Thursday, 19 December 2013

SELAMATKAN MALAYSIA DARI DAJAL MALAYSIA

Berita terhangat..berita terhangat..

Insider info kata GLC related dgn 'kenaikan harga' sebenarnya x tahu menahu dgn plan Pemandu.
Pemandu buat drama atas dasar untuk create hero dikalangan org mereka
Consultants yg establish pemandu actually working in tandem with salah sorang PM in making

Untuk naikkan sokongan kepada kerajaan, 1st mereka kene create problem, dan hero akan kononn selamatkan rakyat

Pemandu : mckinsey
Imej dajjal utk msia

Penyelamat konon tapi dialah penghancur sebenarnya

Sekian terima kasih....dlm 10 tahun kot dia akan jd PM

Saturday, 16 November 2013

PERLAKSANAAN HUDUD DI KELANTAN

Sultan Kelantan dah perkenan dan Mahkamah Syariah dah bersedia. Tapi Kerajaan Negeri Kelantan tak dapat laksanakan sebab kerajaan Pusat halang. Itu alasan yang diberi. OK it's fine.

Boleh tak sesape ni yg ada direct access kpd pemerintah tertinggi negara ini tanya betulkah Kerajaan Pusat halang kerajaan Negeri Kelantan utk laksanakan hudud walhal Sultan & Mahkamah Syariah sudah perkenan dan sedia?? Harap dapat jawapan malam ni dan jadi Headline Mingguan Malaysia esok!!!!!!!

Thursday, 26 September 2013

UCAPAN TAKZIAH

Takziah buat keluarga mantan Menteri Besar Kedah Dato Sri Azizan.

Harini di semua laman sosial kelihatan ucapan takziah yang tiada putus dari sesiapa sahaja termasuk dari pemimpin, facebooker, blogger pro UMNO kepada bekas MB PAS Kedah.

Adakah bila pemimpin UMNO yang meninggal perkara yang sama dilakukan oleh PAS?

Tuesday, 24 September 2013

BUKTI PEMIMPIN PAS TIDAK DISEGANI LANGSUNG OLEH RAKAN SEKUTU

1. Memang susah terima kenyatan tapi inilah hakikatnya dimana kedudukan PAS dalam PR. 

2. Hanyalah menjadi pak sanggup dalam segala hal yang menguntungkan DAP dan PKR. 

3. PAS memang tak layak jadi pejuang untuk agama islam, orang melayu dan tanahair. 

4. Jadi janganlah heran PAS semakin dipinggirkan oleh kebanyakan orang melainkan pentaksub tegar PAS yang menganuti ajaran PAS sebagai ajaran yang takda salah. 

5. Tengoklah apa isu yang PAS perjuangkan, semua yang tidak menguntungkan agama islam, orang melayu dan tanahair melainkan untuk kebaikan agama lain, bangsa lain dan kehancuran kemakmuran negara ni.

6. PAS pis puss...........

Tuesday, 17 September 2013

NAJIB: TOLONG JANGAN SERAH JARING KEPADA NONE-MALAY COMPANY..PLZZZZ


Buy Jaring? Yes, we're still keen

Posted on 17 September 2013 - 11:21am
Last updated on 17 September 2013 - 11:56am

Saturday, 14 September 2013

TERIMA KASIH DATO' SRI NAJIB, ADAKAH JARING ADA TEMPAT DALAM DANA UNTUK BUMIPUTERA INI??



Najib's Bumiputera Economic Agenda

"The economic empowerment of bumiputra won't cut off, take away or deny any other's rights." - Prime Minister Najib Razak on the new Bumiputera Economic Agenda, Sept 14, 2013
 Najib said the MEB, which will replace the Bumiputera Agenda Action Council (MTAB), will implement five main strategies as a continuation of the implementation of the Bumiputera economic empowerment agenda.

Speaking at the launch of the Bumiputera Economic Empowerment Council today, Najib, who is also Finance Minister, said the focus areas will include enhancing Bumiputera equity ownership in the corporate sector as well as asset ownership.

"The government heard the cries for help from the Bumiputeras regarding their level of participation in socio-economic development programmes," he said.

One of the main measures in this strategy is the setting of targets for all Chief Executive Officers (CEOs) of Government-Linked Companies (GLCs), including for projects awarded to vendors.

Najib said this information has to be included in the CEOs' Key Performance Index (KPI), adding all ministries will also create a Bumiputera Development Unit (UPB) responsible for formulating proposals and implementing Bumiputera agenda initiatives.

To enhance Bumiputera equity ownership in the corporate sector, the Skim Amanah Saham Bumiputera 2 (ASB2) will be launched by Permodalan Nasional Bhd with 10 billion units, while Ekuiti Nasional Bhd (Ekuinas) will take over the role of steering the Skim Jejak Jaya Bumiputera to assist Bumiputera-owned companies to be listed on Bursa Malaysia.

"To ensure the Bumiputera socio-economic development agenda is effectively implemented, the delivery system will also be strengthened to create an efficient, comprehensive and constructive ecosystem,” said Najib.

Najib said various measures have also been outlined to help Bumiputeras, who still lag behind in the ownership of non-finance assets such as houses, industrial premises and commercial complexes.

For this purpose, Syarikat Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) and Syarikat Perumahan Negara Bhd in cooperation with state governments will build more affordable houses for Bumiputeras nationwide.

The role of UDA Corporation will also be strengthened to help develop properties including houses, business complexes and spaces, as well as industrial and commercial buildings in urban areas, said Najib.

He added that GLCs and Government-Linked Investment Companies (GLICs) involved in property will also give emphasis to Bumiputera property development especially of housing, shophouses and commercial premises.

To optimise the value and benefit of non-finance assets such as property for Muslim Bumiputeras, the Yayasan Wakaf Malaysia will be turned into a corporate wakaf entity.

Meanwhile, the roles of property institutions such as Pelaburan Hartanah Bhd, Majlis Amanah Rakyat and Perbadanan Usahawan Nasional Bhd will be strengthened in order to develop or acquire commercial and industrial properties, especially in strategic locations nationwide. -- BERNAMA

Read more: BUMIPUTERA ECONOMIC AGENDA: Empowering Bumiputera economy under MEB - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/latest/font-color-red-bumiputera-economic-agenda-font-empowering-bumiputera-economy-under-meb-1.355687?cache=vqjklsepajhf%3Fpage%3D0%3Fpage%3D0%2F7.307779#ixzz2eqrj3Zlf

 Sumber 

Friday, 13 September 2013

UGUT BUNUH IGP...KETAKUTAN DAH SERAH DIRI


Kuala Lumpur: Satu laporan polis dibuat berhubung kenyataan seorang individu yang mengancam mengupah seseorang untuk menembak mati Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, petang semalam.

Laporan dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, di sini malam tadi, selepas individu yang menggelarkan dirinya Murugan Nagaretinam di laman sosial Facebook, menyarankan supaya Ketua Polis Negara ditembak mati.
Ia susulan kejayaan polis menembak mati dua lelaki dipercayai ahli kongsi gelap Geng 36 di Cheng, Melaka, semalam.

Kesan individu bertanggungjawab

Siasatan lanjut sedang dijalankan mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan atas kesalahan melakukan ugutan jenayah. Difahamkan, Polis Dang Wangi akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia (SKMM) untuk mengesan individu terbabit.

Dalam perbualan di Facebook, Murugan mengeluarkan kenyataan berbaur ugutan selepas dua kenalan di laman sosialnya memfitnah polis dengan mendakwa Ops Cantas Khas yang dilancarkan bagi mengesan ahli kongsi gelap dan pertubuhan tidak berdaftar di negara ini sejak 17 Ogos lalu, hanya bertujuan membunuh orang India.


KUALA LUMPUR - Seorang peniaga jualan langsung menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras hari ini berhubung kes ugutan bunuh Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Ketua Polis Daerah Cheras ACP Mohan Singh Tara Singh berkata suspek berusia 33 tahun itu menyerah diri kira-kira pukul 9.30 pagi ini.

"Suspek itu datang seorang diri untuk serah diri, dan kami telah hantar suspek itu ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi untuk diambil keterangan lanjut," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
Beliau berkata siasatan awal mendapati suspek yang berasal dari Negeri Sembilan dan menetap di Melaka itu tiada rekod lampau.

Peniaga itu didakwa mengeluarkan komen dalam laman sosial Facebook di bawah nama Murugan Nagaretinam dengan menulis: "can anyone just hire gunman to shoot down this police or igp?" semasa memberi komen dalam laman sosial kawannya mengenai kejayaan polis menembak mati dua lelaki dipercayai anggota kongsi gelap Geng 36.

Berikutan kenyataan itu, satu laporan polis dibuat oleh pihak polis di IPD Dang Wangi di sini semalam. - BERNAMA

Inilah keling namanya belit cam ular pastu kena gertak ..kecut. Dey!

Wednesday, 11 September 2013

PENTING: PAS BERTAMBAH LIBERAL DAN ISLAM BUKAN LAGI MATLAMAT PAS

Kalimah tauhid asas agama.

