Wednesday 31 July 2013

MENARIK: KISAH TIKUS BAIKI LABU


Hari ini, PM mengumumkan akan memberi apa saja kuasa kepada polis untuk membendung jenayah senjata api yang makin menjadi2.

SOALNYA? Adakah hanya kerana kali ni ianya melibatkan individu berprofil tinggi, pengasas AmBank dan Kenapakah segala jenis Akta yang bertujuan membendung dan yang boleh digunakan untuk pencegahan awal jenayah berat sewenang-wenangnya DIMANSUHKAN atas desakan / nasihat pihak tertentu??

Dan tidakkah sebelum ini kebimbangan sama telah disuarakan oleh pihak polis sendiri dan lebih2 lagi olen bekas PM kita Tun Mahathir dan mantan KPN, Tan Sri Rahim Nor??

Untuk makluman, mengikut lapuran akhbar, pihak polis menegaskan bahawa terdapat lebih kurang 2000 penjenayah professional berada di luar sana dengan termansuhnya Akta Darurat...

SO FIKIR2KANLAH wahai Tuan PM. "A simple excuse that the existing law will be abused is not the reason why it must be totally abolished!!"

- Rakyat Kelantan -

2 comments:

  1. Harap bukan keputusan flip-flop lagi. Cukup-cukuplah menjilat puak harbi dan munafiq fuckatan. Dah banyak kerosakan berlaku kepada agama Islam, bangsa Melayu dan negara ini kerana terlalu melayan karenah puak perosak.

    ReplyDelete
  2. Salam Perjuangan,
    Mohon jasa baik tuan blog ini dapat pautkan blog kecil kami di blog anda.

    http://st4jasin.blogspot.com/

    Terima kasih.

    ReplyDelete