Thursday, 18 October 2012

NIK AZIZ DI DESAK BERUNDUR KERANA ADA YANG LEBIH LAYAK DARI DIA



'Pas akan lebih terbuka jika Nik Aziz berundur'

KUALA LUMPUR 17 Okt. - Pas dilihat akan lebih bersifat terbuka dan bersedia mendengar pandangan golongan muda sekiranya Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berundur daripada jawatan Mursyidul Am parti itu.

Ketua UMNO Cheras, Datuk Syed Ali Alhabshee berkata, selain bersifat terbuka, Pas juga berupaya melakukan transformasi politik demi kepentingan umat Islam serta tidak lagi berada di bawah cengkaman diktator.

"Walau bagaimanapun, saya yakin beliau tidak akan mudah melepaskan jawatan tersebut walaupun banyak pihak berpendapat Timbalannya, Datuk Haron Din lebih layak menggantikan beliau," katanya menerusi entri terbaru di blognya di http://umnobahagiancheras.blogspot.com hari ini.

Beberapa pihak sebelum ini menggesa Menteri Besar Kelantan itu berundur selaku pemimpin tertinggi Pas kerana dilihat sering mengeluarkan kenyataan memenangkan DAP walaupun sekutunya itu jelas menentang dasar perjuangan Pas.

Sumber: KLIK

Friday, 14 September 2012

MIMPI PALSU KONON RASULULLAH KATA ANWAR JADI PEMIMPIN ISLAM



Minit 23 - 25

Dulu selepas ketiadaan Isa a.s yang telah diangkat oleh Allah swt ke langit, seorang yang mengikut ajaran Islam nabi Isa a.s telah mengubah ajaran islam yang dibawa oleh Isa a.s.

Namanya Paul dan mendakwa dia telah bermimpi dan dalam mimpi itu dia disuruh oleh Isa a.s mengubah beberapa tempat dalam kitab Injil. Antaranya konsep triniti.

Kerana dakwaan melalui mimpilah Islam yang dibawa oleh Isa a.s telah berubah hingga lahirnya agama Kristian melalui mimpi Paul.

Kes Anwar pun sama, dakwaan konon ahli Ikhwan Muslimin di Mesir bermimpi dan diberitahu oleh Rasulullah saw bhw islam akan bangkit dari Asean di negara Malaysia dan diketuai oleh Anwar Ibrahim.

Buruknya dakwaan ini! Kaki liwat, kaki perempuan, kaki LGBT, kaki penipu dan juara semua kaki keburukan akan diangkat oleh Allah swt untuk memimpin islam?

Dakwaan yang nyata palsu dan penuh pembohongan seperti dakwaan Paul.

Rujukan: 1 2

Monday, 3 September 2012

HASIL DIDIKAN ANWAR, BILA ANWAR JADI PM KEBURUKAN AKAN BERLELUASA...TAK PERCAYA? BERI ANWAR JADI PM


KUALA LUMPUR 2 Sept. - Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mohd. Najwan Halimi mendakwa dirinya adalah pereka bendera yang didakwa oleh penyokong Himpunan Janji Bersih akan menggantikan Jalur Gemilang.

Bendera merah putih seakan bendera Singapura itu dibawa penyokong himpunan tersebut di Dataran Merdeka, 30 Ogos lalu dan dinamakan sebagai Sang Saka Malaya.

Berdasarkan laman Twitter @NajwanHalimi, pemimpin muda daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dilaporkan berkata, Sang Saka Malaya akhirnya dikibarkan oleh anak-anak muda!'

Mohd. Najwan juga telah membuat penjelasan terperinci di laman blognya di http://www.najwanhalimi.com/2009/08/sang-saka-malaya.html dengan memberitahu bendera tersebut direkanya sempena memperingati sambutan kemerdekaan pada tahun 2007.

Monday, 27 August 2012

PAS BERDAKWAH ATAU DIDAKWAH OLEH DAP?


What is the meaning of Dakwah to Pas members? According to Pas members, Muslims and non-Muslims who join Pas are doing good and those Muslims who join UMNO are doing evils. According to Pas members, the work of Dakwah is to invite Muslims and non-Muslims to join Pas and to prevent Malays from joining UMNO. What a deviation of understanding from the true meaning of good and evils as mention in the Quran. Does the iman or believe of the Muslims who join Pas increases?

Petikan: KLIK

Wednesday, 22 August 2012

PAS PATUT KELUAR PR ATAU USTAZ NASHA AKAN DIKELUARKAN?


KEPALA BATAS 20 Ogos - Ahli-ahli akar umbi Pas Pulau Pinang menyatakan sokongan padu terhadap pendirian bekas Timbalan Presiden parti itu, Nasharudin Mat Isa (gambar) yang sanggup melakukan apa sahaja bagi mempertahankan kesucian Islam.

Mereka juga bersependapat dengan Ahli Parlimen Bachok tersebut supaya Pas mengkaji semula kedudukannya termasuk keluar daripada pakatan pembangkang dan menjadi parti yang berdiri dengan sendiri.
Mereka turut melahirkan kekecewaan dengan sikap pemimpin tertinggi Pas yang membisu dalam soal penentangan keras DAP terhadap pelaksanaan hukum hudud.

Ketua Pas Cawangan Bagan, Azmi Jaafar berkata, pemimpin parti itu sepatutnya meletakkan kepentingan Islam dan perpaduan ummah melebihi agenda politik sempit mereka.

“Pemimpin atasan Pas dilihat mula menggadai prinsip perjuangan asal demi meraih sokongan politik pada pilihan raya semata-mata.

“Selama ini kami dididik oleh mereka supaya memegang teguh prinsip menegakkan Islam tetapi tiba-tiba mereka jugalah yang menggadai atau menjual prinsip tersebut demi meraih kuasa," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar yang dihadiri oleh sekumpulan ahli Pas Pulau Pinang termasuk yang pernah memegang jawatan-jawatan penting dalam parti itu di sini Jumaat lalu.

Khamis lalu, sebaik sahaja tiba dari Mekah, Nasharudin mengadakan sidang akhbar khas bagi membalas kenyataan beberapa pemimpin Pas yang mempertikaikan kehadirannya di Tanah Suci bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Mereka juga membidas Nasharudin berikutan kenyataan beliau yang menggesa Pas mengkaji semula kedudukannya dalam pakatan pembangkang jika DAP terus menolak pelaksanaan hukum hudud.

Sementara itu, bekas Setiausaha Pas Pulau Pinang, Mohamad Nordin Mohd. Nor berkata, pemimpin DAP terutama Pengerusinya, Karpal Singh secara terang-terangan menunjukkan beliau menentang penubuhan negara Islam.
Justeru, sebagai orang Islam, sudah semestinya menjadi kewajipan untuk ahli Pas menghentikan mana-mana perbuatan menyentuh perasaan dan kesucian agama itu.

“Sekiranya Karpal sanggup menggadai nyawa untuk memastikan sistem perundangan Islam tidak dilaksanakan di negara ini, maka ahli-ahli Pas juga rela berbuat perkara sama demi Islam," tegasnya.
Sehubungan itu, beliau mengingatkan Karpal dan pemimpin DAP lain supaya berhenti menimbulkan perkara sensitif sedemikian bagi mengelakkan keadaan buruk berlaku.

Bagi bekas Setiausaha Pas Kepala Batas, Abdul Halim Abd. Rashid, matlamat utama perjuangan Pas bukannya mahu memerintah Malaysia tetapi hendak mewujudkan keharmonian dalam kalangan semua kaum dengan cara berdakwah.
Beliau memberitahu, pemimpin Pas sepatutnya dapat mengajar erti perpaduan ummah sebenar kepada rakan mereka yang bukan Islam.

Tambahnya, mereka wajar menunjukkan Islam sebagai agama yang telah terbukti berjaya menjaga keharmonian semua kaum di dunia dengan asas-asas perpaduan sesama umat.

