar kau dah check-mate LAGI!

~ pengikut Muhammad saw

MELAYU SUDAH BOSAN DENGAN PARTI POLITIK

Komen Pembaca:
Anonymous said...
aku yg bekas penyokong pas ni dah benci pas dan berangan angan nak sokong/undi umno..tapi beginilah cara umno nampak gayanya aku taknak ambik hal lah pasal mengundi ni..setelah aku berborak dgn kwn2 aku nampaknya mrk pun begitu jugak..tidak ada parti yg benar2 membela org melayu yg sudah tentunya beragama islam..taktau la nanti apa akan jadi pd melayu dan tanah melayu ni...
Aku jangka mood pengundi melayu down lately. Kecewa, sedih, risau dengan keadaan umat islam, islam dan kuasa melayu. UMNO kelihatan rapuh dengan isu2 yang digegarkan oleh pembangkang dan pembangkang yang mewakili melayu seperti PAS kelihatan hanya jadi tunggangan dan pengecut kepada kaum bukan islam di negara ini KLIK. So siapa lagi nak diharap? Parti politik melayu berpecah belah dan gagal menyatukan umat islam~ melayu negara ini. so what next for our survival? Aku cadang tindakan berani mati oleh pemimpin melayu~ islam, cendikiawan dengan sokongan raja-raja melayu agar KITA AMBIL LANGKAH BERANI UNTUK mencari pemimpin melayu yang professional dan beragama serta NEUTRAL YANG BOLEH MENYATUKAN UMAT ISLAM~MELAYU YANG BERPECAH BELAH SEKARANG......KLIK

~ pengikut Muhammad saw

Tuesday, 15 November 2011

NAJIB BERINGATLAH SEBELUM KENA, LUAHAN HATI AHLI UMNO

Komen Pembaca:
Jabalnur said...
Najib Pemimpin UMNO. Sebagai Pemimpin umno agenda paling besar bagi Najib adalah Pembelaan Nasib bangsa Melayu - TAPI apa yang kita lihat NAjib Lebih Cina dari Cina dan dengan 1 Malaysia Najib Melayu dah hampir pupus. Apatah lagi dengan pembelaan Najib terhadap Sekolah Cina, padahal ianaya adalah BERCANGGAH dengan Perlembagaan. Saya, sebagai penyokong UMNO TIDAK akan mengundi di PRU 13 nanti kerana kecewa dengan UMNO yang telah mengabaikan nasib Melayu secara TOTAL.
PRU 13 semakin terasa bahangnya. Najib perlu dengar luahan akar umbi sebelum jadi macam Pak Lah kerana undi protes. Tambahan lagi PRU13 adalah pilihanraya umum pertama buat Najib sebagai PM. Jangan ambil mudah suara akar umbi kerana merekalah yang mempengaruhi satu sama lain dalam lingkungan masyarakat yang turun mengundi.

~ pengikut Muhammad saw

ANWAR: ALIBI, ALEBAI DAN PAK LEBAI

ALIBI, ALEBAI & PAK LEBAI,HABIS DAH KAU ANWAR.... KLIK

Monday, 14 November 2011

ANWAR, JALAN KAU SEMAKIN SEMPIT....



Mana alibi & bukti wahai Anwar yang kau cakap diawal kes tahun 2008 dulu? Sekarang perbicaraan dah nak tutup tirai, masa sesi pembelaan mana alibi kau wahai anwar? Kenapa tidak nurul izah & wan azizah jadi alibi kau sebab anak-beranak ni beria-ia cakap kau ada bersama mereka, kenapa tidak guna alibi ni? kalau nurul izah dan azizah jadi alibi kau seperti video dibawah kau punya orang percaya sikit, ni langsung tidak ada alibi, prof yang meeting dengan kau pun tak sanggup jadi alibi, tuan rumah pun tak sanggup jadi alibi, 

so mana alibi kau ni Anwar? kenapa tak guna pak lebai Nik Aziz dan Hadi Awang jadi alebai kau?


ANWAR DAH CHECK-MATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~ pengikut Muhammad saw

ANWAR DAH MENGAKU, PANAS x10000000000


Info dalaman pakatan sahkan anwar telah mengaku depan kit siang dan hj hadi bahawasanya dialah pelaku dalam video tersebut.

Tapi anwar cuba pusing dan salahkan eskay kerana pendedahan kepada umum.


cuba sahkan dengan Anwar betul ke cerita ni????

sumber: GAP

ANWAR PEMBELIT!! PEROSAK AGAMA!!!

ROSMAH KEPADA NAJIB

Najib perlu ambik perhatian, hal ini serius sebelum kacang jadi bubur. Ini bukan perkara main-main tetapi realiti. PRU 13 adalah ujian pertama Najib sebagai PM tetapi dengan isu ini kalau tidak ditangani dan ambil mudah...HABIS. Lihat komen, KLIK

~ pengikut Muhammad saw

Sunday, 13 November 2011

NAJIB PERLU FIKIR, JANGAN AMBIL RINGAN SEBELUM TERLAMBAT


"MUSUH AKAN KRITIK SETIAP KESILAPAN YANG DIBUAT, ORANG YANG BIJAK AKAN MENILAI KRITIKAN TERHADAPNYA & BAIKI SETIAP KRITIKAN YANG DITERIMA SEKIRANYA BENAR. SEBALIKNYA, PENGAMPU AKAN SENTIASA BERKATA BAIK WALAU KESILAPAN YANG DIBUAT, AKHIRNYA YANG BURUK BERTAMBAH BURUK & YANG BAIK BERTUKAR JADI BURUK"

Sementara Datuk Seri Najib Razak baru sahaja selesai menunaikan haji manakala Umno pula membuat persiapan mengadakan perhimpunan agung 2011 hujung bulan ini, buku terbaru tulisan seorang ahli parti itu, yang menggesa beliau berundur sebagai presiden dan perdana menteri memasuki pasaran.

Muka depan buku terbaru tulisan Shahbudin Husin, merumuskan Najib perlu berundur demi menyelamatkan Umno dan BN.

Tulisan buku (gambar) itu juga mendakwa kepimpinan Najib sudah tidak boleh diyakini dan dipercayai, dan harus berundur untuk menyelamatkan Umno dan masa depan orang Melayu. Najib juga merupakan Pengerusi Barisan Nasional (BN).

Buku setebal 267 halaman dengan judul "Kesilapan-kesilapan Najib" membuat rumusan — "Najib wajar berundur sebelum pilihan raya umum ke-13."

