Friday 30 December 2011

NAJIB TIDAK AKAN MENANG BESAR PRU13



Saya TIDAK SETUJU.

Hujah Prof yang berkata "selalunya perdana menteri baru akan menang besar dalam pilihan raya  pertama mereka " , tak boleh pakai dalam kes Najib sebab walaupun beliau baru, rakyat telah punya 3 tahun untuk menilai prestasi Najib. Pengundi telah punya gambaran bentuk bagaimana cara pemerintahan dan halatuju yang bakal dibawa oleh Najib.

Malah Prof sendiri pelik dalam ramalan 'menang besar' Najib dengan “Saya kira satu atau dua kerusi yang dimenangi Pakatan Rakyat akan kembali kepada BN.”  BESAR sangatlah 1-2 kerusi tuh .....

Yang bakal menentukan kemenangan adalah pengundi atas pagar dan pengundi BN yang merajuk semasa PRU12. Penyokong pembangkang akan tetap mengundi pembangkang walau apapun isu yang timbul termasuk kes liwat Anwar. Pengundi cina majoritinya saya lihat akan mengundi pembangkang kecuali kerusi yang melibatkan calon Pas.

Saya akui prestasi Najib lebih baik berbanding PakLah cuma saya risau akan satu trend yang semakin lama semakin terserlah ada pada Najib. Bukan soal Najib itu mempunyai sifat Melayu Liberal, suka bodek / terlalu menjaga hati atau soal penerimaan konsep 1Malaysia .... yang itu saya malas nak sebut, tapi trend yang saya maksudkan adalah Najib takut untuk membuat keputusan tiapkali timbul isu.

Terpulanglah anda nak kata itu cara berhati-hati ke atau mahu mengkaji situasi dulu ke tapi saya melihatnya sebagai penakut. Sebab berhati-hati Najib terlalu over ketahap lepas tangan terus .....

Saya pernah tulis dulu, kalau Najib jenis yang tegas dan cepat bertindak, apapun keputusannya samada saya setuju atau tidak, paling kurang saya akan respek Najib atas ketegasannya. Ternyata ...... Najib penakut.

Bulan lepas saya akui Najib amat popular sebab gula-gula banyak ditabur semasa Bajet. Tapi kesannya dah semakin kurang. Mungkin akan naik balik waktu dana BR1M diagihkan hehehe ... well... saya cakap direct ni, tapi kesannya tak lama. Kalau PRU diadakan bulan Mac, mungkin kesan BR1M dah hilang.

Apatah lagi sekarang ni banyak isu tengah tergantung, terutamanya isu NFC.

sumber: DinTurtle

3 comments:

  1. saya amat setuju dgn komen diatas..memang bertepatan dgn apa tindakan najib selama dia jadi PM..jauh berbeza dgn TMM..segala tindakan TMM amat releven dan tak pernah timbul bermacam isu sebagaimana sekarang...sbb TMM tau apa dia buat dan sungguh bijak menyelesaikannya tanpa 'rework'.....najib di lihat amat lembap dlm penyelesaian apa jua isu...dia berharap hishamuddin sepupunya lebih proaktif dan dapat membantu dia...rupa2nya lebih lembut dari kedi...kalau si haprak ni masih di pilih menteri kabinet kalau BN menang PRU13 nanti...alamat rosak le susu sebelangga....sbb dia hanya pemimpin baka yg tiada bakat pemimpin......atau pun pemimpin pasang siap.....

    ReplyDelete
  2. harap tan sri muhyiddin segera ambil alih selepas pru 13..
    next pm - muhyiddin
    next dpm - mukhriz

    ReplyDelete
  3. BN akan menang besar PRU 13.PKR tengelam pelan2,PAS mohon bantuan oksijen dri DAP.

    ReplyDelete