“Sebaliknya jika Pas sendiri kini menjadi juara perpecahan umat Islam dengan sikap dwistandard mereka dalam isu perpaduan ummah. Bagaimanakah keharmonian semua kaum dalam negara ini akan terjamin?" ujarnya.

PEMIMPIN PAS KUAT MENIPU


Masih ingatkan video debat Nasrudin Tantawi dengan UFB baru-baru ni? Si Nasrudin menipu audien bahawa Karpal dah mulai menerima Hudud dan konsep negara islam bawaan PAS.

Setelah diselidik oleh para wartawan, Karpal menafikan dakwaan tersebut. 

Tidak selepas itu, bekas pemimpin tertinggi PAS Ustaz Nasharudin Mat Isa mengecam Karpal bahawa dia bukan hanya anti hudud bahkan anti islam.

Tak semena-mena Si Nasrudin menumpang pulak keberanian yang ada pada Ustaz Nasharudin Mat Isa. Itupun kecam Karpal kat laman sosial.

Apa ni? dulu kau sendiri yang cakap Karpal terima, sekarang kau sanggah dia pulak!
Kau punya tembelang menipu dah pecah bila nak mengaku salah dan pohon maaf, sekarang ni satu Malaysia dah tahu kau kantoi menipu ketika berdebat baru-baru ni! Kopiah atas kepala buang jelah, jangan nak burukkan imej islam dengan tonjol imej islam pastu buat benda mungkar. Mengaku perjuangkan islam tapi buat benda-benda mungkar. 

Tantawi! kau tau tak kesan menipu? Rasulullah bagitau kalimah Lailahailallah yang disebut oleh penipu Allah takkan percaya. Macam Anwar kuat sangat menipu. 

Buruk sungguh perangai pemimpin-pemimpin PAS, kuat sangat menipu. Rupa imej islam tapi perangai menipu sebati dalam jiwa. Ahli-ahli PAS yang bodoh lagi sengal percaya mati-matian bahawa pemimpin PAS ikhlas nak tegakkan islam walhal mereka semua tamak kuasa, harta dan kebendaan serta kemasyhuran.

Tantawi ketua pemuda PAS yang kuat menipu patut sedar bahawa buruk padah orang yang jual agama untuk dapat habuan dunia. Dahla menipu rakyat bahawa kamu mahu islam.

Tuesday, 14 August 2012

JEMAAH TABLIGH TAKSUB IKUT ORANG INDIA?


Ilmuan islam menyangkal dakwaan Jemaah Tabligh bahawa iman seseorang meningkat dengan keluar 4bulan, 40h hari dan 3hari.

Mana ayat Quran dan hadis yang membenarkan dakwaan mereka?

PAS DAN JEMAAH TABLIGH SAMA SPESIS


PAS ambil mudah kes ini kerana takutkan DAP. Manakala Jemaah Tabligh Malaysia tidak berdakwah kepada orang bukan islam kerana takutkan ketua-ketua mereka di India yang melarang mereka mengajak orang bukan islam kepada islam.

Walhal Allah perintahkah umat islam mencegah mungkar manusia samada mungkar yang dibuat oleh orang bukan islam dan mungkar yang dibuat oleh orang islam.

Surah Ali-Imran[110]
Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dikeluarkan bagi (faedah) umat manusia (orang bukan islam dan orang islam), untuk kamu mengajak kepada makruf dan mencegah yang mungkar, dengan itu kamu beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). 

Surah Luqman
[17] “Wahai anak kesayanganku, dirikanlah solat dan jalankanlah kerja amar makruf nahi mungkar, dan bersabarlah atas segala bala bencana yang menimpamu. Sesungguhnya yang demikian itu (perintah jalankan kerja amar makruf nahi mungkar dan solat) adalah dari perkara yang dikehendaki diambil berat melakukannya."

Abu Said al-Khudri r.a, sabda Rasululah s.a.w. yang bermaksud; “Sesiapa di kalangan kamu melihat perkara mungkar maka hendaklah dia mengubah dengan tangannya(kuasa), sekiranya tidak mampu maka dengan lidahnya(dakwah dengan percakapan), sekiranya tidak mampu lagi maka dengan hatinya(mendoakan hidayat) dan dengan yang demikian (dengan hati itu) adalah sedaif-daif iman.”

Hadis yang berbunyi “ Demi zat yang nyawaku ditanganNya! Kamu mesti sentiasa melakukan kerja amar makruf nahi mungkar. Jika tidak, tidak lama lagi Allah akan menghantar azabNya keatasmu, lalu kamu berdoa, maka Allah tidak akan menerima doa mu”

Hadis yang berbunyi “Kalimah Lailahailallah sentiasa memberi manfaat kepada penyebutnya dan menolak azab dan bencana daripada mereka selama mereka tidak meringan-ringankan haknya.” Sahabat r.hum bertanya, “ Apakah yang dimaksudkan dengan meringan-ringankan haknya?” Nabi saw menjawab, “Apabila perbuatan mungkar kepada Allah terang-terangan dibuat dan mungkar ini tidak dicegah”

Apa dah jadi dengan PAS dan Jemaah Tabligh yang keduanya berupa rupa islam tapi kemungkaran paling besar berlaku tidak dicegah.

Adakah takut pada manusia PAS dan Jemaah Tabligh sanggup belakangkan perintah Allah yang utama ini?. 

Lupakah semua nabi-nabi mencegah mungkar manusia terdahulu seperti Firaun, Namrud, Abu Jahal, Abu Lahab kerana mereka membuat mungkar yang sangat besar disisi Allah iaitu tidak mahu mengakui kewujudan Allah swt dan kerasulan para nabi yang dihantar.

Tidak takutkah ahli PAS dan ahli Jemaah Tabligh di akhirat nanti bila ditanya kenapa kamu tidak berkata benar tentang Aku kepada manusia yang sedang buat mungkar?

Friday, 10 August 2012

BENARKAH NIK AZIZ SEORANG ULAMA?


Rupa Nik Aziz memang rupa ulama. Tapi amalan dan percakapan Nik Aziz membuktikan dia bukanlah ulama. 

Dajjal nanti muncul di khalayak ramai manusia berupa dan berpakaian agama. Berjubah dan berserban adalah pakaian Dajjal.

Ada riwayat menyebut bahawa antara pengikut Dajjal paling ramai ialah ahli kitab yang mengaku 'ulama'. Pengikut ahli kitab mengakui ketua mereka yang sebenarnya adalah ahli kitab sebagai 'ulama'. Ramai manusia tertipu jadi pengikut Dajjal kerana rupa Dajjal yang perwatakan agama. Dan Dajjal tidak mengajak manusia kepada Allah tetapi mengajak manusia taat pada dirinya dan terima apa sahaja yang keluar dari mulutnya sehingga mempertuhankan dirinya.

Bukti percakapan Nik Aziz bahawa dia hanya ahli kitab dan bukanlah ulama ialah:

1. Nabi Muhammad sebelum dilantik jadi Rasul pada umur 40 tahun, sama dengan 'mamak-mamak kapung' (kampung) yang lain. Perkataan ini menghina Nabi Muhammad saw kerana Rasulullah telah dipilih oleh Allah sebagai Rasul akhir zaman dan penghulu para Rasul dan nabi lama sebelum Allah cipta Nabi Adam a.s lagi. Nabi Adam ketika di syurga telah nampak nama Rasulullah tertulis di syurga. Ketika kelahiran baginda, api majusi yang hidup selama 1000 tahun serta merta padam. Nabi saw dibedah hatinya ketika kecil. Nabi saw diikuti oleh awan sebagai teduhan kepadanya semasa mengikut pak ciknya Abu Talib berniaga ke Syam ketika kanak-kanak. Nik Aziz seorang yang sangat jahil.