Penulisnya Shahbudin Husin berkata, Najib harus sanggup melakukan pengorbanan besar dengan meletakkan jawatan sebagai Presiden Umno dan Perdana Menteri sebelum pilihan raya umum ke-13 dan menyerahkan kepada pemimpin lain mengemudi parti dan kerajaan.

"Ini kerana Najib sudah tida ada harapan lagi untuk memulihkan sokongan rakyat bagi membawa kemenangan kepada Umno dan BN," kata Shahbudin yang pertengahan tahun ini menghasilkan buku pertama mengenai Najib iaitu "Tak berubah, faktor Rosmah &; pola Sarawak petanda BN The End . . . Najib Perdana Menteri Terakhir . . ."

Shahbudin, ahli Umno bahagian Wangsa Maju, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur berhujah bahawa pelbagai percubaan dilakukan oleh Najib seperti memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), memberikan gula-gula dalam Bajet 2012, naik bas, naik basikal dan pelbagai cara lainnya seperti tidak membuahkan hasil.

"Beliau tetap dipertikai dan tidak dipercayai," kata penulis.

Dia menambah, "menang atau mendapat majoriti dua pertiga masih jauh dari lingkungan Najib."

Katanya, pilihan raya umum ke-13 hanya memberi makna kepada Najib jika beliau berjaya melepasi garisan dua pertiga majoriti sokongan di Parlimen, "sesuatu yang sangat-sangat mustahil sebenarnya untuk dicapai."

Dengan menggariskan 19 kesilapan Najib menerusi bukunya, Shahbudin berkata, kegagalan memenangi pilihan raya umum ke-13 sudah tentulah akan menyebabkan Umno dan BN hilang kuasa dan Najib akan dipertanggungjawabkan sepenuhnya jika gagal.

"Orang-orang Melayu dan ahli Umno tidak akan dapat memaafkan Najib kerana merasakan kekalahan itu adalah berpunca daripada kelemahan dan kegagalannya yang menyebabkan melakukan terlalu banyak kesilapan dan kehilangan sokongan," Shahbudin menulis lagi.

Katanya, jika gagal mendapat majoriti dua pertiga pula, pasti akan timbul suara-suara yang akan memintanya berundur kerana setelah diberi peluang sebagai Perdana Menteri, Najib dilihat gagal melakukan yang terbaik.

"Akan wujud desakan supaya pemimpin lain pula mengambil alih teraju kepimpinan parti dan kerajaan.

"Sehingga ini pun sudah kedengaran suara-suara dalam Umno sendiri yang mahu bertindak mendesak Najib berundur jika beliau gagal membawa BN melepasi garisan dua pertiga itu nanti," katanya lagi sambil berkata pandangan itu dikumpulkan menerusi pengamatan dan perbincangan dengan ahli-ahli akar umbi Umno dan BN.

Senarai kesilapan itu disenaraikan di bawah tajuk "1Malaysia Silap Pertama Di Hari Pertama Sebagai PM", "Menghapuskan Kementerian Pembangunan Usahawan", "Mewujudkan Kabinet Kawan-kawan", "Kabinet Lemah dan Ramai Menteri Senator", "Rasionalisasi (Sebenarnya Pemotongan) Subsidi", "Pelantikan APCO", "Gagal Mengawal Karenah dan Gaya Mewah Rosmah", "Gagal Mengurus Parti Komponen dan Anggota Kabinet", "Terlalu Banyak Program Transformasi Tapi Hasil Diragui", "Tidak Tegas dan Flip Flop".

Tajuk-tajuk lain yang menyusul ialah "Manipulasi Media Yang Melampau", "Menjadikan Umno Kurang Melayu", "Terlalu Bergantung Kepada Bekas Panglima Anwar", "Merestui Budaya Politik Jijik dan Lucah", "Membiarkan Amalan Nepotisme dan Kronisme", "Mempunyai Ramai Pegawai Tapi Tidak Membantu", "Tidak Bijaksana Mengendali Bersih 2.0", "Mansuhkan ISA Rugikan Melayu" dan "Terlalu Mengejar Populariti".

Tajuk-tajuk kecil itu merujuk kepada detik dan insiden sepanjang dua tahun lalu khususnya perkembangan sejak awal 2011.

Shahbudin juga menulis, kalau pun desakan untuk berundur lambat muncul, Najib juga sebenarnya harus berundur secara terhormat jika BN gagal mendapat majoriti dua pertiga.

"Rujukan mengenai perkara itu sudah ada dan Najib tidak harus berlengah untuk mematuhinya," katanya lagi.

"Kesimpulannya Najib sedang menuju jalan mati dan pilihan yang terbaik baginya hanyalah berundur bagi mengelakkan Umno dan BN yang dipimpinnya turut sama terhumban ke gaung kekalahan," kata Shahbudin lagi.

Dengan merujuk kepada kenyataan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan aktivis Dr Chandra Muzaffar bahawa jalan bagi BN masih belum cerah untuk menang besar, penulis ini menambah, "di sinilah Najib perlu berjiwa besar" demi menjaga nama baik Tun Abdul Razak Hussein, yang juga bapanya dan perdana menteri kedua.

sumber: KLIK

ISLAM TAFSIRAN PAS

Penyokong PAS belajar agama dari orang agama mereka dalam PAS. Penyokong PAS diatas mensedekah bacaan al-fatihah kepada adun PKR yang mati kemalangan. Oleh kerana fatwa oleh orang agama mereka seperti undi PAS masuk syurga, sesiapa yang tolong PAS boleh terima termasuk syaitan termasuk cina DAP, penyokong PAS seperti di atas bersangka adun PKR yang mati kemalangan sudah jadi islam dengan bersama PAS dalam PR. 

Jika benarlah fahaman ahli PAS seperti kes diatas, maka definisi islam PAS jauh berbeza dengan definisi  islam yang dibawa oleh Muhammad saw. Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw mentakrif seseorang islam bila mengucap 2 kalimah syahadah ' Aku bersaksi tiada tuhan selain Allah, aku bersaksi Muhammad utusan Allah'. Namun takrif seseorang islam dari kaca mata PAS ialah, seseorang jadi islam bila menyokong perjuangan PAS tidak kira seseorang itu bukan islam seperti adun PKR yang meninggal tersebut. Sama juga seseorang akan masuk syurga bila memberi undi kepada PAS walaupun belum mengucap 2 kalimah syahadah.

