Tuesday, 14 August 2012

JEMAAH TABLIGH TAKSUB IKUT ORANG INDIA?


Ilmuan islam menyangkal dakwaan Jemaah Tabligh bahawa iman seseorang meningkat dengan keluar 4bulan, 40h hari dan 3hari.

Mana ayat Quran dan hadis yang membenarkan dakwaan mereka?

9 comments:

  1. Biasala tu bro..wahabi..semuanya salah..yang betul wahabi aje..wahabi je masuk surga..yang lain sesat..

    ReplyDelete
  2. salam..

    anda dah ada anak?(anda dah jadi ayah ke?kalau belum patutla nampak MACAM sombong)..cakapla pada anak anda,yg allah taala itu mesti disebut2 24jam bahkan setiap saat..
    anak anda mestilah cakap tak boleh,tak mampu..anda mesti la akan suruh dia berlatih dan bersabar kan?..insyaallah kalau ada rezki dapatlah sebut allah 24jam dan setiap saat,kalau takda rezki mati awal contohnya,harap2 yg allah taala MEMANDANG yg anak anda mati dlm "usaha"..(apa la yg seorg hamba ada selain brharap dan sangka baik pada Rabbnya)...

    3 hari 40hari 4bln ni adalah latihan dgn harapan dapat buat hari2 la sdara..tu berlatih la tu sdara..nak sangka baik mcm ni pun sampai kena keluarkan vedeo ulama yg MACAM TAK SUKA DEMOKRASI TAPI RAJIN CAMPUR DEMOKRASI..(MCM KONSEP BLOG NI PULAK)

    hadoi...

    awak ada bini?(kalau belum patutla nampak MACAM sombong)..suruh la bini anda jgn sia2kan setiap hela nafasnya tanpa sebut nama allah walau sesaat mulai besok..boleh?kena la ada "usaha" untuk sampai kesitu kan?..masalahnya sekarang,awak sebagai suami,dah tempatkan diri awak dlm "usaha" ke belum sebelum nak ajar bini awak??

    garang dlm internet??..ini bukan "usaha",ini kena tipu iblis..

    air liur je banjir sampai ke klcc..peluh setitik pun tak pancut..
    lagi 1..tak pernah dgr perkataan "hikmah" ke??

    salam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. admin tanya mana hadis membuktikan dakwaan jemaah tabligh bahawa iman meningkat bila 4b 40h tu..apa la kau melalut nih

      Delete
    2. salam sdara,sudilah kiranya baca sampai habis..

      ..itulah sdara akibat terlalu lama berkubang lm lobang najis demokrasi(benci tapi suka..sayang pula nak berlepas diri)

      allah taala telah MENYURUH kita,melalui lidah nabi saw..
      "aku tgglkn kamu dua perkara yg sekiranya kamu berpegang teguh pada kedua2nya,kamu takkan sesat selama2nya..itulah ALQURAN DAN SUNNAHKU..

      kalaulah benar keluar berdakwah itu tidak MENGHASILKAN IMAN..NEESCAYA Allah tak suruh nabi saw keluar berdakwah,dan nabi pula tidak kan suruh sahabatikut jejak langkahnya seawal nabi ada dan selepas wafatnya..

      takkannlah allah beri tugas keluar berdakwah kpd nabi sebagai contoh ikutan(sunnah) tapi allah nak jadikan ia sia2??

      TAKKANLAH ALLAH BAGI SDARA GARANG DI INTERNET UNTUK BAGI IMAN SDARA PULA YG TERHASIL MELIMPAH RUAH???

      allah berfirman didalam surah al fatehah,maksudnya..

      ..TUNJUKILAH KAMI JLN YG LURUS..(adakah allah maksudkan ini sebagai jalan2 org kafir?jln demokrasi?jln2 manusia2 lain?atau allh maksudkn ini kpd jln nabi2 dan sahabat,tiada 1 pun dari mereka yg tak jadikan dakwah sebagai kerja utama..