2. Al-Quran adalah ayat politik, dari mula ayat hingga surah terakhir. Perkataan ini menghina Allah dan kitab suci Al Quran kerana politik hanya wujud dalam sistem demokrasi. Maksud politik, maksud berpolitik dan maksud parti politik ialah untuk dapatkan kuasa dan mengekalkan kuasa. Sedangkan ayat suci Allah dalam Quran ialah menerangkan suruhan supaya mengajak manusia kepada Allah dengan mentaati segala suruhan dan meninggalkan segala laranganNya. Nik Aziz seorang yang sangat jahil.

3. Perintah Allah solat pada rukun islam kedua dikatakan satu bentuk perbuatan demonstrasi. Perkataan ini menghina perintah Allah kerana maksud solat ialah untuk taat dan patuh suruhan Allah dengan merendahkan diri didepan Allah dengan niat untuk sukakan Allah. Sedangkan perbuatan demonstrasi bertujuan menyatakan rasa tidak puas hati terhadap sesuatu perkara. Menyamakan perbuatan buruk berdemonstrasi dengan perbuatan yang baik seperti solat adalah merendahkan serta menghina perintah Allah. Nik Aziz seorang yang sangat jahil.

4. Nik Aziz melawan ayat Allah dengan menyatakan hasrat untuk berkawan dengan musuh manusia yang nyata iaitu Iblis sedangkan Allah melarang keras orang islam jadikan Iblis sebagai teman rapat. Nik Aziz seorang yang sangat jahil.

5. Nik Aziz menghina isteri-isteri Rasulullah iaitu menuduh ummul-mukminin pernah berdemonstrasi terhadap Rasulullah sedangkan ini tidak benar sama sekali. Nik Aziz seorang yang sangat jahil.

6. Nik Aziz pernah pernah menghina Allah dengan mengatakan antara sifat Allah ialah samseng. Nik Aziz mentafsir sifat Allah al-Qahhaar sebagai Allah samseng. Walhal sifat al-Qahhaar ialah sifat Allah yang mana Allah berkuasa memaksa dan menundukkan setiap makhluk yang Allah cipta kerana Allahlah pencipta, pemilik dan pemelihara seluruh alam ini. Seluruh alam ini milik Allah dan Allah berhak buat apa sahaja tanpa terikat pada mana peraturan. Tiada sekutu bagi Allah. Manakala sifat samseng ialah sifat manusia yang suka memaksa orang lain ikut arahannya walhal si samseng tersebut tidak pernah mencipta, memelihara, memiliki orang yang dipaksa itu. Nik Aziz seorang yang sangat jahil.

Sedangkan ulama ialah manusia yang diberi ilmu oleh Allah kerana ketaqwaan dan keimanan yang kuat terhadap Allah swt. Ahli kitab seperti Nik Aziz tahu tentang islam tapi tidak berilmu dan sangat jahil. Walaupun dia tahu tentang islam tetapi dia tidak berilmu. Semua ahli kitab jahil walaupun ada banyak pengetahuan tentang agama. Seseorang yang ada pengetahuan tentang islam belum berilmu. Ilmu kurniaan Allah kepada orang beriman. Sedangkan ahli kitab tidak beriman kepada Allah swt kerana dalam hati mereka sangat cintakan dunia.

Ulama diberi ilmu oleh Allah krn tingginya keimanan dan ketaqwaan mereka terhadap Allah swt. Ulama ialah orang takut Allah seperti yang Allah sebut dlm Quran.

Manakala ahli kitab sangat mencintai dunia dan mereka menggunakan pengetahuan tentang agama yang ada pada mereka untuk putar belit manusia supaya mereka dapat habuan dunia.

Nik Aziz bukan ulama tetapi ahli kitab. Nik Aziz dikutuk dan dicela kerana dia telah menghina Allah, Rasul dan kitab Allah.

Taubatlah Nik Aziz, kembalilah ke pangkal jalan dan janganlah jadi seperti 'Basisah' di zaman bani Israel.

Sumber: KLIK

Wednesday, 8 August 2012

RAKYAT KELANTAN TOLAK DAP, NIK AZIZ?


Untuk pengetahan pemimpin PAS ramai sangat ahli PAS tidak suka dengan keputusan PAS berkawan dengan DAP. Kerana DAP ialah kafir yang menentang islam. Mereka pakai topeng suka islam depan pemimpin PAS tapi sebenarnya hati mereka semua seperti Karpal Singh.

Pemimpin PAS jadi bodoh-bodoh belaka tidak kira yang rupa ulama dan rupa seperti Anwar. Mereka jadi bodoh sebab cintakan kuasa dan cintakan Putrajaya melebihi cinta Allah dan Islam. Kerana itu, Allah murka dan Allah biarkan kafir yang jahat DAP perkudakan mereka.

Ahli PAS rata-rata diperbodohkan oleh pemimpin PAS yang bodoh. Semua jadi bodoh seperti lembu dicucuk hidung. Tak nampak agenda DAP mahu hancurkan islam. 

Semua pemimpin PAS menikus ketakutan bila pemimpin DAP marah mereka bercakap tentang penubuhan negara islam. DAP istikamah menentang islam tapi PAS tak dapat nak beristikamah dalam perjuangan menegakkan islam.

Semua ini berlaku pemimpin PAS sudah dihinggapi penyakit yang nabi bilang 'wahan'. Iaitu takutkan mati dan cintakan dunia.

Bertaubatlah ahli PAS jangan kamu ikut pemimpin kamu yang bodoh belaka tu, ikutlah Allah dan Rasul yang pasti kamu akan ketemui jalan yang benar lagi haq!

Tuesday, 7 August 2012

APA DAH JADI DENGAN NIK AZIZ NI? NAMPAK MACAM HEBAT ISLAM TAPI...


I am sure there are no licenses being issues in Kelantan to premises, which operate on business of prostitution, but why there are still premises in Kelantan operate on business of prostitutions without license? Dato’ Nik Aziz had also discontinued issuing licenses to premises which operate on business of gambling but I am sure, there are still many premises in Kelantan even without license are operating on businesses of gambling. Dato’ Nik Aziz does not seem to know, on how to prevent evils as shown by our Prophet Muhammad saw? 

Sumber: KLIK

Friday, 3 August 2012

HISHAMUDIN TOLONGLAH....

Ini harapan umat islam di Malaysia. Tolong jangan beri muka sangat kepada none-muslim demi menjaga kesucian Islam. Jangan kerana perpaduan, penghinaan boleh dilakukan sesuka hati. Semua tidak boleh menghina mana-mana agama. Dakwah Islam mengajak kepada Allah tanpa memburukkan agama lain.

Rujukan: KLIK

Thursday, 2 August 2012

NIK AZIZ DAN SELURUH PAS PERMAINKAN HUKUM HUDUD


Nik Aziz dan seluruh PAS bukan ikhlas kerana Allah mahu jalankan hudud. Sebaliknya jadikan hudud sebagai modal politik mereka. 

Perintah Allah dipermainkan, politik diutamakan. Inilah gambaran dan moto yang layak untuk PAS.

Bila menjelang pilihanraya mereka mula canang mahukan hudud. Lepas habis pilihanraya, buat-buat lupa.

Baru-baru ini, Nasarudin Tantawi menipu atas nama Karpal dimana kononnya Karpal setuju untuk menerima cadangan PAS jalankan hudud. 

Apa ni? Ustaz sanggup menipu guna nama orang lain demi menangkan hujah ketika berdebat dengan UFB. Kerana kesalahan menipu itu, bila Karpal menafikannya, PAS nampak tambah hina dina.

Kenapa nampak hina? kerana bila Karpal mengaum, semua pemimpin PAS yang nampak macam harimau garang nak membaham orang UMNO, jadi menikus dengan pemimpin kafir yang menentang keras agama islam.

Nampaknya PAS hanya berani sesama islam dan sesama melayu sahaja. Tapi bila kena sergah oleh pemimpin kafir, tak berani dan tampak kebaculan.

Apa ni? Bunyi bukan main garang lagi nak hidupkan islam, sanggup bermandikan darah untuk rampas Putrajaya. 

Tapi bila datang keadaan dimana semua orang islam di negara ini mahu lihat bukti dan kebenaran PAS mahu hidupkan islam, ternyata mengecewakan!