Semua tak faham maksud tersirat pihak gereja. Tahukah bahawa kalimah Allah adalah kalimah yg terdapat pada kalimah syahadah? Jika sekiranya kalimah Allah diguna oleh pihak gereja yang membawa maksud Yesus/Jesus yang miliki anak maka tidakkah anak-anak orang islam akan datang akan keliru dgn kalimah Allah yg ada pada kalimah syahadah pd rukun islam pertama? Rosak penggunaan dan pemahaman maksud kalimah Allah maka rosaklah kalimah syahadah. Maka rosaklah asas agama kerana kalimah syahadah adalah asas agama. Ini adalah usaha licik pihak gereja untuk dakwah melayu di semenanjung. Bible dalam bahasa melayu utk melayu krn india dan cina semenanjung baca bible english.

Seumpama bangunan yang gah berdiri cantik kelihatan kukuh dan teguh pada pandangan mata tetapi jika asasnya lemah maka bila datang bencana tumbanglah bangunan.

Sebegitulah keadaannya jika asas agama rosak maka seluruh agama pasti rosak walau diluar nampak cantik kerana asas agama iaitu kalimah tauhid yang letaknya dihati sudah rosak.

PAS perlekehkan usaha sebahagian besar orang islam negara ni yang mempertahankan kalimah Allah. Kata mereka kalimah Allah sibuk jaga, hukum hudud tak nak buat.

Tidakkah PAS sedar bahawa kalimah tauhid merupakan asas agama. Asas agama bukan perkara main main tapi sayang PAS berfikiran ini bukan hal besar walhal ia berkaitan dengan asas agama yang terletak pada kalimah syahadah atau kalimah tauhid.

Alhamdulillah semakin ramai yang sedar bahawa PAS tidak lagi pentingkan islam dalam perjuangkan mereka. Islam hanya sebagai alat bagi PAS untuk dapat kuasa dan Putrajaya. Bukti sangat jelas dalam kes kalimah Allah ni. PAS jadi jurucakap bagi pihak kristian supaya kalimah Allah boleh dipakai oleh kristian. 

Monday, 9 September 2013

SEBARKAN!!! HARI PENTING ESOK KES KALIMAH ALLAH SAMADA HANYA UNTUK ISLAM ATAU JUGA UNTUK KRISTIAN


Esok 10 Sept 13, jam 09:00 pagi Kes Kalimah Allah yang dituntut oleh pihak gereja Kristian akan didengar di Mahkamah Rayuan Putrajaya.

Marilah kita sama-sama berdoa agar ianya berpihak kepada Islam. 

Sebarkan agar ramai orang islam ke sana esok sebagai tanda sokongan kepada kalimah Allah HANYA hak milik mutlak umat islam.

Kita tengok berapa kerat ahli PAS ke sana besok!!!

Sunday, 8 September 2013

NAJIB JADI SANGAT LIBERAL KERANA IKUT RENTAK ANWAR

Orang melayu sangat kecewa bila Najib kelihatan sangat liberal dalam banyak tindak tanduknya. Tambah lagi dengan liberalis memenuhi semua jawatan badan penasihat Najib, PEMANDU.

Ada yang melihat tindakan Najib ini untuk menangi hati semua orang adalah rentak Anwar. Najib menari bersama Anwar. Anwar palu, Najib menari ikut rentak paluan Anwar.

Anwar sememangnya terang lagi bersuluh sifat liberalnya. Pluralisma agama. Kebebasan seks yang dipelopori LGBT. Bersifat mesra pada negara Amerika dan Israel. Semuanya Najib ikut. Hapus ISA, EO dan banyak lagilah.....malas dah nak taip.

Kenapa pihak gereja semakin berani buat usaha untuk terjemah Bible dalam bahasa melayu? kerana mereka tahu Najib seorang yang liberal. Kenapa pihak gereja semakin berani mahu guna Kalimah Allah? kerana Najib liberal. Zaman Najib agenda Kristian makin rancak bila siapnya gereja terbesar di Asia Tenggara KLIK dan yang terbesar di Kuala Lumpur betul-betul terletak di belakang Giant Batu Caves.

Lihat apa yang Najib cakap bila Osama Laden ditembak mati, "semoga dunia lebih aman". Najib ambik sikap berkecuali dari mengecam tentera Myanmar yang menganiayai orang islam, kaum Rohingya di Myanmar. Sangat berbeza dengan Tun M yang sangat lantang bersuara bila ada umat islam dianiayai di seluruh dunia seperti di Palestin dan Bosnia sewaktu masa dulu.

Apakah nasib Islam Melayu & Tanahair nanti jika Najib terus mengekalkan corak pemerintahan sebegini? Adakah Melayu sedia melihat semua ni berlaku dan sanggup melihat anak cucu kita akan datang menerima semua bahana ni?

Semakin lama tengok telatah ahli politik yang pentingkan masa depan diri dan bukan masa depan Islam Melayu dan Tanahair semakin sesak nafas ni.....

Note: aku blogger tak bertuan yang hanya mahukan kebenaran tertegak atas muka bumi Allah ini dan aku tegur semua pemimpin islam yang buat salah tidak kira Umno atau Pas bukan kerana aku bencikan mereka tapi supaya Alif Ba Ta tidak tergadai oleh mereka yang rakus dengan dunia....

Saturday, 7 September 2013

PENTING: PENOLAKAN MELAYU PRU 14!!!





PM diatas bakal terima tsunami Melayu nanti dalam PRU14 jika Najib terus pandang rendah perasaan Melayu Islam. Biarlah kali ini Tun M tak nak lagi tegur kelemahan dalam pemerintahan Najib yang banyak guna nasihat dari PEMANDU yang diketua oleh kaum bukan Melayu Islam iaitu Koh Tsu Kon seorang Cina yang mungkin kristian atau buddha dari penang dan Idris Jalal seorang kristian dari Sabah dan sebenarnya ramai mereka dalam PEMANDU adalah dari kaum bukan melayu dan kalau melayu sekalipun adalah dari jenis yang liberal kaki mabuk seperti betina bernama Farah Intan Burhanudin.

Sila dapat bukti disini KLIK KLIK KLIK KLIK

Kami akan terus bersuara selagi masih hidup. Samada Najib berundur dan Melayu Islam terbela atau 
kami diambil nyawa oleh Allah swt.




Dalam PRU12 tahun 2008, Tun M secara konsisten tegur kelemahan dan kesilapan Pak Lah. Sehingga Melayu sedar akan kesilapan Pak Lah yang banyak terima nasihat dan idea bodoh daripada penasihat Tingkat 4 sehinggalah melayu bangkit dan marah. Hasilnya Pak Lah akur dan berundur.

Wahai Melayu Islam, sedarlah kamu semua sedang diinjak-injak oleh pemimpin kamu yang hanya mahu gunakan kamu demi kuasa untuk mereka. Pemimpin yang berkualiti bayangan Tun M belum kelihatan #mode sedih

Wednesday, 4 September 2013

NAJIB DAN PENASIHATNYA....

Harga RON95 sebelum naik 20sen ialah RM1.90 dan subsisi kerajaan untuk RON95 ialah 63sen, jadi harga sebenar RON95 ialah RM2.53

Isnin lepas harga RON95 dinaikkan 20sen, maka jadilah harga baru RON95 ialah RM2.10 + 63sen (subsidi kerajaan) = RM2.73

Manakala harga RON97 kekal RM2.70 pada hari tersebut.

Cuba lihat diatas mana satu lebih mahal? RON95 kan....

Maka riuh rendahla rakyat Malaysia kat laman sosial apahal RON97 lebih murah dari RON95.

Alih-alih kedengaran plak arini RON97 naik 15 sen untuk tunjuk kat rakyat harga RON97 lebih mahal dari RON95...pada rakyat ini satu tindakan 'damage control'

Najib..Najib...inilah bila terlalu bergantung kepada penasihat disekelilingnya. Habis tergadai Islam, bangsa melayu dan keamanan negara tercinta ini.

Rosak habis negara gara-gara Pak Lah ikut cakap penasihat Tingkat 4

Tuesday, 3 September 2013

PAHIT TAPI BENAR!!!

Nama sebenarnya Abu Al-Ahkam tapi nama panggilan yang diberi oleh Nabi saw dan orang islam pada masa itu kepadanya ialah Abu jahal yg membawa maksud 'bapa segala orang bodoh'.

Adakah Rasul bersalah memanggil Abu Ahkam sbg 'Orang bodoh'  kerana menolak ajakan nabi supaya menerima kalimah suci 'Tiada tuhan selain Allah & Muhammad pesuruh Allah' yang disertai dengan pelbagai bukti melalui mukjizat nabi saw? Pasti tidak, kerana orang bodoh mesti dipanggil orang bodoh. Adalah menipu atau bersikap hipokrit (munafik) jika orang bodoh dipanggil orang benar.

Abu Bakar di gelar As-Siddiq kerana sifatnya membenarkan setiap perkataan yang datang dari Allah dan Rasul. Orang benar dipanggil benar adalah betul. Adalah salah bila orang benar seperti Abu Bakar dipanggil orang bodoh.

Bercakap benar dituntut dalam Islam. Bersifat munafik atau bermuka-muka ditegah dalam Islam.

Tindakan & keputusan Najib dan Pak Lah sebagai PM menampakkan beliau adalah orang yang 'tidak bijak' dalam banyak perkara. Tindakannya banyak membawa kepada lemahnya kedudukan Islam dan orang melayu serta menampakkan kelemahan dan kelembikan pemimpin melayu islam yang memegang kuasa di negara ini. Setiap desakan dibuat oleh pembangkang, oleh cina, oleh india, oleh Melayu pengkhianat seperti Anwar dituruti sehingga tergadai segala mak nenek.