      ..IAITU JLN2 ORG2 YG KAU KURNIAKAN NIKMAT,BUKAN JLN ORG YG KAU MURKAI,DAN BUKAN PULA JLN ORG YG SESAT..-sdara rasa jln nabi2 dan sahabat itu ke yg allah maksudkan seebagai nikmat atau sebagai sesat?demokrasi itu jalan sapa?dakwah itu jalan sapa?tiada 1 pun dari nabi2 dan sahabat tidak mnjadikan dakwah sebagai kerja utama..

      itulah sayang sgt nak berlepas diri dari kubangan najis demokrasi(benci tapi suka)..

      air liur je yg banjir,peluh je yg sayang nak keluar(mujahadah)..

      salam n walahuaklam..

      Delete
    3. ERMM.. TLG TANYAKAN KAT MANA2 ILMUAN ISLAM YG BERLAGAK DGN ILMUNYE.. MANA DIA HADIS YG MENGATAKAN NAK TUNTUT ILMU KENA BAGI MASA 3 TAHUN DIPLOMA PENGAJIAN ISLAM / 4 TAHUN IJAZAH SARJANA USULUDDIN?? MANA DIA HADIS YANG MENYATAKAN SESEORANG ITU DI ANGGAP BERILMU BILA DAH ADA DIPLOMA / IJAZAH / KEDOKTORAN DALAM BIDANG PENGAJIAN ISLAM. INGATLAH BAHAWA ILMU ALLAH ITU LEBIH LUAS DAN ILMU YG ADA PADA KITA JUGA MERUPAKAN MILIK ALLAH. ALLAH BOLEH MULIAKAN SESEORANG ITU DGN ILMUNYA DAN ALLAH BOLEH MENGHINAKAN SESEORANG ITU JUGA DGN ILMUNYA. WALLAHUA'LAM..

      Delete
  3. salam..

    saya ingin beri sikit pendapat yg tak brapa hebat ni pada sdara,kalau sudi,boleh la guna pakai,kalau tak sudi,buat tak tau je la ye..

    sdara pergi la nasehat2@berpeesan2 kat org tabligh,manatau insyaallah boleh juga mereka sedar apa yg mereka telah buat silap,bukan susah nak cari mereka,kalau sdara duk k.l.sedara prgi ke masjid sri petaling,24jam penuh org kat sana,24jam juga sdara boleh nasehatkan mereka,kerja cegah mungkar ni kena 24jam tau sdara..jgn lambat2kan usaha baik ni sdara,dan jgn sia2kan peluang baik ni sdara,ini peluang cegah mungkar..ini memang sgt baik..kalau sdara duk selain dari k.l,sgt mudah juga untuk cari mereka,jgn takut sdara tak boleh cari mereka,setiap negeri ada,setiap negara pun ada..

    setakat bising2 kat medan internet ni PELUH PUN TAK KELUAR sdara..

    sdara jgn bertindak mcm org politik.air liur je keluar sampai banjir..peluh je yg belum keluar2..

    pertimbangkan saranan saya ye..jgn putus asa,kalau mereka tak mahu dgr,cuba lagi,lagi dan lagi..kna sabar,kena berterusan.mcm nabi saw..percayalah ini memang kerja baik.

    salam .

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen dari ahli jemaah tabligh...taksub sgt dan percaya sgt bhw jemaah tabligh menjanjikan syurga

      betulkan? jemaah tabligh kesian kat mana-mana orang islam walaupun yg dah solat, puasa, zakat dan haji selagi tidak ikut jemaah tabligh keluar 4b 40h 3h krn ibadat mereka dibuat tanpa iman sbb tak keluar kan?

      tolong jawab

      Delete
  4. dipersilakan lawat blog http://urusanulama-hl.blogspot.com/2012/01/membongkar-kesalahan-tabligh.html

    ReplyDelete