Tuesday 13 December 2011

PRU13 BUAT NAJIB: BERINGAT SEBELUM TERGADAI


Najib selaku presiden BN patut selesaikan masalah2 berkaitan parti sebelum 'nasi jadi bubur'. Bila nasi sudah jadi bubur memang takda peluang lagi untuk kembalikan bubur jadi nasi semula. Aku mula dengar BN Sabah goyang minggu lepas oleh kawan di facebook aku. Harini Blogger Tok Janggut keluarkan artikel berkenaan apa yang aku dengar minggu lepas.

Untuk pengetahuan pembaca lagi, apa yang aku dengar lagi ialah sokongan cina dan india kepada MCA, MIC juga sangat tenat. MCA seumpama bermain-main supaya kaum bukan islam hilang percaya kepada BN gara2 kenyataan yang dibuat oleh Chua Soi Lek berkenaan hukum hudud. Setelah banyak tuntutan cina dibuat yang jelas mengugat kepentingan melayu, undi cina tetap dikatakan akan beralih arah.

Begitu juga kes NFC, ia menampakkan akan memberi 'advantage' kepada PR sekiranya gesaan kebanyakan rakyat tidak dihirau. Aku akui blogger pro-kerajaan bersungguh2 menempis segala macam kecaman terhadap orang yg terlibat dalam kes NFC ini demi kebaikan BN, namun aku lihat tepisan itu belum mampu membuatkan rakyat jelata puas hati. Kalau kes ini tidak ditangani dengan telus seperti saranan Tun M, ia bakal jadi 'back fire' kepada BN-UMNO.

Najib dan jentera pimpinan BN, harus dengar, kaji dan buat tindakan bijak lagi telus demi kesinambungan jentera BN memenangi PRU 13.

sumber: KLIK

~ pengikut Muhammad saw

No comments:

Post a Comment