Keadaan bertambah parah, tindakan isterinya bertindak berlebihan-lebihan juga sangat tidak patut berlaku. Dia sepatutnya mencontohi Tun Hasmah, mesra dan rendah diri depan orang. Dan sepatutnya Najib mampu menegahnya namun kelihatan tidak begitu. Nabi saw bilang lelaki yang dikuasai oleh wanita tidak boleh jadi ketua. 

Jadi fikir-fikirkanlah, sekiranya Pak Lah boleh letak jawatan bila rakyat tak mahukannya memegang jawatan PM kerana kelemahannya dalam mengurus negara maka PM Malaysia sekarang bersiap sedialah utk berundur bila rakyat tak mahukannya lagi. Kelemahannya sbg pemimpin melayu semakin terserlah.

Nabi saw bilang bercakap benar walaupun pahit. Demi kebaikan agama Islam, bangsa melayu dan tanahair. Kami rakyat Malaysia merayu supaya Najib bermuhasabah diri dan ambil tindakan yang bijak agar keburukan dan kepincangan yang sedang berlaku tidak bertambah parah.

TOLONGLAH DENGAR RINTIHAN RAKYAT: LEPAS TAHAN & SIASAT PENGHASUT, TOLONGLAH DAKWA & BAGI HUKUMAN SETIMPAL


Kami rakyat Malaysia yang cintakan keamanan tanahair mengucapkan tahniah kepada KDN dan PDRM kerana telah menahan dan menyiasat 2 penghasut pada malam Merdeka-56 baru-baru ini. 

Baki sorang lagi yang diminta serah diri untuk bantu siasatan iaitu seorang lelaki tua yang badannya pun dah berbau 'tanah kubur'. Sepatutnya lelaki tua ini perbanyakkan amalan kebajikan seperti menggalakkan keamanan dan berusaha baiki keadaan huru hara kepada aman seperti yang dibuat oleh Tun M. Dan juga lelaki tua ini sepatutnya perbanyakkan taubat dan tingkatkan amalan untuk balik jumpa Allah di akhirat.

Tetapi malangnya lelaki tua yang badannya pun dah berbau 'tanah kubur' ini menghabiskan masa tuanya untuk buat kacau bilau dan menghasut supaya rakyat jadi gila macam mereka.

Kami sangat berharap mereka bertiga ini didakwa dan dikenakan hukuman setimpal mungkin kerana meraka ini sudah banyak kali buat hasutan supaya negara ini tergugat keamanannya.

Tolonglah Jabatan Peguam Negara bertindak. Banyak kes yang rakyat menanti-nanti supaya pengkhianat negara di beri hukuman setimpal seperti kes penghasut dalam Himpunan Bersih x.0, kes Lahad Datu, kes himpunan Blackout dlln. 

Saturday, 31 August 2013

INI HERO MALAYA...MUNCUL PADA HARI MERDEKA KE 56


Laporkan kepada polis dan siasat Samad Said, Hishamudin Rais, Adam Adli dan yang terlibat dalam usaha menghasut rakyat supaya bendera ditukar kepada bendera Komunis.

Apa tindakan pihak berkuasa Indonesia buat kepada cina Malaysia yang hina bendera Indonesia???

Bukti dah ada kat atas, ini besi yang boleh dijadikan bukti.

Ini perkara serius! PDRM dan KDN pohon ambik tindakan tegas perkara ini!!!

Friday, 30 August 2013

TUN M TEGUR NAJIB SECARA .....

SHAH ALAM 29 Ogos - Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) boleh menyebabkan negara sekali lagi terjerumus dalam krisis ekonomi Asia seperti yang berlaku pada 1997 dan 1998.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, jika kerajaan bersetuju menandatangani TPPA, negara mungkin akan hilang kawalan mata wang dan secara tidak langsung membuka ruang kepada perdagangan mata wang.

"Bila berlaku perdagangan mata wang, akan menekan mata wang kita dan kita akan jadi miskin.

"Ini adalah salah satu sebab saya membantah TPPA kerana akan menyebabkan krisis mata wang sekali lagi. Jadi, saya harap kerajaan tidak setuju dengan TPPA,''katanya kepada pemberita selepas melawat Red Carpet@i-City bersama isterinya, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali di sini petang ini.

Beliau mengulas kemungkinan negara-negara di rantau Asia sekali lagi berdepan krisis ekonomi pada 1997 dan 1998 jika TPPA dilaksanakan.

Dr. Mahathir berharap kerajaan tidak perlu membuat pinjaman seperti yang berlaku di Greece.

"Saya dengar kerajaan sedang cuba mengurangkan defisit dan kerajaan perlu kaji kenapa ini berlaku.

"Saya harap kerajaan tidak membelanjakan terlampau banyak duit yang kita tidak ada sehingga menyebabkan kita perlu meminjam wang seperti yang berlaku di Greece. Di Greece, mereka terus membelanjakan wang dan pada masa sama terus meminjam wang,'' katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130830/dn_02/TPPA-boleh-sebabkan-negara-alami-krisis-ekonomi---Dr-Mahathir#ixzz2dQqUyitj 
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Tun M tukar strategi tegur Najib. Kalau Tun M tegur Pak Lah dulu secara direct sehinggakan menantu dia sanggup labelkan Tun sebagai beruk yang goyang pokok.

Wednesday, 28 August 2013

NAJIB MEMANG PATUT BERUNDUR SEPERTIMANA PAK LAH


Bila Tun M suruh Pak Lah berundur dari jawatan PM dulu, ada sesiapa berani menentang desakan Tun M dengan mengatakan kenapa suruh Pak Lah berundur sedangkan PRU-11 kerajaan pimpinan Pak Lah dapat 2/3 majoriti?

Kenapa Pak Lah didesak berundur?

Kenapa Najib didesak berundur? KLIK

Sunday, 25 August 2013

GEMPAR!!! ADAKAH AIR MANI & C4 MEMILIKI KAKI DAN TANGAN???

Dunia penuh dengan kejutan. Bagaimana air mani Anwar dijumpai dalam dubur Saiful? Kenapa DNA Anwar dijumpai pada spesimen air mani yang dijumpai dalam dubur Saiful. Dan DNA tersebut sepadan dengan DNA milik Anwar yang diesktrak pada botol air dan tuala good-morning yang Anwar guna ketika penahananya dalam lokap polis semasa siasatan kes liwat 2.

Dua kumpulan pakar yang berbeza menguji kaji DNA pada dubur dan bahan yang diguna oleh Anwar dalam lokap. Kumpulan Pakar 1 menguji DNA pada air mani dan Kumpulan Pakar 2 menguji DNA pada bahan dalam lokap. Hasil ujikaji ialah apabila kedua-dua kumpulan pakar menguji kesepadanan kedua-dua DNA ia mengesahkan bahawa pemilik air mani dalam dubur saiful ialah milik Anwar.

Persoalannya ialah adakah air mani milik Anwar memiliki kaki atau sayap  sehingga boleh masuk ke dalam dubur saiful?

Anwar dibebaskan kerana mahkamah mendapati ada kesilapan teknikal. Namun keputusan ini tidak berhenti disitu kerana ramai orang masih tertanya-tanya bagaimana air mani Anwar boleh ada dalam dubur Saiful?

Setiap orang samada rakyat yang neutral, penyokong pemerintah dan penyokong pembangkang mempunyai jawapan dan tekaan yang berbeza-beza.

Dan yang pasti Allah Maha Tahu siapakah yang sebenarnya bersalah.

Begitu juga kes pembunuhan Altantuya. Abdul Razak Baginda bebas. Sirul bebas. Hazillah bebas. Siapakah yang meletupkan peledak C4 pada badan mendiang Altantuya? Siapakah keluarkan arahan untuk bunuh mangsa ini? Siapa yang tangkap dan bawanya ke tempat pembunuhan? Kenapa arahan dikeluarkan? Apakah motif pembunuhan? Kenapa tindakan sekejam ini dibuat pada seorang wanita yang dikatakan sedang hamil? Kenapa & siapa....?

Banyak soalan timbul dibenak fikiran setiap manusia yang ikuti kes ini.

Abdul Razak Baginda dibebaskan kerana tidak cukup bukti untuk sabitkan kesalahan manakala Sirul dan Hazillah dibebaskan kerana mahkamah mendapati ada kesilapan teknikal. Namun keputusan ini tidak berhenti disitu kerana ramai orang masih tertanya-tanya bagaimana C4 meletup pada Altantuya?

Persoalannya ialah adakah C4 memiliki kaki & tangan atau sayap boleh tangkap dan terbangkan Altantuya ke tempat pembunuhan?

Setiap orang samada rakyat yang neutral, penyokong pemerintah dan penyokong pembangkang mempunyai jawapan dan tekaan yang berbeza-beza.

Dan yang pasti Allah Maha Tahu siapakah yang sebenarnya bersalah.

Ya Allah berilah keadilan kepada dua mangsa ini.

