Thursday 22 March 2012

KEBEBASAN KEPALA HOTAK KAU ANWAR: SEMOGA ALLAH LAKNAT KAU JIKA TIDAK BERTAUBAT!


Siapakah Salman Rushdie? Nama Salman Rushdie muncul ketika pada 26 November 1988, Viking Penguin menerbitkan novelnya berjudul “The Satanic Verses” (Ayat-ayat Setan). Novel ini segera membangkitkan kemarahan umat Islam yang luar biasa di seluruh dunia.

Novel ini memang sungguh amat biadab. Rushdie menulis tentang Nabi Muhammad saw, Nabi Ibrahim, isteri-isteri Nabi (ummahatul mukminin) dan juga para sahabat Nabi dengan menggunakan kata-kata kotor yang sangat menjijikkan. Tahun 2008 lalu, saya membeli novel ini dalam edisi bahasa Inggeris di sebuah toko buku di Jakarta.

Dalam novel setebal 547 halaman ini, Nabi Muhammad saw, misalnya, ditulis oleh Rushdie sebagai “Mahound, most pragmatic of Prophets.” Digambarkan sebuah lokasi pelacuran bernama ‘The Curtain’, Hijab, yang dihuni pelacur-pelacur yang tidak lain adalah isteri-isteri Nabi Muhammad saw. Isteri Nabi yang mulia, Aisyah r.a., misalnya, ditulis oleh Rushdie sebagai “pelacur berusia 15 tahun.” (The fifteen-year-old whore ‘Ayesha’ was the most popular with the paying public, just as her namesake was with Mahound). (hal. 381).

Ramai penulis Muslim menyatakan, tidak sanggup mengutip kata-kata kotor dan biadab yang digunakan Rushdie dalam memperlecehkan dan menghina Nabi Muhammad saw dan isteri-isteri beliau yang tidak lain adalah ummahatul mukminin. Maka, reaksi pun tidak dapat dihindarkan.

6 comments:

  1. Anwar ni dah lama murtad. Apa sahaja dia boleh cakap.

    ReplyDelete
  2. celaka betul silahanat anwar nih..

    ReplyDelete
  3. Marilah berdoa semoga Allah memberi petunjuk, jika baik akan baiklah jadinya dan jika sebaliknya akan jadilah dengan kehendaknya.
    Bismillahhirrahmanirrahim,
    Allahhumshakhidli (Anwar Ibrahim) kamashakhattal firu'una li musa... (akan disambung selepas sembahyang asar)

    ReplyDelete
  4. Kepada adik sayang,

    Tak payahlah mempromosikan blog-blog bidaah disini. Cukup sekadar baca dan syok sendiri.
    Terimalah hakikat.

    ReplyDelete
  5. adik sayang,

    awak ni kepala otak tak betul..takyahla datang sini...pegi main jauh2 nu...pegi kat milo suam nye blog

    ReplyDelete
  6. Anwar kalo bontot dia kena sula dengan batang penyapu baru dia akan sedar

    ReplyDelete