Fitnah akhir zaman dibawa oleh orang agama

~ pengikut Muhammad saw

BUKTI PAS SESAT DAN MENYESATKAN UMAT ISLAM

Semalam riuh si Bob Lokman murtadkan umat islam Johor, dulu-dulu ruih pasal ulama, pemimpin & ahli PAS kafirkan rakyat Malaysia yang tidak setuju perjuangan PAS, harini kecoh lagi nampak dengan pengikut PAS yang telah sesat dari ajaran islam sebenar yang dibawa oleh Muhammad saw mensedekahkan al-fatihah bila adun PKR Kota Damansara mati kemalangan yang mengguna nama " Bunga Isabella Cinta Palestina".

Inilah ajaran islam PAS yang sesat. Dahla buat hadis baru " undi PAS, masuk syurga". Hadis ini ciptaan PAS dan bukannya hadis yang diriwayatkan dari Nabi Muhammad saw. 

Nabi saw ada menyebut dalam hadis bahawa "sesiapa yang mengatakan sesuatu yang bukan dari aku, akan menempah tempat di neraka"

Bagi orang islam yang waras yang sentiasa berlandaskan Quran & Sunnah, sudah cukup bukti untuk menilai perjuang islam PAS adalah menyimpang dari ajaran Muhammad saw. KLIK

~ pengikut Muhammad saw

Saturday, 12 November 2011

BOB LOKMAN SI JAHIL BERCAKAP TENTANG AGAMA


Kalau jahil agama wahai Bob Lokman jangan pandai2 nak menghukum orang murtad. Kau hukum umat islam Johor murtad, kau sedar diri tak yang kau baru kenal sejadah sembahyang dan baru pandai sebut pasal agama, kau sudah tunjuk bagus dan alim agama. Aku percaya ada umat islam Johor lebih lama menjaga solat berjemaah daripada kau wahai Bob Lokman. Inilah perangai munafikin, rasa diri islam lebih dari orang lain walhal perangai masih diselubungi kefasikan. Hati kau yang cinta dunia tu selama ni, takkan hilang sekelip mata dengan kau tukar pakaian kau tu. Jangan kau menyangka diri kau sudah beriman selagi belum diuji.

Silap langkah jadi macam iblis, bila Allah uji dengan Adam a.s terus ingkar perintah Allah dan terus kufur dan akhirnya dilaknat oleh Allah swt. Kau belum diuji lagi si jahil. Jangan nak mandai-mandai hukumkan orang jatuh murtad sebab kalau semua umat islam Johor yang dituduh murtad, memang tidak murtad dek tuduhan yang dibuat oleh si jahil Bob Lokman, perkataan murtad akan balik pada kau wahai si jahil.

Inilah bahana ajaran islam PAS yang menyimpang dari jalan Nabi Muhammad saw sesuka hati menuduh orang murtad. Sekitar 80-90an dulu, habis umat islam yang tidak setuju dengan perjuangan PAS jatuh kafir.

Sekarang lihatlah kesan tuduh saudara islam kafir, perbuatan PAS sejak akhir2 ini jelas menghampiri kekafiran.

~ pengikut Muhammad saw

ORANG JOHOR MURTAD, BOB LOKMAN?

Si Bob Lokman tuduh orang johor murtad. Bob lokman dulu asalnya golongan fasiq lupa Allah, lupa agama, lupa solat, lupa batasan pergaulan lelaki perempuan dan sekarang join PAS dah merasa diri ahli syurga.

Apa pulak namanya? Namanya sesat.

Eh kenapa sesat, kan dia bersama kumpulan PAS penegak agama islam? Jawapannya tidak!

PAS bukan penegak agama islam tetapi penyesat umat islam kepada ajaran islam tafsiran PAS. PAS membawa umat islam jauh dari ajaran islam sebenar yang dibawa oleh Muhammad saw. PAS mengajar umat islam yang jahil agama supaya taksub kepada manusia yang digelar ulama oleh pengikut PAS yang bernama Nik Aziz & Hadi Awang. PAS menambah ayat baru dalam islam walhal Allah  mencela keras sesiapa yang menambah baru dalam ajaran islam.

Apa yang ditambah?

1. Undi PAS, masuk syurga.

2. Boleh mintak tolong Syaitan untuk memenangkan perjuangan PAS.
(walhal Allah mengisytihar Syaitan dan Iblis musuh nyata manusia)

3. Tidak sokong PAS, jatuh kafir seperti ahli2 UMNO.
(Nabi saw menyebut dalam hadis sesiapa yang menuduh seseorang kafir sedangkan yg dituduh tidak kafir, tuduhan itu kembali kepada penuduh, lihatlah perbuatan PAS dan DAP sebagai bukti jelas tuduhan kafir kembali kepada PAS sehinggkan sanggup pulau Himpunan Sejuta Umat)


4. Memfitnah Allah mencarut.
(walhal Allah mencela manusia yang ingkar, mencarut adalah perkataan bahasa melayu yang menerangkan perbuatan manusia bercakap lucah)

5. Memfitnah Allah gedebe.
(walhal gedebe adalah perkataan bahasa melayu yang menerangkan manusia yang buruk yang suka bergaduhan sesama manusia yang lemah)

Banyak lagi kesesatan & kemungkaran yang telah diperkenalkan oleh pemimpin & ulama PAS yang berlaku tanpa sesiapa pun berani mencegahnya. Pengikut taksub PAS ikut ketua mereka membuta tuli tanpa melihat Quran & Sunnah seperti sesatnya kaum bani Isreal kerana taksub kepada ulama mereka yang telah menambah tokok hal agama.


Kepada Bob Lokman, jangan kamu sombong dan takabbur dan perasan diri sudah beriman bila bersama PAS kerana sifat dan ciri pemimpin, ulama dan pengikut PAS tidak ada mencermin ciri orang beriman yang Allah terangkan dalam Quran. Ini jelas membuktikan perjuangan PAS tidak melahirkan manusia beriman seperti para sahabat yang bersama islam sebenar yg dibawa Muhammad saw, namun melahirkan manusia munafik dan takabbur & bangga diri yang menyangka diri lebih islam dari orang lain.