Saturday, 24 August 2013

KEBODOHAN PAS TERSERLAH DENGAN ISU KALIMAH ALLAH

Orang PAS memang sesat dah sebab pandang remeh pada kalimah Allah sedangkan kalimah 'Allah' terletak pada kalimah syahadah. Dan kalimah syahadah merupakan asas agama.

Kalimah syahadah 'aku bersaksi tiada tuhan selain Allah, dan aku bersaksi Muhammad pesuruh Allah'.

Kalaulah kalimah 'Allah' boleh diguna oleh orang bukan islam, tidakkah orang PAS sedar bahawa kelak anak-anak dan generasi akan datang akan keliru antara agama islam dan agama kristian.

Orang PAS bodoh kerana menyangka tak ada apa-apa kesan kalau orang kristian guna kalimah Allah dan rendahkan orang buat usaha mempertahankan kalimah Allah dengan cakap apa guna sibuk jaga kalimah Allah kalau syariat islam tak nak buat?

Ternyata mereka sesat kerana mereka lupa apa yang dipertahan ialah asas agama. Hukum hudud bukan asas agama dan tiada siapa nafikan hukum hudud adalah sebahagian dari perintah Allah namun ia bukan asas agama. Asas agama ialah kalimah syahadah. Dan pada kalimah syahadah ada kalimah 'Allah'.

Apa tunjang atau asas kepada agama islam? Ada orang PAS ambik tahu? Kerana sibuk dengan jual agama untuk dapat kuasa mereka ketepikan semua perkara asas dan mendepankan perkara yang bukan asas dengan merasakan perjuangan mendepankan perkara yang bukan asas sebagai perjuangan yang besar.

5 Rukun Islam ialah asas agama. Orang PAS sedar ke tak bahawa kalimah Allah terletak pada rukun islam yang pertama yang menjadi asas kepada 5 rukun islam? Tanpa ucapan syahadah, tidaklah islam seseorang itu. Ataupun syahadah yang telah diubah seperti puak syiah menambah tokok kalimah syahadah jugak tidak islam seseorang itu.

Kalimah Allah sangat penting tidak diguna pakai oleh orang bukan islam. Jika kalimah Allah diguna oleh orang kristian, ia akan menjadi senjata dakwah yang sangat ampuh pihak kristian kepada orang islam. Tengok apa jadi orang islam di Indonesia. Semasa kemerdekaan Indonesia 98% orang islam tetapi sekarang menurun kepada 80%. Kenapa ini berlaku? ini kerana agenda dakwah kristian yang guna kalimah Allah disana. Pergilah ke pendalaman negara tersebut banyak "Rumah Allah yang ada lambang salib".

Orang PAS sangat bodoh kerana tidak sedar agenda halus kristian untuk mendakwah umat islam melayu kepada agama mereka dengan mengguna kalimah Allah dalam bahan bacaan dakwah mereka.

Orang PAS sangat bodoh kerana tidak sedar kalimah Allah bukan perkara yang kecik tetapi merupakan kalimah yang terdapat pada asas agama iaitu kalimah syahadah.

Kalau asas agama pun dah mengelirukan anak-anak sebab kalimah Allah ada pada buku kristian, maka mudahlah agenda untuk mengajak umat melayu menerima agama kristian seperti yang berlaku di Indonesia.

Orang PAS memang sangat bodoh kerana sangat mudah ditipu oleh musuh islam seperti pihak kristian dan DAP.....

Orang PAS memang sangat bodoh...

Orang PAS memang sangat bodoh...

Orang PAS memang sangat bodoh...

Orang PAS memang sangat bodoh...

Friday, 23 August 2013

ALLAH MAHA MENGETAHUI SIAPA PEMBUNUH ALTANTUYA DAN RAHSIA INI AKAN DIBUKA KELAK



Altantuya telah dijumpai dibunuh secara ngeri di lokasi antara lot 12843 dan lot 16735, Mukim Bukit Raja, berdekatan Shah Alam, Selangor di antara pukul 10 malam 19 Oktober dan 1 pagi20 Oktober 2006. Mayatnya ditemui pada 7 November 2006 iaitu 17 hari selepas dia diletupkan dengan bahan letupan C4.

Siapa yang melakukanya? Adakah C4 meletup sendiri? Bagaimana C4 boleh keluar? Siapa yang menangkap Altantuya? Atas arahan siapa? Kenapa menangkapnya? Kenapa perlu bunuhnya?

Semua yang disyaki & didakwa tidak mengaku membunuhnya. Tapi jangan lupa, Allah Maha Mengetahui apa yang manusia buat secara zahir malahan Allah Maha Tahu apa dalam lintasan hati manusia.

Jadi kita sama-sama tunggu kelak Allah akan buka rahsia ini & beri jawapan soalan-soalan diatas.

Doa orang yang dizalimi akan Allah kabulkan walau seorang yang tidak beriman kepada Allah swt.

Thursday, 22 August 2013

TERKINI: ALHAMDULILLAH, ALLAH BERI KEMENANGAN KEPADA UMAT ISLAM NEGARA INI

Keputusan Hakim: "Kalimah ALLAH HANYA boleh digunakan oleh mereka yang beragama islam sahaja"

Segala puji bagi Mu ya Allah. Kau lah Tuhan Semesta Alam. Tiada tuhan selain Allah. Terima Kasih Yang Arif Hakim-Hakim yang mengendalikan kes ini iaitu diketuai oleh Hakim Datuk Seri Abu Samah Nordin dan bersidang bersama Hakim Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim & Hakim Datuk Rohana Yusuf.

Dengan keputusan ini bermakna prosiding rayuan penuh dijangka akan diadakan pada 10 September 2013. Jangan lupa kita umat islam tarikh tu nanti. Doa pada Allah jangan putus-putus dalam doa selepas solat fardhu dan kalau mampu doa dalam solat tahjud mohon Allah bantu umat islam negara ni.

Kepada pembaca blog ini, marilah kita perbaharui syahadah kita dengan niat untuk mencari keredhaan Allah swt.

" AKU BERSAKSI TIADA TUHAN SELAIN ALLAH & AKU BERSAKSI MUHAMMAH ADALAH PESURUH ALLAH"

TERKINI: KEPUTUSAN MAHKAMAH RAYUAN PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH! YA ALLAH BANTULAH & PELIHARALAH AGAMA KAMI, ISLAM ADDIN

Keputusan rayuan Ketua Biskop Roman Katolik Tan Sri Murphy Pakiam untuk mengetepikan rayuan Putrajaya berhubung penggunaan kalimah Allah dalam kitab Injil berbahasa Melayu akan didengar pada jam 3.00 petang ini.

YA ALLAH PELIHARALAH KALIMAH MU DARI DIKOTORI OLEH MUSUH-MUSUH ISLAM


...dan kepada pemimpin-pemimpin PAS KLIK & KLIK yang bersungguh-sungguh membela kalimah Allah agar boleh diguna oleh musuh-musuh islam, kau beri petunjuk kepada mereka dan kalau dalam pengetahuanMu tiada petunjuk untuk mereka, maka hancur binasakanlah rancangan mereka.... 

Wednesday, 21 August 2013

NAJIB OHHH NAJIB.......


Tajuk asal: singapura kerana Malaysia...

SAYA begitu teruja untuk mengulas pendapat Lee Kuan Yew ketika melancarkan buku terbaharunya bertajuk, One Man's View of the World pada 6 Ogos 2013.

Sebelum itu, nasihat saya bekas Perdana Menteri ini, beritahu anak, jagalah orang Melayu Singapura baik-baik ketika usia emas ini. Pastikan mereka boleh duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan Cina di sana. Tidak perlulah banyak komen sangat tentang keadaan politik di Malaysia sehingga menuduh kerajaan Malaysia sanggup korban talent (bakat) semata-mata untuk menaikkan orang Melayu. Ketuanan Melayulah yang menyebabkan Malaysia mundur, kehilangan bakat dan sebagainya.

Asyik-asyik salahkan Melayu. Saya pun ada hak untuk menyalahkan ultra kiasu Cina Singapura, yang menyebabkan Melayu di sana dan Malaysia dikhianati. Tanpa Malaysia, Singapura tidak ke mana-mana jua. Justeru, berterima kasihlah kepada Malaysia.

Sejak dahulu, Kuan Yew tidak pernah berubah, sering menjadi isu hak istimewa orang Melayu atau ketuanan Melayu untuk menghentam Malaysia. Pada beliau, inilah yang menjadi Malaysia tidak maju seperti Singapura. Alah, sekadar menguruskan negara sekangkang kera, sesiapa pun boleh buat. Justeru, janganlah terlalu bongkak. Apa yang berlaku di Singapura, mempunyai kaitan yang rapat dengan kita di Malaysia.

Apa yang menjadi masalah dengan hak istimewa Melayu atau ketuanan Melayu? Adakah dengan hak dan ketuanan ini, bukan Melayu merempat dan menjadi hamba? Tidak juga. Malah, siapa yang lebih hebat hari ini? Melayu yang bergelar 'tuan'? Atau Cina yang bergelar 'hamba'.

Sedarlah isu ini tidak ada apa-apa, melainkan soal kedengkian dan soal hati untuk memadamkan sejarah negara. Sebab, setiap negara ada asal-usulnya. Setiap bangsa ada tanahnya. Jika tidak, tidak adalah nama-nama seperti Tanah Melayu, Tanah China, Tanah India dan tanah-tanah yang lain mengikut bangsa.