Takut macam tikus!

PAS bacul!

Sebenarnya, PAS bukan ikhlas kerana Allah mahu jalankan hudud. Mereka tidak lebih mahu tipu umat islam yang bodoh negara ini supaya beri undi kepada mereka sahaja. Itu sahaja. Kalau mereka ikhlas, dah lama mereka jalankan tanpa beri seribu alasan.

Seperti orang yang yakin dan percaya solat adalah perintah Allah, walaupun dimana jua berada, apa jua keadaan, mereka tetap akan jaga solat walaupun terpaksa menyabung nyawa.

PAS tidak begitu dalam menjalankan hudud. Mereka jelas tidak ikhlas. Bukti tidak ikhlas ialah dari tindak tanduk mereka dalam hal menjalankan hudud ini.

Jangan beri alasan. Beri alasan adalah tanda tidak mahu buat!

Nik Aziz dan seluruh pemimpin PAS akan dilaknat oleh Allah jika mereka tidak bertaubat dari menggadai islam demi dapat keuntungan dunia yang sedikit.

Rujukan: KLIK

Wednesday, 1 August 2012

KUASA DI TANGAN ALLAH, BUKAN DI TANGAN RAKYAT


Allah beri kuasa kepada siapa yang Allah kehendaki. Bila ada orang beriman iaitu mencapai tahap iman yang Allah redha, pasti Allah tunaikan janjiNya utk kurniakan kuasa kepada orang beriman. Allah redha pada Nabi Muhammad saw dan sahabat r.hum, mereka dikurniakan kuasa di Madinah setelah para sahabat jadi beriman kesan daripada 13 tahun di Mekah mereka menjalankan kerja amar makruf nahi mungkar (hak kalimah syahadah pada Rukun Islam Pertama) iaitu cegah mungkar orang bukan islam supaya menerima penyaksian 2 kalimah syahadah (dakwah kalimah syahadah) dan ajak orang islam mentaati perintah-perintah Allah.

An-Nur [55]
Allah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari kalangan kamu (wahai umat Muhammad) bahawa Ia akan menjadikan mereka khalifah-khalifah yang memegang kuasa pemerintahan di bumi, sebagaimana Ia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka: khalifah-khalifah yang berkuasa; dan Ia akan menguatkan dan mengembangkan ugama mereka (ugama Islam) yang telah diredhaiNya untuk mereka; dan Ia juga akan menggantikan bagi mereka keamanan setelah mereka mengalami ketakutan (dari ancaman musuh). Mereka terus beribadat kepadaKu dengan tidak mempersekutukan sesuatu yang lain denganKu. Dan (ingatlah) sesiapa yang kufur ingkar sesudah itu, maka mereka itulah orang-orang yang derhaka.

Ali Imran [26]
Katakanlah (wahai Muhammad): “Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

Bila tidak ada orang beriman iaitu tidak mencapai tahap iman yang Allah redha kerana meninggalkan tuntutan/amal menunaikan hak Rukun Islam Pertama, Allah biarkan batil berkuasa seperti Allah biarkan Firaun lakukan kekejaman kepada bani Isreal yang merupakan orang islam tetapi engkar pd Allah dan Rasul yang dihantar pd zaman tersebut iaitu Musa a.s dan Harun a.s

Sekarang ini bila umat islam tinggalkan tuntutan Rukun Islam pertama selepas mengucap syahadah walaupun kita masih tunaikan rukun islam kedua hingga kelima, iman kita tidak dapat mencapai tahap iman yang Allah kehendaki kerana Allah menjanjikan iman yang teguh akan diberi oleh Allah kepada orang islam bermula dengan menjalankan kerja amar makruf nahi mungkar (hak rukun islam pertama).

Bila tidak ada orang islam yg mencapai tahap iman yang Allah kehendaki, maka Allah biarkan batil berkuasa dan berada diatas. Oleh kerana itu, Allah biarkan harini batil bermaharajalela seperti sistem riba, sistem demokrasi, sistem kapitalis, seks bebas, rasuah didokong termasuk oleh orang islam yang belajar agama islam. Ketua yang Allah angkat menjadi ketua orang islam ialah dari yang buruk dan zalim seperti Allah hina bani Isreal kerana engkar perintah Allah dan rasul dengan diangkat Firaun sebagai ketua. Ketua orang islam harini walau rupa islam tapi fasiq kerana hati cinta dunia, kuasa dan harta.

Jadi untuk Allah beri kita ketua yang taqwa, bijaksana, tegas, pemurah dan adil bukan ubah ketua dengan cara sistem demokrasi yang dicipta oleh orang kafir. Tetapi kita ubah amal kita dengan mentaati perintah Allah dan ajak manusia lain samada yang islam dan bukan islam  supaya mentaati perintah Allah iaitu yang bukan islam ajak mereka taat perintah Allah pertama/mula-mula pada mereka iaitu mengaku ‘Tiada tuhan selain Allah dan Muhammad pesuruh Allah’ dan yang sudah islam ajak taat perintah Allah bermula dgn tunaikan hak kalimah syahadah, solat, puasa, zakat, haji (asas agama iaitu 5 rukun islam) dan perintah-perintah Allah yang lain.

Bila orang islam lakukan semua perintah Allah tersebut, akan lahirlah orang beriman di kalangan kita seperti lahirnya para sahabat walaupun asal mereka dari orang jahiliyah. Harini umat islam sudah lakukan semua perintah Allah seperti solat, puasa, zakat, haji dan perintah Allah yg lain namun masih belum mencapai tahap beriman yang Allah kehendaki tandanya Allah belum lagi tunaikan janjiNya mengangkat dari kalangan orang islam jadi khalifah samada di sesebuah negara atau dunia.

Ini berpunca kerana orang islam tinggalkan satu perintah Allah yang besar iaitu tidak menunaikan tuntutan/hak rukun islam pertama iaitu menjalankan kerja amar makruf nahi mungkar seperti Nabi Muhammad saw lakukan dan mengabaikan solat. Walhal dua perintah ini besar disisi Allah yang merupakan hak Rukun Islam pertama dan Rukun Islam kedua yang mesti diambil berat menunaikanya.

Luqman
[17] “Wahai anak kesayanganku, dirikanlah solat dan jalankanlah kerja amar makruf nahi mungkar, dan bersabarlah atas segala bala bencana yang menimpamu. Sesungguhnya yang demikian itu (perintah jalankan kerja amar makruf nahi mungkar dan solat) adalah dari perkara yang dikehendaki diambil berat melakukannya."

Hukumnya fardu kifayah ditunaikan secara berjemaah disetiap kariah masjid dan fardu ain ditunaikan secara sendirian. Sepatutnya setiap kariah masjid mesti hidup seperti masjid Nabawi dizaman Rasulullah saw dimana mesti ada orang islam secara berjemaah lakukan kerja amar makruf nahi mungkar setiap hari dan setiap hari berjemaah menunaikan solat fardhu 5 waktu.

Surah Ali-Imran[104]
Dan hendaklah ada di antara kamu satu golongan yang menyeru (berdakwah) kepada kebaikan dengan mengajak kepada makruf dan mencegah dari kemungkaran. Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya.

Allah akan tunaikan janjiNya beri kuasa kepada orang beriman adalah pasti dengan syarat umat islam kembali kepada ajaran islam yang sebenar yang ditinggalkan oleh Nabi Muhammad saw. Allah akan ubah keadaan kita dari buruk kepada baik setelah kita mentaati perintah Allah. Allah akan ubah pemimpin yang buruk kepada yang baik bila kita mentaati perintah Allah. Allah tidak akan tukar pemimpin yang buruk dengan kita langgar perintah Allah iaitu melibatkan diri dalam sistem kafir sebagaimana Allah tidak akan berkati ekonomi orang islam dengan menjalakan sistem riba.