Kamu jangan sangka kamu dapat hidayah bila join PAS kerana perjuangan PAS adalah sesat dari jalan Nabi Muhammad saw. Kamu sebenarnya syok sendiri dan perasan bagus. Bertambah iblis tambah kamu rasa bagus daripada orang lain bila kamu mengenakan pakaian seperti wali. Saling tak tumpah seperti orang tabligh, selepas keluar 3h, 40h 4B terus ubah rupa macam wali walhal hati penuh bersarang cinta dunia. Pakai macam nabi, tapi hati macam yahudi nasara penuh ketakburan dan lihat orang yang jauh agama rendah dan hina sepatutya lihat dengan kesian. Inilah yang sedang berlaku kepada manusia bernama BOB LOKMAN!

~ pengikut Muhammad saw

SOKONG LIWAT BERHUJAH GUNA AYAT QURAN

Kenyataan bodoh penyokong Seksualiti Merdeka menggunakan dalil ayat Al-Quran ikut nafsu tanpa lihat kehendak Allah swt;

******************************************************************************
Forum Seksualiti Merdeka ini, pada diri saya, tidak bercanggah dengan kepercayaan saya sebagai Islam. Sebaliknya, ia mengukuhkannya. Seperti yang tercatat di dalam Al-Quran:

Tidakkah engkau melihat bahawa Allah menurunkan hujan dari langit, lalu Kami keluarkan dengan air hujan itu buah-buahan yang berlainan jenis dan rupanya; dan di antara gunung-ganang pula ada yang mempunyai jalur-jalur serta lorong-lorong putih dan merah, yang berlainan warnanya (tua dan muda) dan ada juga yang hitam legam;
 


Dan demikian pula di antara manusia dan binatang-binatang yang melata serta binatang-binatang ternak, ada yang berlainan jenis dan warnanya? Sebenarnya yang menaruh bimbang dan takut (melanggar perintah) Allah dari kalangan hamba-hambaNya hanyalah orang-orang yang berilmu. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Pengampun.  (Al- Fatir 35:27-28)


Agama Islam mengajar kita bahawa kepelbagaian adalah fitrrah dan hakikat sifat ciptaan Allah. Kita diwujudkan secara berbeza dan pelbagai supaya kita mengetahui dan menghormati antara satu sama lain. Mengikut ayat A-Fatir 35:27-28, saya rasa interpretasi perkataan “warna” bukan sahaja merujuk kepada “warna benda”, ia juga merujuk kepada rupa, sifat, dan kebolehan kita. Allah berkata bahawa tiada masalah untuk Dia mewujudkan hanya satu Umat, maksudnya, insan yang serupa dari segi agama, kepercayaan, naluri dan lain-lain lagi.

Baca seterusnya di sini (http://www.seksualitimerdeka.org/2011/11/pandangan-seorang-muslim-terhadap.html).
*********************************************************************************


Orang jahil agama tafsir Al-Quran ikut hawa nafsu, hasilnya SESAT dari ajaran sebenar Muhammad saw. Seperti orang sesat Haji Kahar Rasul Melayu juga berhujah bahawa dia dilantik sebagai rasul melayu menggunakan ayat Al-Quran dengan dia menafsirkan ayat Al-Quran yang menyebut 'Setiap kaum dihantar nabi dan rasul'. Dia guna ayat Quran ini semata-mata tanpa melihat keseluruhan isi Quran, walhal ayat itu adalah penegasan Allah kepada Bani Isreal yang menyangka nabi & rasul dilantik hanya dari kaum Bani Isreal sahaja walhal Allah berkuasa melantik nabi akhir zaman dari kaum lain iaitu Arab yang bernama Ahmad atau Muhammad saw. Dan ayat yang lain dlm Quran, Allah menyebut Nabi Muhammad saw adalah nabi terakhir.

Haji Kahar jadi sesat kerana tafsir Quran ikut hawa nafsu dan ambil sekerat yang kena dengan hawa nafsu tanpa melihat keseluruhan ayat Quran, hadis dan sirah nabi yang menerangkan sunnah nabi saw dan kehidupan para sahabat r.hum ajmaen. Sama juga seperti golongan anti hadis, amal islam hanya rujuk Quran semata-mata maka solat di tiga bahagian hari sahaja walhal solat yang difardhukan kepada nabi saw dan umat ini ialah 5 waktu.

Samalah si samdol diatas yang menyokong perhimpunan manusia yang bernafsu binatang supaya diadakan negara ini. Orang Islam yang tersesat dari jalan benar. Kalau dia perhati seluruh isi Quran, pasti dia akan jumpa kisah Allah hancurkan kaum nabi Lut kerana bernafsu lebih teruk dari binatang yang melakukan homoseksual di tempat bernama Sodom berdekatan laut mati. Allah juga menerangkan dlm Quran tentang manusia yang bertuhankan nafsu tidak akan dapat hidayat untuk melihat kebenaran. Dan nabi saw sendiri tidak mengaku umat manusia celaka yang melakukan sodomi.

Sungguh celaka manusia yang gunakan ayat suci Allah hanya untuk membenarkan perbuatan celaka kaum nabi Lut.

Semoga Allah memberi kamu hidayat untuk bertaubat dengan sebenar-benar taubat kerana sanggup jual ayat Allah demi nafsu kamu yang celaka itu. Kalau tidak ada ketentuan hidayat dalam pengetahuan Allah, sesungguhnya azab Allah sangat pedih kepada manusia yang ingkar.

~ pengikut Muhammad saw

Friday, 11 November 2011

DEMI ISLAM, MELAYU DAN RAJA, SISTEM DEMOKRASI PERLU DIBUANG!


Aku pasti tulisan yang aku tulis ini membuatkan penggemar agama demokrasi samada dari UMNO, PAS, PKR atau BEBAS@atas pagar akan panas dan tidak suka. Namun kerana sayangkan Islam, Melayu serta Raja, aku menulis tentangnya. Aku tidak kisah orang suka atau tidak, kerana yang perlu aku peduli samada Allah suka atau tidak kerana maksud dan matlamat hidup seorang muslim yang betul ialah mencari suka Allah atau redha Allah pada diri kita.

Cuba fikir sebagai seorang islam yang sayangkan Allah dan Rasul, sistem demokrasi yang diamalkan di negara ini sejak merdeka 54 tahun lalu berakhir dengan perpecahan umat islam~melayu kepada 18 kumpulan yang berbeza edologi politik dan ajaran tafsiran agama.

Umat islam negara ini sudah jadi golongan minoriti berbanding umat bukan islam. Dalam sistem demokrasi minoriti tidak boleh memerintah dan hanya diperintah. Jika ini berlaku hilanglah kesucian & kedaulatan islam, melayu dan raja di negara ini.