Lagi soalan saya kepada Kuan Yew, jika benar-benar mahu mengangkat Melayu, sudah tentu institusi Islam seperti madrasah (sekolah agama) dan masjid diberikan perhatian. Ini tidak, jika umat Islam Singapura tidak mengambil inisiatif sendiri, sudah lama kedua-dua institusi ini terkubur.

Itupun kedudukan institusi Islam semakin menghimpit. Pihak berkuasa Singapura memaksa institusi ini mengikut kehendak mereka. Jika tidak, ia akan ditutup. Tanah akan dirampas. Berapa banyak tanah Melayu telah dirampas (beli) dan dijadikan tanah Cina Singapura?

Akhirnya, untuk mengelakkan keadaan menjadi lebih buruk, mahu tidak mahu, institusi Islam terpaksa mengikut pihak berkuasa Singapura. Majlis Ugama Islam Singapura (MUIS) tidak dapat berbuat apa-apa. Orang agama yang bekerja di situ sudah mati kemelayuan dan keislaman. Cari makanlah katakan. Jika tidak percaya pergilah buat kajian di Madrasah Wak Tanjung. Dengar rintihan mereka.

Bakat-bakat Melayu yang menjadi pak turut disimpan dalam kerajaan. Manakala talent Melayu yang cuba membela Melayu dan Islam Singapura, dibuang jauh-jauh. Ke manakah talent seperti Dr. Lily Zubaidah? Kenapa beliau tidak diberikan tempat?

Kenapa banyak sangat orang Islam yang bukan berwajah Melayu (India Muslim) yang mendapat tempat di Singapura? Hanya Kuan Yew dan anaknya sahaja yang boleh menjawab. Janganlah terlalu menonjolkan diri sendiri hebat. Tanpa Malaysia, Singapura tidak akan ke mana-mana.

Itupun nasib baik saya bukan menjadi PM dalam menyelesaikan isu perebutan Pulau Batu Putih. Jika tidak, pasti saya tidak akan membawa perkara ini ke Mahkamah Antarabangsa (ICJ). Penyelesaian pertikaian pulau ini adalah perang. Malangnya, kita sudah terlepas. Dunia telah menyaksikan hilangnya sebuah pulau milik Melayu terlepas kepada ultra kiasu. Di manakah maruah Melayu? Hari ini Melayu dihina lagi, kita terus diam.

Tersangat jauh bezanya antara layanan kerajaan Malaysia terhadap SJKC dengan kerajaan Singapura terhadap madrasah dan masjid. Jika umat Islam di sana tidak mengambil inisiatif sudah lama institusi ini ditutup. Lihat di Malaysia, SJKC bukan sahaja diberikan keutamaan setanding dengan Sekolah Kebangsaan (Agama).

Hatta, kita pula terpaksa tunduk kepada SJKC. Niat kerajaan untuk menambah masa Bahasa Melayu bagi memandaikan anak Cina terus ditentang. Termasuk Pelan Induk Pembangunan Pendidikan 2013-2025 (PIPP). Dong Jiao Zong sedang aktif untuk mendapatkan tandatangan orang Cina seluruh negara bagi menentang PIPP.

Di Singapura, sesiapa yang tidak mengikut arus kebangsaan, bukan sahaja tidak relevan, malah akan dihumban ke penjara. Kita pula asyik melayan kerana mahukan undi dan mengekalkan kuasa kononnya. Apa hasil yang kita dapat? Dapatkah undi dan kuasa itu?

Jika Kuan Yew sangat menginginkan talent dari Malaysia, ambillah orang seperti Namewee, Alvivi dan sebagainya. Malaysia tidak perlukan orang yang kononnya mempunyai talent tersebut.

Kita mahukan talent yang membina bukan talent yang menghancurkan negara. Talent yang mempunyai semangat partriotisme yang tinggi. Bukan talent yang merosakkan negara dan membocorkan rahsia negara. Saya amat bimbang dengan trend pegawai kerajaan yang bekerja di bahagian keselamatan, kerana ramai juga orang seperti Si Kitol dan Mandaliar. Mereka ini ultra kiasu.

Si Kitol dan Mandaliar inilah yang telah melakukan khianat dan membentuk negara Singapura. Mereka tipu pemimpin kita dengan membuat perjanjian air yang tidak langsung munasabah. Atas sangka baik, kita bersetuju. Sehingga kini, air yang dijual kepada Singapura adalah wang Malaysia 0.03 sen setiap 1,000 gelens (4,500 Liter) sehingga tahun 2061. Perjanjian yang amat tidak masuk akal. Bayangkan ketika pemisahan tahun 1965, kita putuskan air, apakah Singapura wujud hari ini?

Berbanding kerajaan China menjual air kepada air kepada negara bangsanya sendiri Hong Kong, suatu ketika dahulu pada harga AS$5.8 setiap 1000 gelen. Saya ringkaskan, Melayu jual kepada Cina air pada kadar 0.03 sen setiap 1000 gelen. Manakala China menjual air kepada Cina pada kadar AS$5.8 setiap 1000 gelen. Siapa sebenar yang baik? Siapa sebenar yang tertipu? Apakah bangunan mereka boleh berdiri megah dengan menggunakan air masin? Sudahlah Kuan Yew, bertaubatlah kamu di akhir usia ini.

Kenapa Malaysia (Melayu) begitu bermurah hati? Inilah soal hati Melayu. Hati mulia Melayu yang saya amat kenali setelah lama berdamping dengan mereka. Hatinya terlalu baik sehingga orang lain mengambil kesempatan. Yang paling saya bimbang, kebaikan hatinya nanti akan menyebabkan negara ini tergadai.

Baru-baru ini, di bulan Ramadan, saya terserempak dengan bekas pegawai tinggi kerajaan sedang berjumpa dengan sekumpulan peniaga Cina pada jam 1.00 pagi di sebuah restoran di ibu kota. Dalam hati sudah dapat mengagak, apa lagi agendanya kalau bukan mahu menjadi 'pak pacak'. Maka akan dilantik menjadi pengerusi syarikat itu dan ini, dengan elaun puluhan ribu ringgit sebulan, bagi tujuan mendapatkan tender atau kontrak kerajaan.

Inilah dilema orang Melayu. Apabila sudah pencen, kerja tiada. Maka mereka akan mencari jalan pintas. Mereka tidak fikir bagaimana membangunkan Melayu. Mereka hanya fikirkan perut. Ultra kiasu akan menggunakan segala ruang dan peluang untuk memanipulasikan keadaan.

Kita hanya boleh berbangga menjadi pengerusi syarikat ini dan itu di bawah telunjuk syarikat Cina. Bila dapat projek kerajaan bernilai jutaan itu, siapa kaya? Melayu menjadi sekaya mana? Apakah kita akan dihargai selepas itu? Inilah pemikiran Kuan Yew.

Lihatlah perjanjian air antara Malaysia-Singapura, langsung tidak boleh diubah. Jika Malaysia bercadang untuk menaikkannya mungkin keadaan lebih buruk akan terjadi. Apakah Singapura atau Kuan Yew pernah berterima kasih kepada kita?

Apa sebenarnya yang Kuan Yew mahu? Beliau tidak pernah berhenti bersuara supaya Malaysia menghapuskan hak istimewa orang Melayu dalam keadaan usia emas beliau? Jawapannya, apabila hak ini dihapuskan dalam Perlembagaan, ketika itulah tidak mustahil, Singapura akan menawarkan diri untuk masuk semula ke dalam Persekutuan Malaysia.

Nasihat saya, Malaysia tidak bodoh lagi. Bakat-bakat di Malaysia sudah tidak boleh lagi dipermainkan dan diperbodohkan.

Tulisan: PROF MADYA DR. MOHD RIDHUAN TEE ABDULLAH

APA NASIB ISLAM DIBAWAH PEMERINTAHAN NAJIB?


Cina kafir hina islam ditangkap kemudian lepas dan bebas. 

Lahir lagi cina kafir yang lain hina islam sehingga tak larat dan kelihatan pemerintah tak mampu buat apa-apa lagi untuk menahan dari berulang.

Melayu islam pukul cina kafir yang hina islam ditangkap dan didakwa.

Apakah kedudukan agama islam jauh rendah berbanding dengan seorang cina kafir?????

Islam agama rasmi negara ini sudah tiada pembelaan???? sehingga cina kafir hidup bebas selepas menghina islam.

Adakah pemerintah hanya berani buat tindakan kepada melayu islam sahaja??? dan biarkan cina kafir bebas tanpa apa apa tindakan????

Lembik sangatkah pemimpin melayu islam yang ada sekarang ni sehingga kaum kafir cukup berani menghina agama islam?

Najib, kami rakyat marhaen yang beragama islam cukup kecewa dengan corak pemerintahan sekarang!!!

Tuesday, 20 August 2013

TUN M TEGUR KERANA KELEMAHAN PM

Batu 6, Titi Gajah,Alor Star,
17hb. Jun 1969

Y.T.M. Tunku,

Patek berasa dukachita kerana tujuan patek membuat kenyataan kepada akhbar telah di-salah faham oleh Y.T.M. Tunku. Sa-benar-nya tujuan patek sama-lah juga dengan tujuan Tunku, ia-itu untok menyelamatkan negara ini daripada bahaya yang menganchamkan-nya.

