Thursday 18 July 2013

HARAPNYA ANWAR, PR & ORANG CINA TAK KEBAL DARI UNDANG-UNDANG NI...NAMEWEE PECER?

PUTRAJAYA 17 Julai - Akta Keharmonian Nasional yang sedang diusahakan bagi menggantikan Akta Hasutan 1948, tidak akan menjejaskan kuasa kerajaan dalam menangani perbuatan yang mengganggu-gugat perpaduan dan keharmonian masyarakat, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Katanya, akta baharu itu juga akan mengekalkan tiga prinsip utama antaranya menangani perbuatan yang membawa permusuhan antara kaum, menghina raja-raja Melayu atau mempersoalkan keistimewaan yang diperuntukkan di bawah Perlembagaan Persekutuan.

''Prinsip pertama (Akta Keharmonian Nasional) ialah menangani perbuatan dan perlakuan yang mendatangkan kebencian, penghinaan atau membangkitkan perasaan tidak setia terhadap Yang di-Pertuan Agong atau raja-raja.

''Kedua, menangani perbuatan dan perlakuan yang mengembangkan niat jahat dan permusuhan antara kaum atau golongan penduduk berlainan di negara ini dan ketiga, menangani perbuatan dan perlakuan yang mempersoalkan apa-apa perkara, hak, taraf, kedudukan, keistimewaan, kedaulatan, prerogatif yang ditetapkan atau dilindungi peruntukan Bahagian III Perlembagaan Persekutuan atau Perkara 151, 153 dan 181 Perlembagaan Persekutuan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyaksikan pertukaran memorandum pelaburan Koridor Utara di Bangunan Perdana Putra di sini hari ini.

Perdana Menteri berkata, tindakan biadab dan kurang ajar pasangan muda Alvin Tan dan Vivian Lee yang menghina agama Islam menunjukkan kebebasan bersuara dan penyuaraan pendapat secara tidak bertanggungjawab boleh memudaratkan masyarakat.

''Walaupun kerajaan ingin menjamin kebebasan bersuara setiap warganegara, kebebasan itu tidak boleh disalah guna sehingga menjejaskan perpaduan negara.

''Saya selalu tegaskan prinsipnya iaitu kebebasan dengan bertanggungjawab dan tidak boleh menjadi kebebasan penuh jika merugikan kepentingan negara dan keharmonian masyarakat," katanya.

Dalam pada itu, Najib berkata, kerajaan akan berbincang dan meneliti pandangan mengenai keperluan adanya rang undang-undang baharu yang menyamai Ordinan Darurat.

Beliau berkata, selain polis dan Peguam Negara, pandangan daripada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) dan mungkin Majlis Peguam akan diambil kira mengenai keperluan rang undang-undang itu.

''Ada pihak yang mahu penahanan pencegahan dibenarkan dan ada yang tidak bersetuju. Apa yang penting, sebarang perundangan mesti ada keseimbangan melindungi hak individu dan menjaga kepentingan masyarakat dan ini juga memastikan tidak berlaku salah guna kuasa oleh mana-mana pihak," katanya.

Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130718/dn_01/Ganti-Akta-Hasutan-tidak-akan-jejas-kuasa-kerajaan-dalam-isu-perpaduan#ixzz2ZMuh8cGw
© Utusan Melayu (M) Bhd

PEMIMPIN UMNO DAN MELAYU JANGAN JADI PENGKHIANAT AGAMA SENDIRI...BALA ALLAH BESAR AKAN MENERJAH KAMU...INGAT!!!!!!!! ORANG ISLAM MAJORITI MELAYU SANGAT MARAH KEPADA KAMU SEMUA KERANA ADA KUASA TAPI GUNA BUKAN ATAS JALAN YANG BENAR TAPI GUNA KERANA CINTAKAN KUASA DAN HARTA..JANGAN JUAL AGAMA SEPERTI USTAZ DAN PEMIMPIN PAS....MEREKA DAH GONE CASE!!!!!!!

2 comments:

  1. Najib ni cakap je lebih..tengok lah nanti hasil nya.....HAMPEHHHHHH......
    cakap je bergegor.....

    ReplyDelete
  2. Red Bean Communist akan terus berterusan membuat pengeliruan untuk menipu masyarakat. Tapi Najib kata tak apa, 1Malaysia, Hishammuddin pula kata, tak apa, kita bagi amaran dulu, Nazri Aziz pula kata tak apa, hak asasi manusia, Gani Patail pula kata tak apa, kita kaji dulu.