Lihatlah sekarang kesan sistem demokrasi, sudah ada pihak berani mencabar kesucian islam, melayu dan raja. Masih bodohkah kita umat islam dengan terus berangan-angan menyangka sistem demokrasi penyelesai masalah umat islam? sedangkan sistem ini sistem orang kafir dan bukti kecelakaan sistem ini kepada umat islam sudah jelas. Kenapa ragu-ragu dengan islam dan ajaran islam?

Dalam sejarah islam, sistem pemerintahan terbaik untuk umat islam ialah diketuai oleh nabi atau rasul sendiri. Oleh kerana sudah tidak ada lagi nabi & rasul, jadi samada diketuai oleh seorang yang beriman dan bertaqwa bersamaan ciri2 pemimpin yang digariskan oleh Nabi Muhammad saw seperti zaman Khulafak Rasyidin atau diketuai oleh seorang raja yang beragama islam seperti zaman Muawiyah r.a hinggalah kerajaan Uthmaniyah( yang berakhir 1924).

Ada hikmah pada amatan saya apabila Allah masih simpan Raja & Sultan negara ini berbanding negara seperti Indonesia yang Raja & Sultan sudah tidak ada tempat dalam pemerintah negara tersebut. Dan pada hemat saya inilah tujuan Allah pelihara Raja & Sultan negara ini apabila sistem demokrasi gagal menyelamatkan islam dan umat islam.

Bayangkan apa berlaku bila negara hilang Raja dan Sultan seperti Indonesia jadi negara demokrasi penuh atau republik. Pasti dan pasti islam dan umat islam akan hancur dek percaturan musuh2 islam.

Aku berfikiran bahawa mudarat kepada islam dan umat islam dalam sistem demokrasi jauh lebih besar berbanding mudarat sistem beraja kerana raja negara ini adalah orang islam yang sayangkan umat islam dan islam.

Aku menadah tangan kepada Allah Yang Maha Berkuasa supaya buat yang terbaik untuk umat islam negara ini dan peliharalah kami dari kehinaan dan kezaliman. Dan kalau kerana dosa-dosa kami semua ini berlaku, maaf dan ampunkanlah kesalahan kami. Sesungguhya kami mengaku bahawa kami banyak berbuat kejahatan dan kazaliman atas muka bumi Mu ini.

~ pengikut Muhammad saw

Thursday, 10 November 2011

ISLAM, PAS & DEMOKRASI


Sudah sampai masanya pemimpin melayu seperti Tun Mahathir, raja & sultan, cendikiawan dan agamawan yang ikhlas dan neutral memikirkan masih wajarkah negara ini meneruskan sistem demokrasi dalam keadaan umat islam berpecah kepada 18 kumpulan kecil? Adakah lebih baik kembali kepada sistem Feudal demi kelangsungan pemerintahan negara ini dibawah orang islam. Ulasan seterusnya KLIK 

~ pengikut Muhammad saw

Wednesday, 9 November 2011

SISTEM DEMOKRASI MASIH RELEVAN UNTUK UMAT ISLAM NEGARA INI?