Pendapat-pendapat Tunku berasaskan kepada cherita-cherita yang di-bawa kepada telinga Tunku oleh orang-orang yang mengelilingi Tunku yang chuma suka mencherita kepada Tunku perkara2 yang mereka fikir Tunku suka atau patut dengar sahaja. Benarkan-lah patek bercherita berkenaan dengan keadaan, fikiran dan pendapat2 rakyat yang sa-benar-nya supaya Tunku dapat faham tujuan patek membuat kenyataan yang di-tegor itu.

Tunku biasa cherita kepada patek sendiri ia-itu Tunku mengelakkan rusohan dengan menahan hukum bunoh yang di-jatohkan kepada 11 orang subversif China. Sabenar-nya tindakan Tunku ini-lah yang mengakibatkan rusohan dan kematian yang berpuloh kali banyak yang terjadi semenjak 13 Mei.

Tunku selalu "bertolak-ansor," ia-itu memberi kepada orang2 China apa yang mereka tuntut. Punchak tolak-ansur ini ia-lah pembatalan hukum bunoh tadi. Pembatalan ini menimbulkan kemarahan yang besar oleh orang2 Melayu.

Orang2 China pula menganggap Tunku dan Kerajaan Perikatan sebagai pengechut dan lemah dan boleh di-tolak ke-sana ke-mari. Sebab itu orang2 China tidak takut lagi menolak Perikatan dan orang2 Melayu pula tidak ingin kepada Perikatan. Sebab itu orang2 China dan India membuat kurang ajar pada 12 Mei kepada orang Melayu. Kalau Tunku biasa di-ludah di-muka, di-maki dan di-tunjok kemaluan, boleh-lah Tunku faham perasaan orang Melayu.

Orang2 Melayu yang Tunku fikir tidak memberontak telah-pun menjadi gila dan mengamok sehingga mengorbankan nyawa mereka dan membunoh orang yang mereka benchi kerana Tunku terlangsong bagi muka. Tanggong-jawab tentang mati-nya orang2 ini, Islam dan kafir, terpaksa di-letak di-atas bahu pemimpin yang salah pendapat.

Patek mohon ma’af tetapi patek ingin sampaikan perasaan orang-orang Melayu kepada Y.T.M. Tunku.

Sabenar-nya, orang2 Melayu sekarang, baik PAS baik Umno, betul2 benchi pada Tunku, terutama orang2 yang di-hina-kan oleh orang China dan yang kehilangan rumah-tangga, anak-pinak, saudara-mara kerana tolak ansur Tunku.

Mereka kata Tunku chuma ingin di-kenal-kan sebagai "The Happy Prime Minister" walau-pun ra’ayat menderita. Mereka tahu bahawa dalam keadaan dharurat-pun Tunku ashek bermain poker dengan kawan2 China Tunku. Budak2 polis mencherita yang Tunku mengguna-kan kenderaan dan eskot Polis untuk menchari kaki poker.

Sa-balek-nya pula orang2 China tidak ada sedikit-pun hormat kepada Tunku. Mereka berkata Tunku "naïve" dan tidak ada kaliber. Ada lagi yang mereka kata yang tak dapat patek sebut-kan. Kata2 itu datang dari semua golongan orang China, dari intelek sa-hinggga China becha. Pada masa lewat2 ini lagi satu kesan burok telah timbul.

Orang2 Melayu dalam Civil Servis, dari Perm. Sec. ka-bawah, pegawai2 tentera dan polis Melayu tidak ada lagi kepercayaan dan respect kepada Tunku. Patek tahu kebanyakan mereka sokong PAS dalam undi pos. Pegawai Melayu dari Polis, tentera dan askar biasa maseh patoh kepada kerajaan oleh kerana arahan sekarang sesuai dengan kehendak mereka sendiri. Kalau Tunku membuat apa2 yang tidak di-ingini oleh mereka, patek perchaya mereka tidak akan menurut kata Tunku.

Patek tahu Tunku takut kominis mengambil kesempatan kalau timbul kekachauan dalam negeri. Patek lebih takut kalau kerajaan mula "lose control over the armed forces". Sa-kali ini terjadi, keadaan tidak akan puleh semula. Sampai bila-pun kerajaan civil mesti tundok kepada tentera. Tunku biasa jadi "Happy Prime Minister" tetapi orang yang akan turut ganti tak akan merasai "happiness" apa2.

Patek harap Y.T.M. Tunku jangan-lah menipu diri dengan berkata "satu hari mereka akan bershukor dengan perbuatan saya". Ta’akan yang sa-orang itu selalu betul dan yang banyak selalu salah. Patek ingin sampaikan kepada Tunku fikiran ra’ayat yang sa-benar, ia-itu masa telah lampau untuk Tunku bersara dari menjadi perdana menteri dan Ketua Umno.

Patek faham betul2 kuasa yang ada pada Tunku dan patek masih ingat nasib Aziz Ishak. Tapi patek tak akan jadi sa-orang yang bertanggong-jawab kalau patek tidak terangkan apa yang patek sebut-kan. Kalau di-penjara sa-kali-pun patek terpaksa kata apa yang patek telah kata-kan.

Patek di-beritahu ia-itu Tunku berkata patek Pakistani. Patek tidak perchaya kata2 orang kerana patek tahu Y.T.M. Tunku tidak akan berkata begitu. Patek-lah yang selalu mempertahan-kan Tunku apabila orang2 PAS kata yang Tunku anak Siam yang ta’ berhak memimpin orang Melayu. Jadi Tunku juga akan mempertahan-kan patek walau-pun maseh ada dua sudu darah Pakistani dalam tubuh badan patek.

Patek sa-kali lagi mengulangkan ia-itu kenyataan yang patek buat itu ia-lah menchegah kejadian yang akan menambah perasaan benchi orang2 Melayu terhadap kerajaan dan menggalak-kan orang2 China menjatohkan lagi maruah orang2 Melayu. Rusohan yang lebeh besar akan berlaku jika ini di-biarkan. Tentera sendiri tidak akan dapat di-kawal. Dan lagi kalau T.H. Tan dan dewan orang China boleh membuat kenyataan, kenapa ketua2 Umno tidak boleh?

Patek menulis surat ini dengan hati yang ikhlas dan harapan bahawa Y.T.M. Tunku akan bacha surat ini dengan sa-penoh-nya sendiri. Patek berdo’a ke-hadhrat Allah subhanahuwataala supaya di-buka hati Tunku untok menerima kenyataan yang sa-benar ini walau-pun pahit dan pedas.


Patek Yang Ikhlas,

(Dr. Mahather bin Muhammad)

Amar Makruf Nahi Mungkar ~ kemungkaran mesti dicegah. Nabi saw bilang lihat mungkar cegah. Kalau pemerintah (cegah mungkar dengan tangan), kalau bukan penguasa (cegah dengan lisan atau teguran), kalau keduanya tidak dapat lakukan atau tiada peluang untuk cegah maka berdoalah kepada Allah agar hilangkan kemungkaran yang sedang berlaku (cegah mungkar dengan hati).

Friday, 16 August 2013

TOLONG JANGAN SALAHKAN NAJIB, SALAHKAN PENEMBAK

KUALA LUMPUR - Pembunuhan di jalanan menggunakan senjata api yang meningkat kebelakangan ini adalah harga bagi kebebasan yang perlu dibayar oleh setiap warganegara, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau berkata dalam suasana lebih liberal sekarang, sukar bagi pihak berkuasa untuk mengatasi keganasan seperti itu dan mereka hanya boleh mengambil tindakan setelah ia berlaku.

"Rakyat Malaysia amat baik dan mereka tidak suka membunuh satu sama lain...kecuali sekarang apabila pembunuhan agak lebih kerap berlaku setiap hari, ada orang yang kena tembak...itulah harga bagi kebebasan," katanya.

Sejak April hingga bulan lepas, 23 kes tembakan di jalanan dilaporkan berlaku di seluruh negara, termasuk yang melibatkan individu berprofil tinggi.

Dr Mahathir berkata demikian kepada pemberita selepas berucap pada Perhimpunan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Membantu Palestin di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini hari ini.

Perhimpunan itu disertai sembilan NGO - Yayasan Keamanan Global Perdana (PGPF), Aman Malaysia, Aqsa Syarif, Pertubuhan Himpunan Lepasan Institusi Pendidikan Malaysia, Islamic Relief, Kelab Putera 1Malaysia, Mercy Malaysia, Malaysian Relief Agency dan Viva Palestina.

Dr Mahathir adalah presiden PGPF. - Bernama

Aku blogger tak bertuan dan tak mintak apa-apa upah dari sesiapa pun, aku join dunia blogging untuk mencegah kemungkaran sesiapa yang buat mungkar tidak kira samada dalam kerajaan especially UMNO dan pembangkang especially PAS. Sejak dua menjak ni aku dah kurang minat tegur puak puak PAS sebab ramai dah menegur kebobrokan mereka. Sekarang tumpuan aku pada pemerintahan Najib yang cukup menguntungkan islam, melayu dan tanah tumpah darah. 

