Tuesday 3 July 2012

PELAKON HAIRIE MASUK 'ISLAM PAS', DIA NI SESAT PILIH JALAN...KESIAN


Ini namanya jahil muraqab. Sebab tu ramai yang jahil agama yang nak islam terus join PAS kerana menganggap PAS adalah perjuangan islam walhal tidak benar sama sekali. PAS sama seperti UMNO dan PKR, parti yang dibentuk dalam sistem demokrasi. Parti hanya hidup dalam sistem demokrasi dan parti tidak hidup dalam sistem Khalifah.

Apa tujuan sistem demokrasi, monarki dan khalifah?

Tidak lain tidak bukan ialah untuk memilih ketua atau pemimpin. Inilah persamaan ketiga-tiga sistem tersebut.

Tetapi hanya sistem khalifah ada dalam islam. Sistem khalifah berasaskan siapa yang paling terbaik dari segi taqwa, bijaksana, tegas, warak, berani bercakap benar akan dipilih sebagai ketua.

Namun sistem demokrasi dan monarki berasaskan keinginan untuk jadi kaya raya dan berkuasa.

PAS telah sesat dari ajaran islam sebenar kerana bergelumang dalam sistem orang kafir untuk tegakkan islam. Inilah batil dan membawa fitnah besar kepada islam.

Ramai orang yang jahil agama yang nak berubah jadi baik seperti Hairie, Abby, Bob Lokman, Sham kamikaze, Aisyah dan lain-lain telah tertipu dengan PAS. 

PAS bukan perjuangkan islam tapi perjuangan kuasa dan harta.

Sumber: KLIK

3 comments:

  1. pas keadilan umno semua sama.semua untuk kaya raya tembolok sendiri. satu guna agama untuk raih undi.satu kata adil konon kerajaan dulu tak adil.satu guna kebangsaan raih undi.semua puak atasan semua ni kaya raya.yang sokong kuat tu dapatlah sikit kuah yang cair.isinya semua puak puak atasan yang kebas.semua depa ni yang mengelapkan masa depan melayu islam.tapi nanti akan datang pemimpin yang betul betul haq dan benar.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    Sekadar peringatan bagi yang terlupa."Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan."(Al-Maa'idah-Ayat 8)
    Berhati-hati dalam 'posting' yang di paparkan kerana ianya kelak bakal dipersaksikan di padang mahsyar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikuussalam..betul tu....jagalah lisan, perbuatan dan akal kita...menghina bukan sifat yang disukai oleh Rasulullah S.A.W...hak individu dalam berfikir, haruslah selari dengan ajarn ISLAM..kukuhkan akidah anda sebelum mempersenda dan menghina orang lain...wallahua'lam...

      Delete