Saturday 8 June 2013

MAAF NAJIB...KEMUNGKARAN MESTI DICEGAH!!!


Ramai orang pelik dengan Najib, samada dia tak cerdik (kalau ikut perasaan mahu guna perkataan yang satu lagi tapi masih berlapik) atau penasihatnya tak cerdik?

Program Tranformasi zaman pemerintahan Najib dilihat banyak membela kaum Cina daripada kaum Melayu dan Bumiputera. Adakah Penasihat-Penasihatya tak cerdik atau Najib?

Rakyat marhaen mulai nampak polisi polisi zaman pemerintahan Najib beransur ansur menggadai hak Melayu & Bumiputera.

Adakah Najib buat semua ni semata-mata demi mencapai Wawasan 2020 atau mahu kekal popular?

Kenapa Najib menggunakan pakai penasihat yang dikesan bersifat liberal dan bodoh sombong??? Dan adakah Najib tidak memiliki daya fikiran langsung untuk fikir apa yang dicadangkan oleh penasihatnya adalah cadangan yang tidak boleh pakai?

Sumber: sini

Kalau Najib kekal begini dan tak hilang lagi kesan kena santau dengan Cina, siapa lagi akan mengetuai perjuangan umat Melayu Islam? Siapa lagi? Pemimpin Melayu Islam PAS dan PKR sememangnya bukan lagi pilihan bagi majoriti Melayu Islam kerana mereka jelas tidak berupaya menggalas tanggungjawab besar ini.

11 comments:

  1. Tolong lah buang jer Najib . Lantik Pm baru....lemah betul lah Najib ni.

    ReplyDelete
  2. tak perlu cakap banyak. Tanggung jawab UMNO untuk memastikan Najib kekal sebagai PM atau tidak. Nampak jelas Najib terus mengguna pakai kardah Pak Lah dengan bergantung kepada penasihat yang tidak ada kaitan langsung dengan kerajaan. Sepatutnya Perdana Menteri perlu mendengar nasihat dari dalam kerajaan sendiri terutama Kabinet dan Perkhidmatan Awam termasuk polis dan tentera. Sejak Pak Lah berkuasa, terdapat sekumpulan penasihat di luar lingkungan kerajaan yang nampaknya lebih berpengaruh ke atas Perdana Menteri. Pak Lah dijatuhkan kerana dia terlalu bergantung kepada kumpulan penasihat ini yang turut dianggotai oleh menantunya.

    Apabila Najib mengambil alih jawatan PM, dijangkakan masalah berkenaan tidak diteruskan. Walau bagaimanapun, jelas kumpulan yang sama masih menentukan segala tindakan PM mengikut perancangan mereka. Tidak perlu panjang lebar. Ringkasnya, Najib telah diberi peluang dan nampaknya dia mempersiakan peluang. Kita tidak punya banyak masa dan sumber untuk membiarkan perkara ini berlanjutan. Jika UMNO mahu kekal disanjung, bertindaklah. Bukan sebab PRU Pak Lah disarankan meletak jawatan tetapi tindak tanduknya sepanjang dia menjadi PM. Najib juga demikian. Bukan kerana PRU Najib bertahan atau berundur tetapi kerana tindak tanduknya sendiri sebagai PM yang tidak memuaskan.

    UMNO perlu bertindak terhadap PM sekarang sebagaimana PM sebelumnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli UMNO yang ikhlas berjuang untuk Melayu Islam mesti berani buat keputusan demi Islam Melayu & Raja Melayu dan Tanahair tercinta.

      Delete
  3. Najib has to go, NOW!!!!!

    -zahimi

    ReplyDelete
  4. Kalau mcm ni la..PRU14,babai umno..dunia nk kiamat dan inilah hasilnya..kalau nk kiamat,memang tak boleh nk buatpe..kalau ckp pun,dh tak mkn dh..jom lancar gerakan anti perjanjian barat yg tah pape tah..jom berdemo..jgn bg najib tandatangan perjanjian syaitan tu..

    ReplyDelete
  5. mungkin sudah tiba masanya perlu ada 1 parti yg khas utk melayu shj sebagai the 3rd force?

    berdasarkan undi pru tempoh hari...undi melayu masih relevan sbg majoriti kecuali di p.pinang.
    mungkin pas pon blh 'parking' sama dgn parti baru itu berbanding 'lepak' dengan pkr dan dap...
    parti melayu didokong ideologi melayu islam.
    pas pon blh join.
    lebih berkiblat islam....tp bertolenrasi juga dgn kaum2 lain...

    umno sudah kelihatan tidak relevan.
    byk sgt mencabar kesabaran melayu.sudah menang pru 13 dgn undi melayu pon masih najib nak sembah cina.
    mana hati org melayu yg x dijaga lagi nak pergi?

    sedih tgk tiada pon those yg really pull the triger during lahad datu tiada pon mendapat pingat semasa hari ulang tahun agong tempoh hari kerana tidak dicalonkan atau dipanjangkan oleh kerajaan...
    yg sekali sekala dtg blk mesia, pelakon, yg tidak nmpk sgt apa jasa dia yg berharga sgt tulah yg dpt pingat..

    najib oh najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kan..satu orang pun tak dapat pingat kes Lahad Datu. Pelakon yang tak duduk Malaysia dapat Tan sri... Manakah keadilan dalam pemerintahan Najib?

      Delete
    2. GERAM SUNGGUH RASANYA.

      CINA YANG TAK TINGGAL SINI DIBERI PINGAT

      MELAYU & BUMIPUTERA YANG BERHEMPAS PULAS MENYABUNG NYAWA TAK DAPAT APA2 ANUGERAH BARU NI.

      PAK LAH DULU HANCUS KERANA BEBUDAK PENASIHAT TING4.

      NAJIB PLAK MENUJU JALAN SAMA KERNA PENASIHAT YANG MAHU HANCURKAN MELAYU. NAJIB DIKELILINGI PENASIHAT YANG PRO CINA DAN PRO KRISTIAN. CUBA PERHATI BETOL2.

      MASIH BANYAK MASA LAGI UNTUK BAIKI KEADAAN DAN MASA NI SANGAT SESUAI KALAU ORANG MELAYU MAHU DESAK NAJIB UNDUR.

      Delete
    3. lu red bean army ke bro??... baekkkk punye racun...

      Delete
  6. Kita berhimpun beramai ramai di dataran masjid putra, putrajaya lepas solah jumaat 14 jun ini minta najib letak jawatan. Dah sebulan lebih, tak ada satu pun utk orang melayu dari najib ini. Najib terbukti bukan seorang berjiwa besar utk mengakui kesipan diri dan mengambil tanggungjawab atasnya. Najib tak lepas jawatan pengerusi umno selangor sebab nakkan undi umno selangor dan mencampak kelongkap prinsip akauntabiliti. Apa lagi boleh di harap dari najib? Telorrrrrrrr .......

    ReplyDelete
  7. kita kne bersedia untuk melancarkan rampasan kuasa yang perlu mendapat sokongan ahli umno dan sebilangan pemimpin umno...

    ReplyDelete