Thursday, 15 August 2013

UMAT MELAYU - ISLAM PERLU BANGKIT BERSATU SEBELUM NASI JADI BUBUR


Situasi sekarang menampakkan keadaan dan kes-kes yang berlaku semakin menghimpit umat melayu islam. Pemimpin melayu islam samada dalam UMNO atau PAS makin nampak tak boleh dipakai lagi jika mereka semua terus duduk diatas dan hanya sibuk menjaga batang tengkok sendiri dan menonjolkan diri sebagai ahli politik semata-mata sehinggakan apa sahaja yang tergadai samada agama bangsa dan tanahair sudah lagi tidak dihirau oleh mereka asalkan matlamat mereka dapat dan kekal berkuasa tercapai. 

Seperti yang kita semua sedia maklum, perjuangan PAS sememangnya hanya guna agama sebagai retorik semata-mata untuk raih kuasa sepertimana pemimpin UMNO telah kecapi sekian lama dan PAS bukan benar-benar mahu mendaulatkan islam contohnya kes Kalimah Allah dan isu Bible ditulis dalam bahasa melayu. 

Manakala pemimpin UMNO kekal bermasalah bermacam bagai lagi sepertimana Tun Mahathir berulangkali beri peringatan dan memburukkan lagi keadaan UMNO dapat plak ketua lembik dan sangat liberal yang tunduk kepada hampir semua desakan supaya dia kelihatan baik kepada semua golongan termasuk kepada golongan penjenayah.

Umat islam negara ini tidak lagi boleh berharap 100% kepada pemimpin melayu lagi untuk membela agama bangsa dan tanahair. Kita mesti bangkit bersatu padu demi kesucian agama Islam, martabat bangsa melayu dan keamanan & kedaulatan tanahair tercinta ini.

Kaum Cina dan bangsa lain takkan bela agama Islam melainkan mereka hanya tahu mencaci dan mengutuk agama yang suci ini!

Wednesday, 14 August 2013

NAJIB..ADAKAH NAK TUNGGU NASIB JADI BUBUR?

Media pro-BN tidak lagi boleh menyelar kebobrokan pemimpin PR sewenang-wenangnya.

Banyak yang perlu dijawab dan ditangani oleh pembesar-pembesar BN.

Antara isunya termasuk:
1. Isu kalimah "Allah"
2. Isu pemansuhan ISA dan EO
3. Isu keselamatan awam (meningkatnya kes jenayah berat membabitkan pembunuhan bersenjata)
4. Isu kedatangan orang No 1 negara Uncle SAM dan TPPA
5 Isu penghinaan agama dan bangsa
6. Isu cadangan penjualan GLC kepentingan awam seperti MAS
7. Isu filem bertemakan perjuangan komunis yang diluluskan untuk tayangan sedangkan filem perjuangan nasionalis terpaksa ditunda beberapa kali
(... hanya beberapa contoh, banyak lagi sebenarnya)

Jika sebelum ini media pro-BN dengan lantang dan beraninya menyelar PR dengan tanpa hentinya.

Saya yakin, jika diberi ruang, media pro-BN juga mampu untuk menjawab segala isu-isu terbabit sekiranya mereka yang bertanggungjawab menjaga portfolio berkenaan dapat memberikan komen dan ulasan yang bernas.

Jangan sampai "kuman di seberang lautan nampak, gajah di pelupuk mata tiada kelihatan"

Jika segala persoalan tersebut tidak terjawab, maka sia-sia sahaja berbondong-bondong rakyat keluar memangkah dacing pada pilihanraya yang lalu.

Jangan pula sampai ke tahap BN dan PR kelihatan 2x5, 5x2 sahaja

Sumber -SAM-

Wednesday, 7 August 2013

NAJIB!! TOLONG BANGUN DARI LAMUNAN....


 What The Hell Are You Doing To The Country?

Laporan blog ini http://cinakawkaw.blogspot.com/2013/08/ksu-miti-dont-gamble-this-country-to.html amat mengejutkan kami namun ini berita penting untuk dikongsi bersama. 

Nampaknya, KSU MITI punya agenda tersembunyi di sebalik usaha menjayakan TPPA di Malaysia. 

Persoalan besar yang diutarakan blog itu ialah khabarnya KSU MITI ini semasa menggerakkan TPPA ini tidak membuat kajian malah tidak melaporkan kepada Menteri dan Kerajaan! 

Nampaknya, ada orang mahu berlagak bijak dengan memperjudikan masa depan negara ini untuk agenda politik beliau!

Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA), yang melibatkan 12 negara termasuk Malaysia bakal meletakkan rakyat dan negara kita berada dalam keadaan caca-merba dan kucar-kacir!

Khususnya kepada Usahawan Bumiputera, Pekebun Kecil, Petani, Usahawan Kecil, monopoli Ubatan oleh Gergasi Amerika dan pelbagai isu yang merugikan rakyat Malaysia.

Secara mudahnya, idea TPPA adalah idea Amerika Syarikat untuk menghalang kemaraan Ekonomi kuasa ekonomi baru dunia yakni negara China.

Ketua Setiausaha (KSU) Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Dr Rebecca Fatima Sta Maria, di mana suaminya orang Singapura cuba bermain silap mata dengan rakyat Malaysia! Singapura dan Amerika !!!

Paling sadis, KSU MITI cuba memperbodohkan Menteri MITI dan Pegawai-Pegawai Tinggi Kerajaan.

Soalan pertama kita kepada KSU MITI ini, adakah dia membuat study terlebih dahulu apakah dia TPPA, risiko TPPA, kos melepas dan "win-win situation" ?

Soalan kedua, adakah KSU MITI membuat briefing awal kepada Menteri MITI dan adakah KSU MITI ini ada memberi Laporan kepada Kerajaan??? 

Dalam bahasa orang putih (English Man), "Please don't gamble this Country to your Political Agenda!"...kami ulang ,"Please don't gamble this Country to your Political Agenda!"

Amaran kami kepada KSU MITI, jangan fikir orang lain tidak tahu apa yang sedang kamu lakukan!

KSU MITI, agenda kamu dan suami Singapura kamu, apakah kami fikir semua rakyat Malaysia buta?

Lastly but not least, What the hell are you doing?. Again, "Please don't gamble this Country to your Political Agenda!".

Nota : Baru-baru ini, MITI memanggil pengamal media untuk sesi penerangan dan dialog mengenai TPPA. Program ini gagal, Menteri MITI kasihan kelihatan diperbodohkan dan KSU MITI bijak menyembunyikan diri tidak menjawab isu-isu TPPA! Again, what are you doing to this Country?

Patutlah Tun Dr. Mahathir Mohamad menentang TPPA di sini Chedet

JANGAN UNDERESTIMATED RAKYAT, KAMI TAHU APA KAMU SEDANG LAKUKAN?

Sumber 

Tuesday, 6 August 2013

ERA PAK LAH BERAKHIR 5 TAHUN, ERA NAJIB SUDAH CUKUP 5 TAHUN....NEGARA MAKIN AMAN DAMAI


Terlalu banyak al kisah zaman pemerintahan Pak Lah memeritkan hati orang islam melayu apabila Pak Lah dikatakan membiarkan geng Tingkat 4 kawal negara ini.

Orang melayu islam merasa lega Pak Lah letak jawatan pada tahun 2008 setelah memegang tampuk pemerintahan negara selama 5 tahun.

Orang melayu islam meletak harapan tinggi pada Ah Jib Gor pada masa peralihan kuasa 2008 kerana sudah putus harapan dengan Pak Lah. 

Hari kian berlalu, bulan berganti bulan, tahun bersilih ganti hingga cukup 5 tahun Ah Jib Gor memegang jawatan kerusi No. 1 negara.

Harapan orang melayu islam pulih kepada pemimpin melayu islam?

Jawapannya, Tidak! Satu persatu tranformasi yang dibuat oleh Ah Jib Gor meragut hati orang melayu islam. Negara makin parah dan tidak selamat. Orang cina semakin berani mencaci maki agama islam dan umat islam. Orang melayu makin makan hati dengan Ah Jib Gor. Malahan lebih teruk dari era Pak Lah lagi. Pemberian BR1M and whatever xx1M sudah tidak dapat merawat hati orang melayu islam kini. Dulu Geng Tingkat 4, sekarang Ah Jib Gor juga ada geng penasihat yang banyak merosakkan kemananan negara ini. Malahan lebih teruk dari Geng Tingkat 4 dulu.

Adakah Tun M merasakan kerosakan yang  sedang berlaku yang sudah masuk tempoh 5 tahun tidak seteruk kerosakan selama 5 tahun yang dibuat oleh Pak Lah?

Era Pak Lah 2003 ~ 2008
Era Ah Jib Gor 2008 ~ 2013

Di zaman Pak Lah, adakah ISA, EO, Akta Pencegahan Jenayah, Akta Kesalamatan Dalam Negeri dihapuskan? Adakah Cina berani kutuk agama rasmi negara ini? Adakah kes tembak mati sebanyak yang berlaku hari ini?

Monday, 5 August 2013

TAHNIAH NAJIB, RATING DIRI MAKIN NAIK, NEGARA MAKIN AMAN DAN SELAMAT



Sekarang semakin nampak manfaat yang sangat besar Najib hapuskan ISA, Ordinan Darurat dan Akta Pencegahan Jenayah.

Good job Ah Jib Gor...keep up the good job!

Thursday, 1 August 2013

PENTING: LAHAD DATU BERDARAH TAPI BILA 3 PETUALANG "TERSEBUT" AKAN DIDAKWA??????


