Tuesday 20 December 2011

PAS PEMECAH BELAH UMAT

PAS dari dulu lagi kerjanya memecah belah umat islam negara ini kerana perasan diri lebih islam dari orang lain. Walhal kalau tengok perangai mereka tak lebih dari orang kebanyakan, cuma yang beza rupa yang pamerkan imej islam. Sebenarnya mereka tidak ada peluang buat jahat je, kalau ada tengoklah kes2 yang telah terbongkar. Macam tak percaya kan, kopiah atas kepala tapi perangai kalahkan anak muda.

Terbaru PAS buat hal lagi di Terengganu. 

KUALA TERENGGANU 17 Dis. - Pas perlu bertanggungjawab berikutan masih berlaku kejadian solat Jumaat berasingan dalam satu kariah di negeri ini.
Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said berkata, parti itu sewajarnya dipersalahkan kerana membeza-bezakan antara masjid milik kerajaan Barisan Nasional (BN) dan masjid Pas.
''Keadaan itu akhirnya menyebabkan umat Islam berpecah-belah, sebab itu kita minta pemimpin-pemimpin parti itu bersungguh-sungguh mengikis sikap ego agar para penyokongnya tidak lagi terikut-ikut dengan 'fatwa' mewajibkan solat berasingan dengan umat Islam dari parti lain khususnya UMNO,'' katanya.

sumber: KLIK

~ pengikut Muhammad saw

No comments:

Post a Comment