Tidak ada perintah Allah supaya dapatkan kuasa. Yang ada ialah Allah perintah umat islam mentaati perintah Allah sehingga kita dapat redha dan Allah suka kepada kita. Bila kita dapat Allah, dapat Allah redha, dapat Allah suka kepada kita maka Allah akan beri ketua atau pemimpin umat islam yang taqwa, baik, adil, bijaksana, tegas dan pemurah.

An-Nur [55]
Allah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari kalangan kamu (wahai umat Muhammad) bahawa Ia akan menjadikan mereka khalifah-khalifah yang memegang kuasa pemerintahan di bumi, sebagaimana Ia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka: khalifah-khalifah yang berkuasa; dan Ia akan menguatkan dan mengembangkan ugama mereka (ugama Islam) yang telah diredhaiNya untuk mereka; dan Ia juga akan menggantikan bagi mereka keamanan setelah mereka mengalami ketakutan (dari ancaman musuh). Mereka terus beribadat kepadaKu dengan tidak mempersekutukan sesuatu yang lain denganKu. Dan (ingatlah) sesiapa yang kufur ingkar sesudah itu, maka mereka itulah orang-orang yang derhaka.

Note: PERCAYA KUASA DITANGAN RAKYAT, SYRIRIK!!! ORANG KAFIR MELALUI SISTEM DEMOKRASI MENGAJAR UMAT ISLAM JADI SYIRIK DENGAN ALLAH SELAMA INI. KERANA ITULAH ALLAH MURKA KEPADA UMAT ISLAM, UMAT ISLAM BERPECAH BELAH KESAN DARI SYIRIK DENGAN ALLAH PERCAYA KUASA DITANGAN RAKYAT.

Rujukan: KLIK

Tuesday, 31 July 2012

NIK AZIZ BUKAN ULAMA


In my opinion, Dato’ Nik Aziz is not Ulama but ahli Kitab. However all PAS members and many Muslims in Malaysia regard him as Ulama. 

In my opinion, Dato’ Nik Aziz does not have the correct understanding of Islam. Many of his recent speeches that I have heard from the Youtube are not in accordance to Quran and Hadis.

He is more a politician than Ulama. With such wrong understanding about Islam, Dato’ Nik Aziz would not be able to practice the true Islamic practices in his administration.

Sumber: KLIK

ARTIS DIDAHULUKAN, AHLI KITAB DIKEMUDIANKAN

PAS nampaknya gembira betul dengan kehadiran artis yang dikatakan mahu mendalami islam join PAS. Maka diheretlah ke hulu dan ke hilir artis-artis ini ke ceramah ceramah PAS.

Contoh terkini ialah Abby. Awalnya dia menafikan bahawa dia minat untuk join PAS, sebaliknya ke pentas ceramah PAS hanya untuk kongsi pengalaman penghijrahan dari tidak bertudung kepada bertudung.

Tapi setelah beberapa ketika, hajat hati Abby tidak dapat dirahsiakan lagi dengan dia serahkan borang PAS sebagai ahli seumur hidup. Maka dengan itu makin rancaklah dia ke pentas ceramah PAS.

Dulu Aisyah, lepas tu Bob Lokman, Hairie Othman dan terkini Abby.

Mereka dibawa kehulu kehilir untuk bercakap tentang perjuangan islam PAS. Hakikatnya mereka tidak layak untuk bercakap tentang hukum agama, tidak ada hikmah dan ilmu yang cukup untuk bercakap tentang islam kerana kecetekan ilmu tentang agama islam. 

Dulu bergelumang dengan dosa. Bergaul sesuka hati diantara yang bukan mahram. Solat dan sejadah asing buat mereka. Tudung untuk tutup kepala tidak ada.

Tapi sekarang bila join PAS, mereka seumpama sejak dari lahir belajar tentang islam. Boleh sesuka hati menghentam wanita yang belum dapat hidayah Allah untuk bertudung.

Abby seolah-olah sejak dari lahir bertudung. Keluar je ke dunia ni, Abby dah siap lengkap bertudung bila kita lihat dia sesedap hati melipat wanita yang belum dapat taufik untuk bertudung.

Abby seakan lupa diri. Siapa dia dulu. Dari mana dia dulu. Dia tidak sedar dia dulu dari longkang busuk dengan hanyir maksiat. Tapi setelah join PAS segala-galanya berubah sekelip mata.

Dia lupa asal usulnya. Menghukum orang islam yang tidak bersamanya dalam PAS sebagai bukan umat nabi saw. 

Kemana ahli kitab dalam PAS untuk menegur kemungkaran yang dibuat oleh Ustazah Segera ini?

Mana ahli kitab Harun Din, Harun Taib? 

Kenapa ahli kitab ini tidak ditonjolkan dalam banner-banner ceramah PAS? dan sebaliknya artis yang jadi Ustaz dan Ustazah segera ini begitu ditonjolkan?

Inilah tandanya PAS bukan perjuangkan islam tapi perjuangkan populariti supaya ramai orang suka dengan bawak masuk artis-artis yang sesat yang mahukan cahaya islam ke dalam parti ajaran sesat (PAS)

Rujukan: KLIK

Monday, 30 July 2012

NIK ABDUH MAHU MELAYU JADI SEPERTI ROHINGYA DI MYANMAR KE?


Nik Abduh dikesan berkata dihujung rakaman ini yang membawa maksud kepada PAS sanggup buat apa sahaja untuk rampas kuasa sehinggakan karpet hijau bertukar darah merah. Ini satu kerahan dan seruan supaya pengikut PAS sanggup bermandikan darah demi rampas kuasa dari pemerintah sekarang.

Seruan macam nilah yang membawa kepada ada yang singkat akalnya bertindak seperti mamat Jaya Negara dan wanita yang membawa pedang samurai ke pejabat JPM baru-baru ni.

Ini bukti jelas bahawa Nik Abduh layak ditahan dibawah akta hasutan. Kalau dulu sumbat dalam kem tahanan Kamunting Taiping bawah akta ISA.

Puak PAS ni mahu agaknya melayu di negara ini jadi macam rakaman dibawah ini.

Friday, 27 July 2012

NIK AZIZ SEMAKIN SESAT, INILAH BALASAN ALLAH MENJUAL AGAMA DEMI KUASA



1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam."
- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."
- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir."
- Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid."
- Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya."
- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."
- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram."
- Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri."
- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila diminum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?"
- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

10. "PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..."
- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

11. "Menentang PAS adalah Haram mengikut Al-Quran."
- Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

12. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam."
- Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

13. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah."
- Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

14. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."
- Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.

15. "Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)."
–Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

16. "Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga."
– Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

17. "Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak nampak simbol lain kecuali simbol PAS."
– Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3,000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan ceramah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.

18. "Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka bumi tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar."
– Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

19. "Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasarkan perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka (undi PAS masuk Syurga)."
– Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

20. "Nabi Muhamad, masa kecilnya seperti Mat atau Mamat, setaraf budak-budak biasa di kampung-kampung, hanya mulia ketika berumur 40 tahun iaitu setelah menerima kerasulan, malah sambut Maulidur Rasul adalah kerja orang tak sudah."
- jawapan Nik Aziz semasa menyokong Kerajaan Pulau Pinang mengharamkan perarakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul.

Nik Aziz bukan ulama. Ulama nama gelaran mulia bagi orang yang takut Allah seperti yang Allah terangkan dalam Quran.

Nik Aziz ialah ahli kitab. Ahli kitab suka putar belit ayat Allah dalam Quran agar kena dengan hawa nafsu. Nik Aziz seangkatan dengan ahli kitab yahudi dan nasrani yang putar belit ayat Allah dalam Injil dan Taurat.

Kalaulah takdir Allah bahawa PAS memerintah Malaysia, Islam akan jadi macam bola yang akan ditendang sana sini oleh ahli kitab PAS. Seperti syiah yang mana ketua-ketua mereka ubah Quran sesuka hati.

Celakalah Nik Aziz kalau mati tidak sempat bertaubat.