KUALA LUMPUR 31 Julai - Sebuah persembahan pantomin oleh warga Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) telah mengusik perasaan para hadirin dalam Istiadat Hari Pahlawan 2013 di Dataran Merdeka hari ini.

Terdapat juga dalam kalangan hadirin yang tidak dapat menahan perasaan sebak lalu menitiskan air mata mengenangkan pengorbanan perajurit negara mempertahankan tanah air sehingga menggadaikan nyawa sendiri.

Bertemakan insiden pencerobohan pengganas Kiram di Lahad Datu, Sabah, persembahan yang sarat dengan pelbagai aksi ketenteraan tersebut berjaya membawa penonton menjiwai peristiwa yang meragut nyawa sembilan perwira negara.

Mereka ialah Asisten Supritendan (ASP) Zulkifli Mamat, 29; Sarjan Sabaruddin Daud, 46; Asisten Komisioner Ibrahim Lebar, 52; ASP Michael Padel, 36; Sarjan Abdul Azis Sarikon, 48; Lans Koperal Mohd. Azrul Tukiran, 27; Sarjan Detektif Baharin Hamit, 49; Koperal Salam Tugiran, 42 dan Prebet Ahmad Hurairah Ismail, 24.

Suasana persembahan menjadi lebih memilukan apabila skrin besar memaparkan kesemua profil perajurit yang gugur tersebut sambil membaca sebuah sajak yang dipercayai daripada khidmat pesanan ringkas (SMS) terakhir seorang perwira gugur.

Antara bait sajak tersebut berbunyi; "Oh Malaysiaku, maafkan aku andai aku gugur di medan perang. Demi Allah aku telah berusaha sedaya upaya."

Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah berkenan menghadiri istiadat tersebut serta melakukan pemeriksaan Barisan Kawalan Kehormatan Utama (KKU) oleh Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja.

Yang turut hadir Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein; Panglima Angkatan Tentera, Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin; Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar; pembesar negara serta duta asing.

Dalam sambutan itu juga, tiupan sayu trompet serta begol yang mengalunkan Paluan Akhir atau istilah Inggerisnya, Last Post menimbulkan rasa sayu dalam kalangan hadirin.

Ketika dimainkan, Jalur Gemilang secara simboliknya diturunkan dan anggota tentera, polis serta pertahanan luar yang beruniform memberi tabik hormat sementara hadirin lain turut berdiri bagi memperingati pahlawan negara yang terkorban demi mempertahankan tanah air.

Di medan perang pada zaman dahulu, Paluan Akhir dimainkan pada pukul 6.30 petang iaitu ketika anggota tentera mencari dan mengumpulkan mayat rakan terkorban serta di peringkat sejagat pula, diperdengarkan ketika pengebumian anggota pasukan keselamatan terkorban ketika bertugas.

Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130801/dn_03/Pantomin-pencerobohan-Lahad-Datu-usik-perasaan-penonton#ixzz2agcRHd8V
© Utusan Melayu (M) Bhd

Bila Jabatan Peguam Negara akan mula pendakwaan???? 
Anwar kau duk mana skang ni????

Wednesday, 31 July 2013

MENARIK: KISAH TIKUS BAIKI LABU


Hari ini, PM mengumumkan akan memberi apa saja kuasa kepada polis untuk membendung jenayah senjata api yang makin menjadi2.

SOALNYA? Adakah hanya kerana kali ni ianya melibatkan individu berprofil tinggi, pengasas AmBank dan Kenapakah segala jenis Akta yang bertujuan membendung dan yang boleh digunakan untuk pencegahan awal jenayah berat sewenang-wenangnya DIMANSUHKAN atas desakan / nasihat pihak tertentu??

Dan tidakkah sebelum ini kebimbangan sama telah disuarakan oleh pihak polis sendiri dan lebih2 lagi olen bekas PM kita Tun Mahathir dan mantan KPN, Tan Sri Rahim Nor??

Untuk makluman, mengikut lapuran akhbar, pihak polis menegaskan bahawa terdapat lebih kurang 2000 penjenayah professional berada di luar sana dengan termansuhnya Akta Darurat...

SO FIKIR2KANLAH wahai Tuan PM. "A simple excuse that the existing law will be abused is not the reason why it must be totally abolished!!"

- Rakyat Kelantan -

Tuesday, 30 July 2013

DI ZAMAN PEMERINTAHAN NAJIB...NASIB ISLAM, MELAYU DAN TANAH TUMPAH DARAH


1. Di zaman pemerintahan Najib, budak Cina simbah surau dengan cat merah di Melaka cukup diselesaikan dengan permintaan maaf tetapi budak melayu yang bakar pintu gereja di Ulu Klang kena tindakan penjara beberapa tahun.

2. Di zaman pemerintahan Najib, Namewee hina agama islam dengan main-mainkan azan dan juga main-mainkan lagu negaraku tiada tindakan diambil malahan Najib jadikan dia sebagai ikon 1Malaysia.

3. Di zaman pemerintahan Najib, budak cina bernama Alvin dan Vivian hina agama islam dilepaskan dengan jaminan dan boleh bebas tetapi budak melayu yang pukul budak cina yang hina islam bakal berdepan dengan hukuman berat iaitu hukuman mati.

4. Di zaman pemerintahan Najib, guru cina di Johor hina orang melayu dengan perkataan bodoh tidak dikenakan apa-apa tindakan walaupun report polis telah dibuat oleh penjaga murid melayu di sekolah tersebut tetapi Guru besar sekolah berdepan dengan siasatan kerana menyediakan bilik persalinan sebagai tempat makan sementara kerja ubah-suai kantin siap.

5. Di zaman pemerintahan Najib, filem cina berjudul The New Village yang mengangkat martabat cina komunis yang konon membebaskan negara ini dari kezaliman British telah diluluskan oleh Finas tetapi filem yang mengangkat martabat melayu Tanda Putra tidak diluluskan bertahun lama.

6. Di zaman pemerintahan Najib, ISA dihapuskan dan kesannya ahli politik semakin berani dan semakin melampau buat kacau bilau dalam negara ini.

7. Di zaman pemerintahan Najib, Akta Pencegahan Jenayah dihapuskan dan pelbagai akta yang berkaitan dengan keamanan negara dihapuskan demi menyenangkan hati pembangkang dan akhirnya tengoklah kejadian tembak mati makin mendadak akhir-akhir ini.

8. Di zaman pemerintahan Najib, Najib mencuba nasib negara ini dengan join TPP yang beri keuntungan kepada Amerika.

9. Di zaman pemerintahan Najib, Najib telah rosakkan rakyat negara ini dengan pemberian duit.

10.Di zaman pemerintahan Najib, EC (Suruhanjaya Pilihanraya) dipaksa letak bawah parlimen.

11.Di zaman pemerintahan Najib, melayu rasa sangat sakit hati berbanding bawah pemerintahan Pak Lah.

12.Di zaman pemerintahan Najib, cina dan india merasa mereka patut dapat hak sama rata dari segi agama dengan tuan tanahair ini iaitu melayu.

13. Di zaman pemerintahan Najib, cina secara terbuka dalam PRU-13 menunjukkan mereka mahu kuasa pemerintahan negara ini selepas kuasa ekonomi berada kukuh dalam genggaman mereka.

14. Di zaman pemerintahan Najib, projek GLC untuk syarikat bumiputera seperti perkhidmatan internet di sekolah-sekolah seluruh negara diserahkan kepada syarikat cina, YTL dimana sebelum ini diurus dua syarikat bumiputera iaitu JARING dan TM.

15. Di zaman pemerintahan Najib, apa lagi bakal berlaku.....

16. Di zaman pemerintahan Najib, ada lagikah kes orang islam-melayu akan dipijak-pijak....

17. Di zaman pemerintahan Najib, adakah islam akan jadi layu...

18. Di zaman pemerintahan Najib, adakah cina akan semakin kukuh cengkaman keatas negara ini...

19. Di zaman pemerintahan Najib, adakah penasihat-penasihat Najib akan terus memperbodohkan Najib dengan pelbagai mimpi indah..

20. Di zaman pemerintahan Najib, apa lagi......

Sebagaimana Tun M tidak pernah kenal penat lelah menggesa Pak Lah turun takhta dulu ..begitulah kami umat islam takkan kenal penat lelah menggesa Najib, Hishamudin, Nazri dan KJ tinggalkan barisan kepimpinan melayu-islam demi menjaga ketinggian agama islam, bangsa melayu dan tanah air ini..cukuplah bodohkan rakyat demi masa depan politik kamu sebagaimana pemimpin & ustaz PAS bodohkan rakyat dengan agama palsu mereka demi masa depan politik mereka....

Monday, 29 July 2013

SETINGGI-TINGGI TAHNIAH BUAT DATO' SRI ZAHID HAMIDI....


Pihak Lembaga Penapisan Filem(LPF) telah ambil keputusan untuk MENAHAN tayangan filem ini bagi mengelakkan kontroversi... Ianya akan diteliti semula terutamanya mesej2 tersembunyi termasuk perkara yang berkaitan dengan komunis... - Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi

Kami umat islam di negara ini mahu Najib, Hishamudin dan Nazri letak jawatan dan berundur dari barisan kepimpinan UMNO demi kebaikan islam, bangsa melayu dan tanahair.