Thursday 1 December 2011

GEMPAR: PAS LAHIRKAN NABI PALSU AKHIR ZAMAN


Jelas nampak budak kat atas ni tak faham islam yang sebenar. Silap faham kerana jahil. Ramai orang tertipu bahawa mana2 orang yang keluar madrasah atau mana2 sekolah agama sudah dapat status orang alim agama, walhal tidak. Nabi saw dan sahabat2 r.hum ajmaen diberi ilmu yang tinggi tentang agama islam yg suci ini namun tidak pernah masuk mana2 kelas agama. Dari mana mereka dapat ilmu dan kefahaman yang benar tenatang islam? Tentunya dikurniakan oleh Allah swt. Kenapa nabi saw & sahabat2nya diberi ilmu? Nabi saw dan sahabatnya disayangi & diredhai oleh Allah kerana ketaatan mereka kpd setiap perintah Allah dan yang paling utama ialah mereka mengajak manusia kepada Allah ( hak rukun islam pertama) ; yakni yang bukan islam diajak mengucap 2 kalimah syahadah dan yang sudah islam diingatkan supaya taat Allah setiap hari tanpa henti tanpa jemu tanpa kenal erti putus asa walau apajua rintangan yang Allah datangkan.

Budak kat atas ni sebenarnya jahil agama tetapi berlagak faham agama kerana kenakan serban dan jubah dan pandai cakap agama. Jangan lupa abu jahal dan penentang2 nabi saw dulu pun berpakaian seperti budak kat ats tu. Jangan lupa ahli kitab dari yahudi dan nasrani jugak pandai berhujah guna ayat2 Allah dalam kitab mereka. Ramai orang yang jahil agama tertipu dengan orang yang jahil agama yang cakap agama. Orang sangka bahawa orang pandai cakap agama mesti orang agama, walhal palsu! kerana orang2 ini tidak amal apa yang mereka cakap dan hanya pandai cakap sama seperti ahli kitab zaman nabi saw. Mereka tahu nabi saw adalah nabi akhir zaman tapi mereka tidak amal apa yg mereka tahu.

Budak kat atas jahil sebenarnya. Nabi saw pernah berkata kepada Umar r.a bahawa 'wahai umar sekiranya ada nabi selepas aku, kau lah orangnya'. Kerana ketaqwaan & ketegasan umarlah Nabi saw berkata sedemikian. Ini bermakna tidak ada nabi lagi selepas rasulullah saw. Allah sebut dalam quran bahawa Nabi Muhammad saw adalah 'Khataman Nabi' (rasul yang akhir).

Budak kat atas telah angkat darjat Nik Aziz sama seperti Haji Kahar. Nik Aziz boleh ditangkap sekiranya dia pernah mengaku nabi seperti haji kahar rasul melayu.

Ada sesiapa simpan rekod Nik Aziz mengaku nabi?

~ pengikut Muhammad saw

No comments:

Post a Comment