Saturday 16 November 2013

PERLAKSANAAN HUDUD DI KELANTAN

Sultan Kelantan dah perkenan dan Mahkamah Syariah dah bersedia. Tapi Kerajaan Negeri Kelantan tak dapat laksanakan sebab kerajaan Pusat halang. Itu alasan yang diberi. OK it's fine.

Boleh tak sesape ni yg ada direct access kpd pemerintah tertinggi negara ini tanya betulkah Kerajaan Pusat halang kerajaan Negeri Kelantan utk laksanakan hudud walhal Sultan & Mahkamah Syariah sudah perkenan dan sedia?? Harap dapat jawapan malam ni dan jadi Headline Mingguan Malaysia esok!!!!!!!

6 comments:

  1. PAS akan dilihat dimata orang islam berbohong pd orang islam krn setiap kali PRU, PAS bagitau orang islam yg mrk nak laksanakan hudud tapi bila Sultan Kelantan perkenan kerajaan PAS kelantan laksanakan hudud di negeri Kelantan hasil inspirasi Kerajaan Islam Brunei, kenapa kerajaan negeri Kelantan tak mahu lagi laksanakannya!!!!

    Tidakkah PAS akan dilihat sbg mainkan hudud??? Tidakkah PAS akan disangka menjual hudud utk undi dan kuasa???

    ReplyDelete
  2. Kes1:

    Bila Ustaz Saidi PAS Pasir Puteh bawa kes bekas Adun Selinsing Us Saiful Buhari kepada Nik Aziz 'malam tu'. Nik Aziz bertindak seperti Father memaklumkan kpd Ustaz Saidi keesokan hari bhw Allah telah ampunkan dosa Ustaz Saiful Buhari setelah Nik Aziz bermunajat dgn Allah malam tadi.

    Kes2:

    Stopa Ali dibiarkan oleh seluruh warga PAS walhal ada bukti berbentuk video. Betul atau tidak video tersebut dalam islam tuntut siasatan dijalankan agar ketidakadilan dapat dijalankan.

    2 kes diatas bukti jelas kalaulah PAS jalankan hudud nescaya mereka akan selamatkan anak beranak yg memegang kuasa jika ada yg melanggar perintah Allah.

    ReplyDelete
  3. Dari pemerhatian saya, sejak sultan Kelantan perkenan hudud dijalankan di Kelantan dan Mahkamah Syariah Kelantan juga sudah bersedia, seluruh warga PAS samada pemimpin dan fanatiknya kelihatan hilang punca untuk menjawab dan menghadapi keadaan panas ini. Ini namanya Senjata Makan Tuan. Inilah bala bila guna agama untuk raih undi dan bermodalkan agama untuk dapat dunia/kuasa.

    ReplyDelete
  4. Bah. pertama:

    Berani betul si KAPIR DAJAL dr. 'Kongres penyokong Bukan Islam PAS dlm. PAS dan DAP, menghina ISLAM/umatnya termasuk Raja-Raja Melayu (sbg. Ketua agama Islam négeri), para ulama dan hukum Hudud kita - baik pi BERAMBOS dr. PAS! Malang sekali PAS makin diJAHANAMkan si MUSUH ISLAM/MELAYU yg. makin berlambak dlm. PAS!

    Saya sendiri pernah berjumpa Mamat Sabu - saya syak dia ini dari puak Cina (muka dan perangai seolah mcm. Cina SAMSENG DAP). Puak Kristian Zionis dr. DAPBANGKAI/PKR disyaki sering MENYAMAQ sebagai orang Islam, termasuk utk. terus MENJAHANAMkan PAS sebagai parti Islam tulen, serta menjatuhkan Islam/umatnya dari dlm, termasuk dgn. menyebarkan fahaman Syiah/Komunis/Kristian Zionis/Liberal, dan menjatuhkan Malaysia (dan negara Islam lain) sbg. NEGARA ISLAM! Sebab itu makin ramai si kononnya-'Islam' yg. ganjil/kurang ajaq dlm. PAS, termasuk yg. membuat lapuran polis ke atas Mufti Kedah kita yg. menghentam fahaman Syiah. Dan tidak mustahil mana-mana pemimipin PAS, terutamnya ULAMA TULEN dlm. PAS, dan yg. ingin bersatu dgn. UMNO, akan disasarkan MUSUH ISLAM/MELAYU ini utk. diracun!

    Memang PENIPUnya si liberal dlm. PAS - sanggup main-mainkan ISLAM/umatnya; cepat laksanakan hukum Hudud di K’tan kalau benar PARTI ISLAM tulen! Patutlah si kelab KAPIR DAJAL 'Kongres penyokong Bukan Islam PAS" bukan main MELALAK kat Evangelis Star seolah bahawa PAS dan umat Islam dlm. PAS akan TUNDUK juga satu hari nanti pd. BUDAYA si kelab KAPIR penyokong PAS ini; maka PAS akan TUMBANG sbg. PARTI ISLAM kerana si KAPIR ini mahu jadi ahli PAS sepenuhnya, supaya ada hak mengundi! Maka mustahil mereka mahukan hukum Hudud mahupun ULAMA tulen sbg. pemimpin dlm. PAS!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  5. Janji sebelum ayam berkokok nak laksanakan hudud. Sekarang dah berpuluh tahun ayam berkokok. Kepada pemimpin dan penyokong pas,Tak rasa berdosa ke tiap-tiap pagi dengar ayam berkokok?

    ReplyDelete
  6. adoiiiii... semua salahhkan PAS.. sedangkan yg memegang pemerintahan ISLAM UMNO... apolah...

    PINDAAN TERHADAP PERKARA 4 PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN
    Perkara 4 (1) Perlembagaan Persekutuan menyatakan bahawa :

    “Perlembagaan Persekutuan ini adalah undang-undang utama Persekutuan dan apa-apa undang-undang yang diluluskan selepas Hari Merdeka dan yang berlawanan dengan Perlembagaan hendaklah terbatal setakat mana yang berlawanan itu”

    Perkara 4(1) telah digunakan oleh UMNO khususnya Tun Dr Mahathir Mohammad (Perdana Menteri) untuk menghalang Kelantan dan Terengganu melaksanakan Undang-undang Islam ke atas orang-orang Islam yang melakukan kesalahan.

    takyahlah nak berkokok... sedangkan Perlembagaan Negara mengatasi Perlemgaan ALLAH... nanti aku ckp syirik marah pulak.. kata nik aziz punya fatwa

    ReplyDelete