Rujukan: KLIK

Wednesday, 25 July 2012

USTAZ MENIPU!!!


Ustaz ini kaki kelentong dan kaki lebong. Kopiah atas kepala tapi tipu orang. Hangit habis ditipu ahli PAS yang jahil lagi bodoh tentang islam.

Percayalah, PAS bukan memperjuangkan islam tapi menggunakan islam untuk dapat kuasa, harta dan pangkat.

Tuesday, 24 July 2012

JANGAN HAIRAN DENGAN AHLI KITAB DALAM PAS MEMPERMAINKAN HUKUM HUDUD

Percayalah wahai pembaca bahawa PAS bukan perjuangkan islam tetapi mereka hanya menggunakan modal 'islam' untuk dapat kuasa yang ada pada UMNO. Itu sahaja.

Mereka bukan diketuai oleh ulama tetapi ahli-ahli kitab yang pandai menipu menggunakan modal agama untuk memperdayakan kebanyakan orang islam yang jahil tentang islam.

Jadi tidak hairan banyak fatwa sesat yang telah dikeluarkan oleh ahli kitab dalam PAS. Ahli kitab yang famous dalam PAS antaranya Nik Aziz, Hadi Awang, Nasrudin Tantawi, Harun Taib, Azizan, Harun Din dan beberapa lagi.

Ahli kitab dalam PAS sama seperti ahli kitab dalam syiah. Ahli kitab dalam PAS sama seperti ahli kitab dalam ajaran Yahudi dan Nasrani.

Ahli kitab Yahudi dan Nasrani memutarbelit ayat-ayat Allah dalam kitab suci Injil dan Taurat. Ahli kitab dalam PAS memutarbelit ayat-ayat Allah dalam kitab suci Quran.

Al-Baqarah[146]
Orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang Kami berikan Kitab itu mengetahui serta mengenalinya (Nabi Muhammad dan kebenarannya) sebagaimana mereka mengenal anak-anak mereka sendiri. Dan sesungguhnya sebahagian dari mereka berusaha menyembunyikan kebenaran itu, sedang mereka mengetahui (salahnya perbuatan yang demikian).

Ali-Imran[64]
Katakanlah (wahai Muhammad): “Wahai Ahli Kitab, marilah kepada satu Kalimah yang bersamaan antara kami dengan kamu, iaitu kita semua tidak menyembah melainkan Allah, dan kita tidak sekutukan denganNya sesuatu jua pun; dan jangan pula sebahagian dari kita mengambil akan sebahagian yang lain untuk dijadikan orang-orang yang dipuja dan didewa-dewakan selain dari Allah”. Kemudian jika mereka (Ahli Kitab itu) barpaling (enggan menerimanya) maka katakanlah kepada mereka: “Saksikanlah kamu bahawa sesungguhnya kami adalah orang-orang Islam”.

An-Nisa[171]
Wahai Ahli kitab (Yahudi dan Nasrani)! Janganlah kamu melampaui batas dalam perkara ugama kamu, dan janganlah kamu mengatakan sesuatu terhadap Allah melainkan yang benar;
 

At-Taubah[31]
Mereka(Yahudi dan Nasrani) menjadikan pendita-pendita dan ahli-ahli ugama mereka sebagai pendidik-pendidik selain dari Allah, dan juga (mereka mempertuhankan) Al-Masih ibni Maryam, padahal mereka tidak diperintahkan melainkan untuk menyembah Tuhan Yang Maha Esa; tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia. Maha Suci Allah dari apa yang mereka sekutukan.
 

Perangai ahli kitab sama sahaja dari dulu sampai sekarang. Memutarbelit ayat Allah supaya mereka dapat faedah dan keuntungan duniawi dengan perantaraan agama.  

Kes perlaksanaan hukum hudud ni sudah mainan politik PAS. Mereka ni buruk sangat perangai kerana berani mempermainkan ayat-ayat Allah untuk tipu ramai orang agar undi dan sokong mereka dan pastikan mereka dapat kuasa.

Rujukan: KLIK

Friday, 20 July 2012

ABBY SUDAH TAKSUB PADA PERJUANGAN ISLAM YANG PALSU YANG DITERAJUI AHLI KITAB DALAM PAS


Abby percaya perjuangan PAS ialah perjuangan islam. PAS mahu berkuasa seperti mana parti-parti politik lain di dunia ini. Tidak ada perintah Allah untuk berusaha dapatkan kuasa. PAS yang mendakwa ada perintah Allah untuk dapatkan kuasa. Allah tidak pernah menyuruh seluruh nabi dan rasul yang dihantar ke dunia ini untuk dapatkan kuasa.

'Nak kuasa' bukan maksud nabi dan rasul dihantar ke dunia ini. 

Si jahil Abby tahu ke kisah Nabi Muhammad saw pernah ditawar kuasa di Mekah dengan syarat tinggalkan kerja mengajak manusia kepada Allah. Dan nabi kita telah tolak dengan berkata bukan setakat kuasa di Mekah ditawarkan bahkan kalau mereka (pembesar mekah) mampu tawarkan bulan dan matahari atas maksud supaya nabi kita tinggalkan kerja mengajak manusia kepada Allah, tidak akan nabi kita ambil kuasa, bulan dan matahari kerana nabi kita sanggup mati atas kerja mengajak manusia kepada Allah.

Kesian si jahil Abby ni percaya perjuangan sesat PAS sebagai perjuangan suci dalam islam.

Abby tahu ke tidak PAS sama seperti parti politik yang hanya wujud dalam sistem demokrasi? PAS adalah parti politik dalam sistem demokrasi.

Sistem demokrasi itu sendiri tidak pernah wujud dalam ajaran suci Islam yang diwahyukan oleh Allah swt. 

Sistem demokrasi sama seperti sistem riba. Keduanya diasaskan oleh orang kafir yang cintakan dunia kuasa harta dan pangkat.

PAS mahu tegakkan islam dalam sistem orang kafir? PAS mahu majukan ekonomi islam guna sistem riba?

Bodoh lagi jahil. 

PAS buat kerja sia-sia kerana mahu tegakkan islam dalam tong najis. Sistem demokrasi ialah sistem tong najis.

Apa maksud sistem demokrasi? Apa maksud sistem monarki? Apa maksud sistem khalifah?

Ketiga-tiga sistem diatas ialah untuk memilih ketua untuk memimpin.  Diantara tiga itu mana satu ada dalam islam?

Abby tahu ke tidak bahawa sistem demokrasi dan sistem monarki tidak ada dalam islam?

Yang hanya ada dalam islam ialah sistem khalifah!

Mahu tegakkan islam tidak salah! Tapi yang salah ialah perjuangan menegakkan islam dalam sistem orang kafir yang salah.

Selamanya islam tidak akan hidup kalau tegakkan islam guna sistem orang kafir sebagaimana ekonomi orang islam takkan maju kalau guna sistem riba.

Kerana itulah, mana-mana perjuangan islam dalam sistem demokrasi selamanya tidak akan menghidupkan islam. Tengoklah apa islam yang hidup di Kelantan dan Kedah. Semuanya tipuan belaka. Kes zina tinggi, kes dadah tinggi, kes AIDS tinggi dan kes cerai tinggi.

Apa islam PAS di selangor buat? Apa berlaku pada Hassan Ali? Apa berlaku pada Anwar? Apa berlaku pada Azmin Ali?

Islam sangatkah PAS? ADUN Selinsing, ADUN Perupok apa jadi pada mereka? Siapa mereka kalau bukan bergelar ustaz? Mereka semua asalnya ahli kitab Quran seperti ahli kitab Injil dan ahli kitab Taurat yang bila ada peluang buat maksiat seperti berzina, mereka akan lakukan. Sebelum jadi ADUN peluang tak banyak sebab kuasa dan duit takda banyak. Selepas jadi ADUN mengalahkan ahli politik dalam UMNO.

Apa jenis islam dalam PAS yang menarik hati si jahil Abby untuk bersama?