    Lihatlah bila melibatkan puak-puak Cinabeng dan golongan pendatang tak sedar diri ini, Perdana Menteri dan menteri-menteri balaci Cinabeng serta Peguam Negara balaci Cinabeng ini akan bagi macam-macam alasan untuk membela puak Cinabeng, sekarang ini PAS dah tak boleh harap, UMNO pula sedang dikuasai oleh pengkhianat bangsa seperti Najib, Hishammuddin dan Nazri Aziz, PKR pula memang tak boleh diharap, pecacai DAP juga.

    Ahli-ahli UMNO perlu mengambil tindakan drastik untuk menumbangkan Najib, Hishammuddin dan Nazri Aziz dalam pemilihan hujung tahun ini untuk menyelamatkan maruah Islam, maruah bumiputera, serta menyelamatkan UMNO dari menjadi kuda tunggangan puak Cinabeng kerana Najib, Hishammuddin dan Nazri Aziz adalah balaci Cinabeng yang bergayut kepada UMNO untuk meraih kuasa kemudian menindas bangsa sendiri.

    Kepada kerajaan, malahan untuk peringatan kepada Datuk Seri Zahid Hamidi, siasatan terhadap kes ini perlu diadakan dengan teliti, jangan hanya melihat kepada perbuatan anak-anak Melayu yang membelasah Cinabeng Man Tat tu saja, tapi kena lihat mengapakah semua ini boleh terjadi, serta siasat juga kenyataan pembohong Cinabeng Man Tat ini yang menuduh ada panggilan telefon minta wang tebusan dan kononnya dia dapat lepaskan diri bila anak-anak Melayu itu kononnya hidu gam. Kerana memberi keterangan palsu adalah salah di sisi undang-undang dan harapnya anak-anak Melayu itu menyaman Cinabeng Man Tat ini kerana membuat fitnah kepada mereka. Harapnya PERKASA dan NGO Bumiputera yang lain dapat membantu tindakan saman berkenaan kelak.

    Cinabeng tetap Cinabeng, dasar akhlak Cibai Lancaiu Makahai, kongkek tanpa nikah, lepas tu rakam, kemudian tayang dalam internet, dasar akhlak bangsa Cibai macam Cinabeng ini memang teruk dan memalukan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Peringatan kepada Peguam Negara, anda tak boleh ambil tindakan terhadap saya kerana saya berkarya dan ini adalah hasil seni saya. Lihatlah Namewee menghina lagu Negaraku, menghina Islam dan menghina bumiputera kau boleh kata itu hak asasi manusia kerana Namewee bagi alasan berkarya dan hasil seni, maka tulisan aku di blog ini juga adalah hasil seni dan karya aku, ini adalah hak asasi manusia untuk aku berkarya lihatlah puisi aku di bawah ini khas untuk para pengkhianat bumiputera:

    Cinabeng Cibai

    Cinabeng lancau

    Cinabeng Makahai

    Cinabeng Tiu Nia Ma

    Cinabeng Lahanat

    Najib Pecacai Cinabeng Pengkhianat Bangsa

    Hishamuddin Pecacai Cinabeng Penjilat Cinabeng

    Nazri Aziz Balaci Cinabeng Pengkhianat Bangsa

    Gani Patail Balaci Cinabeng Pengkhianat Bangsa

    Undur Najib, Undur kau dari Presiden UMNO,

    Undurlah Najib kau dari Presiden UMNO

    Kerana kau balaci Cinabeng dan pengkhianat bangsa

    UMNO tak perlukan balaci Cinabeng dan pengkhianat seperti kau Najib

    UMNO tak perlukan balaci Cinabeng dan pengkhianat seperti kau Hishamuddin

    UMNO tak perlukan balaci Cinabeng dan pengkhianat seperti kau Nazri Aziz

    Gani Patail balaci Cinabeng nanti bila Alvin Porno dan Vivian Lucah di dakwa, kau jadilah peguam bela mereka wahai pengkhianat bangsa.

    Best tak puisi aku Gani Patail? Ini adalah karya seni, jadi jangan nak tuduh hasutan ke apa ke, kerana hak asasi manusia untuk bersuara, berkarya, inilah karya aku, padan muka kau Gani Patail, padan muka kau, ha ha ha.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasonalis Melayu

    ReplyDelete