Sistem demokrasi adalah sistem ciptaan orang kafir yang negara ini terpaksa gunapakai setelah mendapat kemerdekaan kerana negara ini mendapat kemerdekaan daripada penjajah Inggeris yang merupakan orang kafir. Matlamat sistem demokrasi digunakan adalah untuk memilih siapa yang ramai disukai rakyat untuk membentuk kerajaan pemerintah. Siapa yang akan jadi pemerintah ditentukan oleh golongan mana yang majoriti. Jika ramai orang yang liberal, maka pemerintah liberal akan dipilih. Jika golongan majoriti adalah sekular, maka pemerintah sekular akan jadi pemerintah. Jika golongan majoriti terdiri daripada yang kurang mengamalkan islam dan bukan islam, maka pemerintah akan dilantik berdasarkan golongan yg membentuk majoriti. Inilah buruknya sistem demokrasi untuk agama islam dan umat islam. Hal ini kerana sistem ini lahir daripada akal orang kafir. Sekiranya sesuatu negara dihuni oleh 20 juta orang yang layak mengundi dan 15 juta daripadanya adalah liberal maka pemimpin dan pemerintah akan terdiri drpd orang yg liberal. Daripada sistem kafir ini, umat islam tidak akan dapat pemimpin taqwa dan beriman sampai bila2 spt zaman kegemilangan islam 1400 tahun dulu.
Dalam islam, pemilihan ketua untuk memerintah negara adalah dari kalangan orang yang beriman & taqwa serta memiliki kualiti pemimpin yang Nabi saw gariskan iaitu bijak, pemurah tapi tidak boros, cermat tetapi tidak bakhil, tegas & berani tetapi tidak sombong. Sekiranya dalam sesebuah negara memiliki 200 orang penduduk yang beriman & taqwa serta berkualiti daripada 27 juta penduduk, maka dikalangan 200 orang itu sahaja yang akan bermesyuarat untuk memilih siapa yang layak daripada 200 untuk menjadi ketua negara dengan berdasarkan ciri2 yang digariskan dalam islam tanpa mengambil kira keinginan 15 juta penduduk yang liberal. Dengan pemimpin yang dilantik berdasarkan pemilihan dari kalangan orang yang baik maka pemerintahan yang adil terhadap orang islam yang baik, orang islam yang jauh dari agama dan bukan islam dapat dicapai sepertimana yang berlaku di Madinah dibawah ketua negara bernama Muhammad saw kemudian dituruti oleh 4 Khalifah Rasyidin.
Datuk nenek kita terpaksa menubuhkan UMNO sebagai parti yang menjaga kepentingan melayu, islam & institusi beraja dan datuk nenek kita terima seadanya sistem demokrasi sebagai mekanisma pemilihan ketua negara dan pemerintah demi kemerdekaan tanah air kita. Negara kita terpaksa terima syarat yang dibuat oleh Inggeris seperti prinsip Jus Soli serta sistem pemilihan ketua dan pemerintah melalui sistem demokrasi yang merupakan ciptaan orang kafir. Hakikat yang sebenarnya kenapa ini semua berlaku (kepada kita orang islam yang majoritinya ialah melayu) kita dibiarkan oleh Allah menggunakan sistem orang kafir kerana tahap islam yang diamalkan oleh orang melayu pada ketika itu masih lemah.
Daripada sistem pemilihan orang kafir ini, kita umat islam usah bermimpi seperti mimpinya pemimpin & ulama PAS untuk dapat pemimpin hebat yang beriman teguh dan tinggi ketaqwaan kepada Allah yang telah lahir zaman Rasulullah saw spt para sahabat r.hum ajmaen. Adanya pemimpin yang hebat seperti para sahabat dulu, bantuan Allah datang kepada umat islam. Allah jadikan orang islam mulia. Allah jadikan orang islam cemerlang dan disegani & ditakuti oleh orang2 kafir. Lahirnya pemimpin islam yang hebat zaman kegemilangan islam dulu bukan dari sistem demokrasi seperti ahli PAS fikir tetapi kerana hasil ketaatan para sahabat mentaati ajaran islam yang sebenar yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw.
Parti PAS ditubuh dengan maksud menjadikan negara ini menjadi sebuah negara islam. Inilah matlamat asal penubuhan PAS. Tapi malangnya kerana kecetekan ilmu agama para ulama(bukan ulama haq) & ustaz dalam PAS dan tidak faham perjuangan sebenar Rasulullah saw & para sahabat, PAS telah menjadikan platform sistem demokrasi untuk tegakkan islam dan perintah2 Allah. Kerana kebodohan dan hati yang buta untuk melihat yang benar dan HAQ, mereka menubuhkan parti PAS untuk perjuangkan islam. Pernahkan nabi2 yang Allah pilih sejak Adam a.s hinggalah Muhammad s.a.w disuruh oleh Allah tubuh parti politik dan perjuangkan islam?
Nabi Nuh a.s tubuh parti islam macam PAS ke sehingga Allah redha padanya sehingga Allah hancurkan kaum Nuh?
Nabi Ibrahim a.s tubuh parti islam macam PAS ke sehingga Allah redha padanya sehingga Allah hancurkan kerajaan zalim Namrud?
Nabi Saleh a.s tubuh parti islam macam PAS ke sehingga Allah redha padanya sehingga Allah hancurkan kerajaan zalim Madyan?
Nabi Musa a.s tubuh parti islam macam PAS ke sehingga Allah redha padanya sehingga Allah hancurkan kerajaan zalim Firaun?
Nabi Muhammad saw dan para sahabat tubuh parti islam macam PAS ke sehingga Allah redha pada mereka sehingga Allah hancurkan kerajaan zalim Mekah, Rom, Parsi dlln ?
Semua kerajaan zalim dahulu kala dihancurkan oleh Allah setelah Allah rehda pada hambaNya para rasul dan sahabat yang taat perintahNya yang terpaling terutama iaitu bersusah payah menghadapi dugaan mengajak Firaun, Namrud, Abu jahal, Abu lahab, kaum Lut, kaum Hud, kaum Tsamud, kaum Madyan, bani Israel dan semua orang kafir zaman dahulu kala supaya mengaku 'Tiada tuhan selain Allah dan para rasul adalah utusan Allah' sebagaimana diterangkan oleh Allah dalam Quran (TUNTUTAN RUKUN ISLAM PERTAMA YANG SEMUA ORANG ISLAM TINGGALKAN HARINI TERMASUK PARA AGAMAWAN TERMASUK ULAMA DAN USTAZ PAS, JEMAAH TABLIGH DLLN)
Kenapa ulama dan ustaz PAS tidak berjuang tegakkan islam seperti para rasul dan sahabat yang Allah ulang2 kali terangkan dalam Quran? kenapa perlu tubuh parti untuk perjuangkan islam? adakah tidak percaya dengan apa janji Allah dalam quran? adakah cara para rasul & sahabat spt yang Allah terangkan dlm Quran tegakkan islam tidak sesuai untuk sepanjang zaman? adakah Allah hantar rasul atau nabi baru dalam PAS yang terima wahyu untuk tunjuk cara baru menegakkan islam? Adakah ulama & ustaz PAS buta mata hati untuk faham kehendak Allah bahawa islam hanya sehanya akan tegak dan Allah akan bantu sebarkan bila ikut apa yang para rasul dan sahabat buat spt yang Allah terangkan dlm Quran?
Ternyata mereka buta mata hati untuk faham yang HAQ dalam Quran kerana cinta dunia, cinta kuasa serta pangkat dan keinginan mahu dunia menebal dalam hati yang menjadi penghalang dan penutup untuk faham yang HAQ. Memang diakui pernyataan ini keras dan pedas tetapi ia adalah HAQ.
PAS jangan harap & mimpi untuk lahirkan pemimpin islam yang hebat seperti para sahabat kerana perjuangan islam dalam sistem demokrasi tidak akan lahirkan pemimpin taqwa dan iman yang teguh terhadap Allah swt. Perjuangkan islam dalam sistem orang kafir mana Allah akan redha? PASTI takkan diredhai oleh Allah, malahan dicela oleh Allah kerana belakangkan cara yang telah Allah tunjukkan melalui rasulnya Muhammad saw.
Buktinya jelas PAS terpaksa mengadakan yang perkara baru dalam islam demi berkuasa. PAS tambah ayat baru dalam islam. Undi PAS masuk syurga. Kalau orang kafir undi PAS, boleh masuk syurga ke wahai ulama PAS? Ini penipuan semata-mata dan jual agama semata-mata untuk dapat kuasa.
Mana ayat Quran dan hadis menyuruh orang islam berjuang dapatkan kuasa? Hadis ada diriwayatkan yang Nabi saw menolak untuk diberi kuasa oleh Abu Jahal agar berhenti dakwahkan orang kafir kepada islam. Kenapa PAS menipu orang islam bahawa perlu ada kuasa dulu baru boleh tegakkan agama islam? Allah tak suruh buat usaha berebut2 dapatkan kuasa.
YANG SEBERNARNYA IALAH, ALLAH SURUH UMAT ISLAM TAAT PERINTAH2NYA SEPERTI YANG DIAJARKAN OLEH MUHAMMAD SAW SEHINGGA ALLAH REDHA DAN SUKA KEPADA UMAT ISLAM. APABILA UMAT DISUKAI OLEH ALLAH DAN DIREDHAI OLEH ALLAH MAKA ALLAH AKAN TUNAIKAN JANJINYA. BERMULA DENGAN ALLAH AKAN KURNIAKAN IMAN YANG TEGUH DALAM HATI ORANG ISLAM, AMAL ORANG ISLAM JADI BAIK. SETELAH IMAN TEGUH DAN AMAL ORANG ISLAM BAIK SPT YANG ALLAH MAHU, ALLAH AKAN KURNIAKAN KUASA SPT NABI SAW & SAHABAT DIKURNIAKAN KUASA DI MADINAH, KEMUDIAN HARTA DAN KEMULIAAN DATANG KEPADA UMAT ISLAM. DALAM KEADAAN IMAN YANG TEGUH, BARULAH KUASA DAN HARTA TIDAK MELALAIKAN ORANG ISLAM DARI MENTAATI ALLAH.
Ketika PAS dapat kuasa di Kelantan(1990- sekarang) dan Terengganu (1999-2003), kemungkaran yang dibuat oleh sebahagian pemimpin UMNO dibuat sama oleh pemimpin PAS, so what? main perempuan, rasuah, zina, penipuan...INILAH BALANYA DAPAT KUASA, HARTA DALAM KEADAAN IMAN LEMAH. Menipu umat islam dengan rupa agama dan cakap agama.
Dan yang lebih teruk pemimpin PAS buat ialah jual islam demi dapat kuasa. PERBUATAN INI SANGAT2 BURUK YANG TIDAK DIBUAT OLEH PEMIMPIN2 LAIN.
ADAKAH SISTEM DEMOKRASI MASIH RELEVAN KEPADA UMAT ISLAM-MELAYU DALAM KEADAAN NEGARA YANG SUDAH PECAH 18 KUMPULAN KECIL?