Abby kata PAS ialah parti yang satu-satunya menjalankan kerja amar makruf nahi mungkar?

Apa mungkar yang difaham oleh orang PAS? Apa makruf yang difaham oleh orang PAS?

Mungkar sebenar ialah yang Allah sebut dalam Quran iaitu manusia yang tidak mahu mengaku dan mengucap keesaan Allah dan kerasulan nabi iaitu enggan menerima dua kalimah syahadah seperti Abu Talib, Abu Jahal, Firaun, Namrud, Haman, Qarun dan umat terdahulu yang telah Allah binasakan. Inilah mungkar besar yang manusia buat yang mana Allah suruh semua nabi-nabi cegah.

Apa pula makruf yang Allah maksudkan dalam Quran? bukan pangkah PAS! 

Maksud sebenar makruf ialah manusia diajak mengaku keesaan Allah dan kerasulan nabi iaitu diajak mengucap 2 kalimah syahadah seperti seluruh nabi telah buat.

PAS telah sesat  menakrif apa itu mungkar dan apa itu makruf. Apa punca mereka sesat? Kerana pemimpin PAS bukan ulama yang takutkan Allah tetapi ahli kitab Quran yang telah jual agama untuk dapat kuasa pangkat dan harta.

Abby selama ini sesat tapi ingin berubah amalkan islam tetapi malang dan seribu kali sayang kerana  silap pilih jalan. PAS ialah sebahagian dari jalan sesat yang nabi sebut umatku pecah 73 golongan, 72 jalan sesat dan hanya satu jalan yang lurus iaitu yang ikut aku dan sahabatku.

PAS sesat kerana mahu tegakkan islam dalam sistem orang kafir. PAS sesat kerana dipimpin oleh ahli kitab dan bukannya ulama.

Abby juga sesat kerana memilih jalan sesat.!!!

Jalan yang lurus ialah jalan Muhammad saw dan sahabatnya yang  mahu hanya keredhaan Allah dan bukannya mahu kuasa gila ke Putrajaya.

Rujukan: KLIK

Thursday, 19 July 2012

DALAM PAS TIADA ULAMA TAPI AHLI KITAB, KERANA ITU MEREKA SEMUA JADI SESAT


Kesesatan PAS lagi terserlah dengan ceramah anak Nik Aziz ini iaitu yang disampaikan Nik Abduh ketika Perhimpunan Hijau baru-baru ni.

Dalam ceramah itu, ketaksuban PAS pada warna hijau menyerlahkan betapa tebalnya sifat assabiyah PAS. Kebenaran berdasarkan pada Quran dan Sunnah dibuang jauh-jauh sebaliknya hanya cukup warna hijau sebagai lambang kebenaran perjuangan islam palsu PAS. Baju hijau, karpet hijau, payung hijau, hati hijau. Mana ayat Quran membenarkan bahawa hijau adalah tanda kebenaran. Sesat sungguh ajaran Islam PAS.

Nik Abduh menipu ahli PAS bahawa Allah perintahkan PAS merampas Putrajaya. Mana ada perintah Allah suruh dapatkan kuasa? Ayat Quran mana satu?  hadis mana satu?

Nik Abduh mengakui ahli PAS orang beriman dan ahli UMNO penyembah syaitan. Sekarang penyembah syaitan iaitu orang UMNO merampas kuasa dari orang beriman iaitu ahli PAS. Mana akidah Nik Abduh ni? Siapa yang beri kuasa? Allah atau manusia? Lupakah wirid selepas solat?

Ali Imran [26]
Katakanlah (wahai Muhammad): “Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.


Ayat quran diatas jelas menunjukkan kuasa pemerintahan ditentukan oleh Allah swt bukan orang yang menentukannya. PAS sudah sesat dalam sistem demokrasi dan akidah telah salah dan sesat dengan menyakini kuasa diberi oleh orang dan bukannya Allah.

Perjuangan islam PAS bukan perjuangan yang suci kerana perjuangan dapat kuasa adalah perjuangan manusia yang cinta dunia. 

Perjuangan yang suci ialah perjuangan dapatkan keredhaan Allah dan Allah akan redha bila manusia mentaati perintah-perintah Allah dan mengajak manusia mentaati perintah Allah.

PAS bukan perjuangkan supaya perintah Allah hidup tetapi supaya mereka dapat kuasa, harta dan pangkat. Pemimpin PAS menipu ahli PAS yang kononya mereka mahu tegakkan islam walhal bohong semata-mata. Hakikatnya pemimpin PAS tamak kuasa harta dan pangkat.

Buktinya apa yang berlaku di Kelantan, Kedah dan Selangor ternyata PAS bukanlah menghidupkan perintah Allah tetapi sebaliknya PAS menggadaikan perintah Allah demi pangkat, kuasa dan harta.

Ramai orang islam yang jahil agama seperti golongan artis seperti Bob Lokman, Abby, Aisyah dlln yang mahu agama pergi pada PAS kerana mereka sangka PAS perjuangkan islam dan PAS dipimpin oleh ketua yang berstatus ulama.

Sebenarnya, ulama dalam PAS sebenarnya buka ulama tetapi ialah ahli kitab Quran sama seperti ahli kitab Injil dan Taurat.

Ahli kitab Injil, Taurat dan Quran berani ubah ayat Allah tetapi Ulama tidak sesekali berani ubah ayat Allah kerana Ulama takut Allah. Ahli kitab seperti Nik Aziz, Nik Abduh, Hadi Awang sangat berani tukar ayat Allah demi kuasa harta dan pangkat.

Rujukan: KLIK

Thursday, 12 July 2012

RAJA PECUT SUKMA DARI TERENGGANU: TERIMA KASIH GOMO


Sumber: Gomo

WAJIB SEBARKAN KE SELURUH PELOSOK MALAYSIA: KESESATAN PAS MENJADI-JADI


KOTA BHARU – Hanya kerana tidak menyokong fahaman politik suami, seorang guru mengajar al-Quran dekat sini diceraikan, semalam.

Proses penceraian ke atas wanita itu, Cik Yah (bukan nama sebenar), 60, berlangsung di Mahkamah Syariah.

Menceritakan kisah yang menyedihkan itu kepada Sinar Harian, Cik Yah, seorang ahli Umno yang aktif di kawasannya, memberitahu beliau mendirikan rumah tangga dengan lelaki itu, Awang (bukan nama sebenar), dalam lingkungan 70-an, kira-kira 15 tahun lalu, atas dasar suka sama suka.

Menurutnya, ketika itu Awang, seorang penyokong Pas, tidak kisah dengan fahaman politik yang dipegangnya, tetapi beliau mengambil keputusan melepaskan jawatan yang dipegang dalam Wanita Umno bagi menghormati pendirian suami.

“Bagaimanapun, awal bulan lepas, kami bergaduh besar. Ia berlaku selepas saya menghadiri majlis cabutan bertuah yang diadakan di Tanah Merah.

“Saya tidak tahu pun bahawa (bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr) Hasan Ali hadir dalam majlis tersebut,” katanya.

Hasan, yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, dipecat daripada Pas pada 8 Januari lalu kerana mengkritik parti secara terbuka.

Menurut Cik Yah, selepas beliau memaklumkan perkara itu kepada suaminya, suaminya mula mempertikaikan tindakannya turut berada di majlis yang sama.

Pergaduhan bermula di situ dan akhirnya, Awang memfailkan penceraian di mahkamah pada 24 Jun lalu.

Mereka pernah berkahwin sebelum ini dan tidak mempunyai anak.

Cik Yah mendakwa beliau tidak pernah menghalang Awang menyertai mana-mana ceramah politik dan kecewa kerana suaminya pula mengugutnya hanya kerana beliau menghadiri satu ceramah yang dihadiri bekas pemimpin Pas.

Katanya, beliau sudah banyak kali berjumpa dengan imam di kawasan itu mengenai pertelingkahan dengan suaminya dan mendapatkan nasihat bagaimana hendak menyelamatkan rumah tangga mereka.

