Monday 22 July 2013

ADAKAH AKAR UMBI GEMBIRA DENGAN NAJIB MENGETUAI UMNO UNTUK MEMBELA UMAT ISLAM & MELAYU?


Akar umbi makin rimas dengan tindakan Najib membuat tranformasi banyak perkara yang melibatkan kepentingan Islam, Melayu dan Negara makin tergadai. Antaranya penghapusan ISA, akta kepolisian spt EO , Akta Hasutan, cadangan EC diletak dibawah parlimen dan banyak lagi desakan pembangkang dan yang terkini tengah panas dibacarakan termasuklah oleh Tun M sendiri iaitu kes TPP yang seangkatan dgn IMF.

Najib kena santau kat Cina ke?

6 comments:

  1. Saya khuatir apa akan jadi bila Najib hapuskan Akta Hasutan. Gantiannya tidak akan sama efek nya. Lihat sahaja ISA. Yang dahulu boleh tahan yang subversif selama lamanya (indefinitely) - sekurang kurang nya sehingga mereka nyata nampak sedar dan bertaubat - gantiannya SOSMA membernarkan tahanan hanya selama 28 hari.

    Sekarang pasangan Alvivi itu di dakwa di atas tuduhan Akta Hasutan dan 1-2 undang undang lain. Tapi yang nyata berkesan di masa masa yang lalu dan yang tepat sasarannya adalah Akta Hasutan.

    Saya kecewa Najib masih terus melayan mereka yang tsunami Cina dan yang memabantu terjadinya tsunami Cina. Seperti Anwar Al Juburi dan anaknya Al Mulut Burit Ayami, yang jeritkan itu ini. Termasuk melompat kesana kemari, mahukan Akta Kselamatan di humbani.

    Menteri Dalam Ngeri Ahmad Zahid telah mengatakan Emergency Ordinance yang Najib telah batalkan telah menyebabkan 90% dari jenayah sekarang di lakukan atau di rancangkan (master-minded) oleh banduan EO di Penjara Simpang Renggam yang telah di lepaskan bila EO di hapuskan. Dan dia minta suatu undang undang baru di adakan seperti EO. Gila, EO telah di batalkan dengan tak ada gantian pun.

    Najib membongkok kebelakang cuba mendapatkan undi. Tapi selepas tsunami China dia masih lagi buat demikian. Berbagai tindakan yang di ambilnya, dan tindakan yang tak di ambilnnya (omitted to do), telah merosakkan kepentingan Melayu yang UMNO sepatutnya mempelupori. Tabung Haji dan FGVH sekarang di ketuai oleh orang yang mengguna MBA tipu dan PhD tipu. Jika ijazah pun tipu, mana boleh di harapkan memajukan kepentingan Melayu.

    Sekarang saya tertanya tanya apa akan jadi jika si Najihb hapuskan Akta Hasutan sebelom bicara kes Alvivi selesai atau sebelom tempoh bicara mereka (bukti menghasutnya nyata kapada semua orang) tamat.

    Perwakilan UMNO di PAU bulan November ini perlu menggantikan Najib dengan pemimpin yang benar benar berjiwa Melayu dan mahu mempertahankan kepentingan Melayu dan kepentingan agama Islam.

    Contohnya, Timbalan Presiden Muhyiddin. Atau Naib Presiden yang kanan (senior), Ahmad Zahid, yang sanggup ambil tindakan tegas ke atas mereka yang menghasut, subversif dan anti-nasional apabila dia memegang jawatan Menteri Dalam Negeri.

    ReplyDelete
  2. makin meluat...makin meluat kt najib. serius beb. aku cukup benci jika sorang pm tu kerjanya merepek2 gilakan glamour kononnya rakyat akan suka. sorang pm yg bagus ialah pm yg tegas, tidak mengejar populariti. kalau semua akta nak dihapuskan, apa yg akan tinggal najib oiii! spenda pun boleh tergadai tau.....

    ReplyDelete
  3. Bagi aku penyatuan melayu adalah penting, iaitu UMNO dan PAS, itulah ubat kepada keutuhan Islam dan Melayu, kalau berpecah belah , kerajaan ditubuhkan tidak kuat, terumbang ambing, untuk survival terpaksa mengemis untuk mempertahankan kedaulatan Melayu. Kita sebagai melayu perlu bersatu dalam satu parti yang ampuh untuk menghadapi ancaman gelombang dajal akhir zaman ini. Najib terpaksa melakukan semua ini kerana terpaksa bagi kesinambungan politik melayu. Saya hairan ramai melayu bimbang akan kehilangan segalanya, namun tindak tanduk mereka terus menghala ke arah itu, apakah melayu ini bodoh dan bangang.....ataupun terlalu mengikut emosi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Najib terpaksa melakukan semua ini kerana terpaksa bagi kesinambungan politik melayu."

      aku rasa ini kenyataan bodoh, takkan Najib bijak dari Tun lebih lebih lagi bab ekonomi. kalau Tun dah bising pasal Najib terima TPP, pasal penghapusan ISA..adakah Tun Bodoh?

      Delete
  4. Tun M lagi cerdik daripada Najib...najib guna umpan sana juta sini juta.....akhirnya abok pun x dapat..Melayu sokong dia dia kencing melayu..masih tunduk kat mata sepet...dulu kita benci dan meluat pada Paklah kini kita meluat dan Maha bencimpada Najib..

    ReplyDelete
  5. agaknya najib dah kena bomoh siam...

    ReplyDelete