AKU FIKIR KEMBALI KEPADA SISTEM FEUDAL DAN MENINGGALKAN SISTEM DEMOKRASI KEDUA-DUANYA ADA MUDARAT. TETAPI DALAM ISLAM MENGGARISKAN APABILA ADA DUA MUDARAT, PILIH YANG KURANG MUDARAT. 

AKU BERPANDANGAN MUDARAT SISTEM DEMOKRASI KEPADA UMAT ISLAM, MELAYU & RAJA JAUH LEBIH BESAR BERBANDING SISTEM FEUDAL.
~ pengikut Muhammad saw

Monday, 7 November 2011

GAP!!! JANGAN TERPERSONA DENGAN KATA-KATA MANIS HADI

Tolonglah GAP dan semua umat islam negara ini jangan percaya cakap manusia yang telah jual agama untuk kepentingan dunia mereka ni. Hadi memerintah Terengganu 1999-2003 sudah cukup bukti bahawa mereka semua ni hanya rupa agama, cakap agama tetapi menjual islam demi keuntungan dunia yang sedikit.

Apa maksud korban disisi Hadi? menyuruh umat islam sokong mereka yang secara halus korbankan islam untuk dapat habuan dunia mereka? korbankan islam untuk ikut si kafir Ambiga membuat porak peranda ketenteraman negara? korbankan islam supaya jangan berusaha cegah kemurtadan yang berlaku dalam masyarakat islam negara ni dengan memulaukan Himpunan Sejuta Umat? korbankan islam supaya menghalalkan perhimpunan manusia yang bernafsu binatang dalam Seksualiti Merdeka 2011?

Hadi, kau umpama watak yang Nabi Muhammad saw sebut dalam hadisnya ' seburuk-buruk manusia ialah ulama suuk'  & 'akan datang waktunya akhir zaman, manusia yang rupa agama, cakap agama tetapi tidak berbuat seperti apa yang mereka cakapkan'

Ya, Allah kau hancurkanlah segala kebatilan dan kepalsuan di dunia ini dan tegakkanlah yang HAQ yakni islam yang sebenar yang dibawa oleh kekasihMu Muhammad saw serta diikuti oleh sahabat r.hum ajmaen.

~ pengikut Muhamad saw

Sunday, 6 November 2011

KENAPA HADI DIAM PASAL SEKSUALITI MERDEKA?


Perhimpunan Bersih 2.0 bukan main lantang lagi Hadi Awang suruh penganut agama islam tafsiran PAS supaya turut serta perhimpunan haram yang diketuai oleh si kafir Ambiga.

Himpunan Sejuta Umat yang diadakan bagi menyatakan bantahan tindakan gerakan Kristian yang berusaha memurtadkan umat islam negara ini. Himpunan yang dianjurkan oleh NGO2 islam telah dipulau oleh Hadi Awang atas alasan perhimpunan tersebut bukan dibuat oleh parti politik. Adakah Hadi sedar bahawa agenda utama Himpunan itu adalah untuk selamatkan akidah umat islam?

Adakah Hadi sudah mabuk dengan dunia, kuasa, harta & pangkat sehingga lupa bahawa akidah adalah tunjang dalam agama islam? Kalau ikut ajaran islam tafsiran PAS, politik ada dalam agama (walhal aku tak bersetuju dengan tasfiran sesat ini kerana tujuan politik ialah nak dapatkan kuasa, Allah tidak pernah terangkan dalam Quran supaya umat islam berebut nak kuasa serta harta kerana Allah tidak beri nilai pada semua tu tetapi sebaliknya kepada hamba yang beriman dan taqwa) tetapi yang ada dalam islam ialah siasah atau perintah2 Allah dalam mentadbir pemerintahan seperti di Madinah. Kuasa, harta yang baik adalah kurniaan Allah kepada orang beriman seperti yg Allah kurniakan kuasa kepada mereka di Madinah. Kerana tiada orang beriman sekarang, kuasa dan harta jadi fitnah kepada manusia dan manusia berebut, berpecah belah dan berbunuhan untuk dapatkannya.

Berbalik kepada tafsiran sesat PAS bahawa politik ada dalam agama. Kalau Hadi yakin politik ada dalam agama, selamatkan akidah umat islam bukan usaha menjaga agama? mana lebih utama menjaga agama dengan selamatkan akidah umat islam berbanding berpolitik untuk dapatkan kuasa?

Kenapa pula Hadi diam pasal Seksualiti Merdeka 2011? Mencegah mungkar itu bukan tuntutan agama islam ke Hadi?

Ulama & Ustaz PAS adalah golongan rupa agama, cakap agama tapi main2kan agama untuk kepentingan dunia mereka semata-mata. Semoga Allah beri kamu semua hidayat untuk kembali taubat dan amalkan ajaran islam sebenar yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw dan kalau dalam pengetahuan Allah sudah tidak ada ketentuan hidayat sesungguhnya azab Allah sangat pedih bagi mereka yang jual agama untuk dapatkan dunia.

