Wednesday 4 July 2012

AJARAN ISLAM PAS SESAT DAN MENYESATKAN


Taksub habis. Ini benar-benar sesat dan menyesatkan. Mana satu ayat Quran dan Hadis yang membuktikan dakwaan ustaz PAS di atas benar?

Pasti tidak ada kerana sistem demokrasi tidak ada dalam islam. Betapa bodohnya ustaz dalam PAS yang menyangka perjuangan parti politik ada dalam islam. Ini bidaah terbesar yang PAS telah jaja selama ini, yang telah sesatkan ramai umat islam yang jahil tentang islam sebenar yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw.

Rupanya ustaz dalam PAS nampak je macam faham islam tapi hakikatnya bodoh dan jahil tentang islam sebenar yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw. Tidak kiralah Nik Aziz, Hadi Awang, Azizan, Harun Taib, Harun Din yang bawak imej islam tapi jahil tentang perjuangan islam yang sebenar.

Sistem riba ada dalam islam wahai ustaz dan ulama PAS?

Sistem demokrasi, parti politik ada dalam islam wahai ustaz dan ulama PAS?

Sebenarnya, orang islam yang terkemudian sahaja mentakrifkan bahawa sistem demokrasi ada dalam islam seperti Syed Qutb, Maududi, Nik Aziz, Hadi Awang dan orang agama yang bergelumang dalam sistem demokrasi. Walhal dakwaan ini adalah silap, bidaah dan menyimpang dari ajaran islam sebenar.

Inilah akibat yang menimpa PAS bila memandai mandai buat bidaah dalam islam.  Jadilah seperti ustaz kat atas buat dakwaan bodoh seperti jugak Nik Aziz yang buat dakwaan bodoh mengatakan Quran adalah politik, semoga Allah buka jalan pintu taubat untuk Nik Aziz atau kalau tidak ada ketentuan hidayat dalam pengetahuan Allah untuk Nik Aziz, matikan dia cepat cepat sebelum bertambah tambah dosa menyesatkan umat islam.

Allah sebut dalam Quran bila berbantah-bantah dalam sesuatu perkara hendaklah kembali kepada Quran dan Sunnah (al-maidah 59).

2 comments:

  1. quran memg la politik,tp bukan politik manusia tp politik ALLAH.hanya ALLAH yang mrngetahui...

    ReplyDelete
  2. Nau'zubillahi min zalik. Takut aku baca artikel kau ni. Bunyi nya mcm kau dah belajar jauh dah melimpah2 dah ilmu di dada. Sampai Syed Qutub pun kau anjing-anjingkan. Ulama yg sampaikan ceramah tiap2 hari tiap2 petang (aku dah biasa pergi masjid dia sembahyang b'jemaah 5 waktu dgn dia), x sama mcm mana2 ahli politik di Malaysia kau anjing-anjingkan. Kau dah confirm kau dah kaji setiap isu & fakta dari sekecik-keciknya ke sebesar-besarnya??? Baiklah. Kau tunggu sajalah keputusannya dalam kubur nanti. Kalau betul semua ulama2 yg kau sebut ni jahat & gila kuasa mcm yg kau dah kaji, selamat lah kau. Tapi kalau KAU SILAP, nau'zubillahi min zalik...

    ReplyDelete