Saturday 24 August 2013

KEBODOHAN PAS TERSERLAH DENGAN ISU KALIMAH ALLAH

Orang PAS memang sesat dah sebab pandang remeh pada kalimah Allah sedangkan kalimah 'Allah' terletak pada kalimah syahadah. Dan kalimah syahadah merupakan asas agama.

Kalimah syahadah 'aku bersaksi tiada tuhan selain Allah, dan aku bersaksi Muhammad pesuruh Allah'.

Kalaulah kalimah 'Allah' boleh diguna oleh orang bukan islam, tidakkah orang PAS sedar bahawa kelak anak-anak dan generasi akan datang akan keliru antara agama islam dan agama kristian.

Orang PAS bodoh kerana menyangka tak ada apa-apa kesan kalau orang kristian guna kalimah Allah dan rendahkan orang buat usaha mempertahankan kalimah Allah dengan cakap apa guna sibuk jaga kalimah Allah kalau syariat islam tak nak buat?

Ternyata mereka sesat kerana mereka lupa apa yang dipertahan ialah asas agama. Hukum hudud bukan asas agama dan tiada siapa nafikan hukum hudud adalah sebahagian dari perintah Allah namun ia bukan asas agama. Asas agama ialah kalimah syahadah. Dan pada kalimah syahadah ada kalimah 'Allah'.

Apa tunjang atau asas kepada agama islam? Ada orang PAS ambik tahu? Kerana sibuk dengan jual agama untuk dapat kuasa mereka ketepikan semua perkara asas dan mendepankan perkara yang bukan asas dengan merasakan perjuangan mendepankan perkara yang bukan asas sebagai perjuangan yang besar.

5 Rukun Islam ialah asas agama. Orang PAS sedar ke tak bahawa kalimah Allah terletak pada rukun islam yang pertama yang menjadi asas kepada 5 rukun islam? Tanpa ucapan syahadah, tidaklah islam seseorang itu. Ataupun syahadah yang telah diubah seperti puak syiah menambah tokok kalimah syahadah jugak tidak islam seseorang itu.

Kalimah Allah sangat penting tidak diguna pakai oleh orang bukan islam. Jika kalimah Allah diguna oleh orang kristian, ia akan menjadi senjata dakwah yang sangat ampuh pihak kristian kepada orang islam. Tengok apa jadi orang islam di Indonesia. Semasa kemerdekaan Indonesia 98% orang islam tetapi sekarang menurun kepada 80%. Kenapa ini berlaku? ini kerana agenda dakwah kristian yang guna kalimah Allah disana. Pergilah ke pendalaman negara tersebut banyak "Rumah Allah yang ada lambang salib".

Orang PAS sangat bodoh kerana tidak sedar agenda halus kristian untuk mendakwah umat islam melayu kepada agama mereka dengan mengguna kalimah Allah dalam bahan bacaan dakwah mereka.

Orang PAS sangat bodoh kerana tidak sedar kalimah Allah bukan perkara yang kecik tetapi merupakan kalimah yang terdapat pada asas agama iaitu kalimah syahadah.

Kalau asas agama pun dah mengelirukan anak-anak sebab kalimah Allah ada pada buku kristian, maka mudahlah agenda untuk mengajak umat melayu menerima agama kristian seperti yang berlaku di Indonesia.

Orang PAS memang sangat bodoh kerana sangat mudah ditipu oleh musuh islam seperti pihak kristian dan DAP.....

Orang PAS memang sangat bodoh...

Orang PAS memang sangat bodoh...

Orang PAS memang sangat bodoh...

Orang PAS memang sangat bodoh...

7 comments:

  1. Cube soh dorang mengucap tanpa kalimah Allah dalam syahadah dorang. Dah nak sgt kalimah Allah tu bagi kat orang lain. Cuba la try, ade berani ke puak2 hamPAS?

    Bodoh tak boleh ditegur, bijak tak boleh diikut = hamPAS

    ReplyDelete
  2. Ada org PAS kata tiada ayat yg melarang kafir mengguna kalimah Allah. Sptnya mrk tidak membaca AlQuran, atau sengaja memejamkan mata kerana...
    Bnyk ayat ayat larangan menyebut yg tidak benar terhadap Allah swt, dan kita tahu cara mana yg akan diguna oleh mrk yg kufur ini.
    "Wahai Ahli Kitab, jgnlah kamu melampaui batas dlm agamamu, dan jgnlah kamu katakan terhadap Allah (swt) kecuali yg benar. Seseungguhnya Al Masih 'Isa putera Maryam itu adalah utusan Allah (swt) dan (yg terjadi) dgn KalimatNya yg disampaikanNya kpd Maryam dan (dgn tiupan) roh drpdNya. Mk berimanlah kamu kpd Allah (swt) dan rasul rasulNya dan jgnlah kamu mengatakan "(Tuhan itu) tiga", berhentilah (dr ucapan itu)! ( itu ) lebih baik bgmu. Sesungguhnya Allah (swt) Tuhan Yg Maha Esa. Maha Suci Allah (swt) dr mempunyai anak, segala yg di langit dan di bumi adalah kepunyaanNya. Cukuplah Allah (swt) sbg Pemelihara." AnNisa' 171.
    Ini antara sekian bnyk ayat ayat yg mrk kata tidak mrk temui itu. Bg saya ia jelas tanpa penafsiran pun dpt kita fahami.

    ReplyDelete
  3. PAS ni sejak berpaksikan politik terus jadi tak pandai dalam mempertahankan agama Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak berkawan dengan syaitan dan DAP...jadi koho gilo babi

      Delete
  4. Nii balanya Nik Aziz pilih untuk berkawan dengan syaitan...

    ReplyDelete
  5. blog celako..blog celako..blog celako!!!

    ReplyDelete