Bagaimanapun, katanya, perkahwinan mereka tidak dapat diselamatkan kerana suaminya terus mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan hati dan membuat keputusan untuk failkan cerai di Mahkamah Syariah.

Cik Yah mendakwa sikap bekas suaminya ini berubah menjadi terlalu sensitif dan panas baran apabila berhadapan dengan perkara berkaitan politik selepas sering menghadiri ceramah politik, yang diadakan setiap hujung minggu, di beberapa tempat di kawasan kediaman mereka.

Beliau syak Awang dihasut rakan-rakan yang berjaya membawa ahli keluarga masing-masing menyokong Pas, sehingga Awang berasa tercabar dan mengambil tindakan menceraikannya kerana perbezaan fahaman politik.

“Sebelum memfailkan cerai, bekas suami saya berkata dia tidak mahu lagi tinggal di rumah bersama saya, tetapi mahu berpindah ke rumah anak-anaknya, yang terletak hampir satu kilometer daripada rumah kami.

“Tindakannya itu menguatkan lagi telahan saya bahawa dia sudah tidak sayangkan saya lagi, sebaliknya mengutamakan politik daripada isteri sendiri,” katanya.


Nik Azizlah bertanggungjawab atas kesesatan ahli PAS sehingga taksub membabi buta hingga langgar semua syariat islam KLIK

Wednesday, 11 July 2012

'ALLAH SELAMATKAN KAMU'- SELAMAT HARI LAHIR BUAT TUN

Sumber: GAP

BUKTI HADI BUKAN ULAMA TETAPI AHLI POLITIK TEGAR


Pas menolak dakwaan kononnya DAP akan bertanding sehingga 90 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, dakwaan itu sama sekali tidak benar kerana jumlah kerusi yang akan ditandingi oleh DAP adalah tidak lebih daripada Pas.  "Pas parti yang paling kuat dalam Pakatan Rakyat (PR). Kita (Pas) mungkin akan bertanding sehingga 80 kerusi, DAP 50 atau 60 kerusi. Dan daripada jumlah itu pula, mereka (DAP) mungkin menang 40 atau 50 kerusi. 

"Dengan jumlah kerusi yang dimenangi sebanyak itu, DAP tidak boleh membentuk kerajaan kerana yang jadi tulang belakang PR ialah Pas, parti Melayu
Islam," katanya. Selain itu, kata Abdul Hadi, tanda kekuatan Pas ialah parti itu mempunyai banyak jentera dan sedia untuk bertanding di kawasan yang tidak sanggup ditandingi oleh parti komponen PR yang lain.

 Pemimpin Pas itu menjelaskan demikian ketika diminta mengulas dakwaan blog suarapakatanrakyat.com yang mendakwa DAP akan bertanding di 90 kerusi Parlimen manakala PKR dan Pas masing-masing hanya 66 kerusi. Dakwa blog itu, DAP bakal menjadi parti paling dominan dalam pakatan pembangkang selepas PRU13 apabila maklumat mesyuarat pembahagian kuota kerusi pembangkang mendedahkan, parti itu dikatakan akan bertanding di 90 kawasan Parlimen.  “Berdasarkan dokumen tersebut, sah DAP akan bertanding di 90 kerusi Parlimen serta masing-masing 66 kerusi bagi PKR dan Pas. Ini satu kejutan terbesar kerana ia meletakkan DAP dalam kedudukan sangat selesa untuk melantik Perdana Menteri daripada parti itu.

 “Ditambah pula dengan undi orang Melayu yang kini berpecah kepada tiga bahagian, DAP dengan mudah boleh menang di kawasan Parlimen yang mempunyai populasi separuh pengundi Melayu dan bukan Melayu,” dakwa blog itu lagi. Mengulas lanjut, Abdul Hadi yang ditemui pada Program Sarapan Pagi Bersama Presiden Pas di Jalan Bukit Kor di sini, berkata, pengagihan kuota kerusi pembangkang secara rasmi dalam PR masih belum dibuat sehingga tarikh PRU13 diketahui.

 Dalam pada itu, Abdul Hadi ketika berucap di Himpunan Hijau Ke Putrajaya di Batu 10, Bukit Payong, dekat sini, baru-baru ini, memberikan jaminan bahawa DAP tidak akan mengepalai PR sekiranya pakatan pembangkang diberi mandat memerintah negara. Pada PRU12, Pas bertanding di 66 kerusi Parlimen dan memenangi 23 daripadanya, lebih kecil berbanding DAP dan PKR yang masing-masing bertanding di 47 dan 97 kerusi di mana DAP menang di 28 kawasan dan PKR pula di 31 kawasan. -SH 

Ulasan:

Di Perak, berapa kerusi PAS menang berbanding dengan DAP? terlalu kecil bukan dan Nizar jadi MB perak dulu atas percaturan DAP kerana DAP boleh pegang leher Nizar supaya ikut cakap DAP.

Di P.Pinang,  kerusi Exco kerajaan PP tak ada satu pun diberikan oleh Guan Eng ..Jadi macamana PAS cakap mereka parti  paling kuat dalam Pakatan ??

Di Selangor pulak , bila Dr Hassan Ali hilang jawatan Exco Agama .. potrfolio berkenaan itu pun dirampas oleh PKR dan tidak diberikan kepada PAS ...

Selepas Tunku Aziz tamat tempoh sebagai ahli senator negara, dua senator baru dilantik iaitu satu dari DAP dan satu lagi dari PKR...

Pada PRU12, Pas bertanding di 66 kerusi Parlimen dan memenangi 23 daripadanya, lebih kecil berbanding DAP dan PKR yang masing-masing bertanding di 47 dan 97 kerusi di mana DAP menang di 28 kawasan dan PKR pula di 31 kawasan.

Dalam PRU12, PAS hanya menang 23 kerusi parlimen berbanding DAP 28 dan PKR 31. Statistik ini pun dah menggambarkan siapa patut jadi 'abang besar' dalam PR.

Hadi bercakap bohong!

Tuesday, 10 July 2012

'IMAM MAHDI' MUNCUL DENGAN PEDANG





Bertakbir beberapa kali dan melibaskan pedang samurai serta memecahkan cermin kereta. Mahu gulingkan kerajaan. Elemen-elemen atau doktrin ikrar PAS ada dalam fahaman pemuda dan wanita di atas. Bekas pengikut PAS pernah membongkar rahsia PAS bahawa jika PAS gagal tawan malaysia melalui demokrasi mereka akan lakukan cara kekerasan. Buktinya Bersih 3.0.

Untuk maklumat lanjut berkenaan pemuda ni boleh ke blognya KLIK dan blog wanita pula di KLIK

Monday, 9 July 2012

SEBAB KAMAL HISHAM SURUH UNCLE SEECKERS SERANG SULTAN JOHOR



Kalau betul Kamal Hisham tidak bersalah kenapa suruh blogger Uncle Seeckers serang Sultan Johor? 

Kalau Sultan Johor seorang ahli politik seperti Nik Aziz masuk akal lah kenapa Sultan Johor diserang begitu teruk oleh blogger dari Janda Baik.

Asalnya aku heran kenapa duk serang Sultan Johor kaw kaw. Rupa-rupanya ada sebab. Kalau Kamal Hisham tak bersalah gunalah saluran betul untuk buktikan dia tidak bersalah, kenapa guna blogger yang tak berapa betul untuk serang Sultan Johor?

Rupa-rupanya dia nak tutup kes penipuan perniagaan yang telah dibuat bertahun-tahun. Dengar video di atas ada percanggahan fakta tentang tarikh penubuhan syarikat dan tarikh syarikat beroperasi. Dimana tarikh penubuhan syarikat berlaku selepas beberapa tahun syarikatnya beroperasi.

Muka si Kamal Hisham kat dalam video atas jelas nampak buat-buat sedih tagih simpati rakyat Malaysia, kerajaan, Polis dan keluarganya.

Suaram tak nak bela dia ni ke?

Sumber: KLIK