~ pengikut Muhammad saw

AJARAN ISLAM PAS MENYESATKAN UMAT ISLAM


Percayalah wahai umat islam terutamanya di Malaysia, sesungguhnya islam tafsiran PAS adalah sesat dan menyesatkan kita semua dari ajaran islam sebenar yang dibawa oleh Muhammad saw. Islam ajaran PAS bukan mencari keredhaan Allah tetapi mencari keredhaan manusia semata-mata. Bila manusia redha, maka PAS akan diundi oleh rakyat yang redha dengan pimpinan PAS seperti di Kelantan. Walhal lihatlah apa yang berlaku di Kelantan, pusat pelacuran hanya beberapa meter dari Pejabat Nik Aziz. Islam apa di Kelantan? Islam palsu semata-mata.

Kalaulah perjuangan islam PAS sama dengan perjuangan islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw dan sahabat2nya sudah pasti dan pasti Allah bantu dengan melenyapkan segala batil dan kemungkaran serta kebaikan dan haq akan tersebar dikalangan rakyat Kelantan dan pemimpinnya.

Apa yang terjadi selepas islam tafsiran PAS 20 tahun memerintah di Kelantan? saling tak tumpah berbanding kemungkaran & kebatilan yang berlaku di KL dan mana2 bandar di negara ini.

Islam tasfiran PAS adalah sesat dan menyesatkan. Tapi perasan bagus dan baik walhal mereka adalah orang islam yang jahat kerana menggunakan agama untuk dapat keuntungan dunia. Nik Aziz sibuk mengajar rakyat berpolitik dan bukannya mengajar islam tinggalan Nabi Muhammad saw.

~ pengikut Muhammad saw

Saturday, 5 November 2011

PEMIMPIN & AHLI PAS PEMBOHONG


Pemimpin PAS dan ahlinya dengan bangga mengatakan cina DAP makin kenal islam sejak berpakat dengan PAS dalam PR. Ulama & ustaz PAS berjaya beri kefahaman Islam yang betul kepada cina2 dalam DAP. Benarkah? Tipuan belaka buktinya, baca ini KLIK

~ pengikut Muhammad saw

Friday, 4 November 2011

EMAIL PEMBACA: PROPAGANDA HANCURKAN MELAYU-ISLAM


Seksualiti merdeka 2011 adalah salah satu propaganda yg dibawa oleh Majlis Peguam, Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Tenaganita dan NGO2 lain dgn ditaja oleh badan2 asing... dengan beberapa aktiviti seperti bengkel, perbincangan, filem, pameran dan persembahan. (1-13 november)

http://www.seksualitimerdeka.org/

Ia sengaja dibuat untuk menaikkan kemarahan org melayu, islam dan Raja-raja melayu...bila mereka marah maka akan berlakunya kekacauan, dan ianya salah satu grand design mereka utk meruntuhkan institusi raja2 melayu...

mereka merancang, Allah juga merancang, dan Allah lah sebaik2 perancang..

Wednesday, 2 November 2011

MAGERAN 2.0


Kerisauan rakyat Malaysia tentang ketidakstabilan politik negara ini makin jelas kelihatan menjelang PRU13. Cina yang dilihat makin kukuh bersatu dibawah gabungan DAP walaupun pelbagai usaha Najib buat bagi menarik sokongan mereka kepada BN namun dilihat gagal. Presiden MCA yang awal2 lagi nampak tidak bersemangat untuk membuat usaha menarik sokongan Cina kepada BN bila mengumumkan tidak akan terima apa2 jawatan dalam kabinet selepas PRU13 sekiranya sokongan Cina makin kurang kpd MCA.

Dalam usaha Najib untuk menarik undi Cina yang dilihat begitu bersungguh2 ternyata ada sebahagian besar Melayu tidak gemar dengan tindakan Najib tersebut. Mungkin Najib menyedari hakikat bahawa undi Cina tidak mudah beralih kembali kepada BN, Najib cuba tekan 'emergency button' sebelum PRU13 dengan beri tumpuan kepada undi India dan Melayu. Usaha ini dilihat setelah Nallakurapan dilantik menjadi Senator harini.

Saya ada rakan India yang beritahu saya bahawa kaum India risau jika selain dari Melayu naik jadi ketua negara ini kerana sudah pasti Melayu tidak akan berpuas hati dan negara akan huru hara seperti yang berlaku di Libya, Mesir dlln. Namun dia melihat bahawa undi Cina tidak kurang hebatnya jika DAP menawan hati pengundi bukan islam di Sabah & Serawak.

Keadaan dilihat meruncing. Ada yang menjangkakan keputusan PRU13 50-50 diantara BN & PR. Keadaan yang sangat meruncing bagi Melayu yang dikatakan sudah pecah kepada 18 kumpulan kecil. Perpecahan ini bukan sahaja pecah dari segi edologi politik namun juga fahaman ajaran agama. Melayu makin parah perpecahannya.

Dalam sistem demokrasi yang memerlukan undi majoriti bagi membentuk kerajaan pemerintah menjadi sangat tidak relevan kepada Melayu yang dalam dilema perpecahan yang kronik. Bertambah meruncing apabila mendapat berita terkini bahawa ada usaha satu kaum negara ini yang tidak senang dengan Melayu, Islam & Raja dengan memburukkan institusi Beraja di media asing dengan harapan sistem Beraja negara ini dapat dihapuskan dan bertukar kepada negara republik. Jangan pandang rendah keupayaan mereka untuk mencapai matlamat mereka, tambahan lagi Melayu~ Islam negara ini sangat lemah dari segi perpaduan.

Ada yang berpendapat untuk Melayu kekal berkuasa negara ini, sistem demokrasi perlu dihentikan dan menukar kepada sistem Beraja. Melayu dalam dilema lagi.

Untuk mengelak perkara yang buruk berlaku kepada negara, seorang rakyat Malaysia yang berbangsa India yang prihatin telah suarakan hal ini di sidang parlimen bagi membentuk ' Neutral Government Caretaker Upon Parliament's Dissolution' ketika pembubaran parlimen PRU13 nanti. KLIK , KLIK

Ada yang setuju dan ada yang tidak. Aku bersetuju kerana sekiranya BN kalah, pemerintah neutral tadi yang boleh dianggap fungsinya seperti Majlis Gerakan Negara, MAGERAN dapat selamatkan keadaan buruk berlaku seperti 13 Mei.

~ pengikut Muhammad saw