Thursday 8 December 2011

PAS JUAL ISLAM LAGI


Hadi Awang dan pemimpin PAS akan jual islam setiap kali menjelang pilihanraya. Tak habis -habis. Kalau nak tegakkan islam bukan masuk politik wahai Hadi. KLIK

Tidak ada dalam Quran atau Hadis bagitau islam tegak dengan masuk politik. Semua nabi dan rasul yang Allah hantar ke dunia dari Adam a.s hinggalah Muhammad saw untuk buat dakwah dengan mengajak manusia mengucapkan kalimah 2 kalimah syahadah ' Aku bersaksi tiada tuhan selain Allah, Aku bersaksi Muhammad @ rasul Allah'. Allah suka dan redha dengan dakwah nabi dan rasul, Allah yang tegakkan islam, Allah yang buat islam jadi kuat.

Jalan yang sama untuk tegakkan islam dulu kini hingga kiamat. Tidak akan berubah sunnatullah. Kalau mahu islam tegak MESTI ikut jalan atau sunnah para nabi dalam menegakkan islam.

Tidak ada nabi dan rasul bentuk parti politik untuk tegakkan islam. PAS tambah perkara baru dalam islam. Namanya bidaah dalalah. 'Sesiapa yang berbuat perkara Bidaah, akan menempah neraka' [hadis]

~ pengikut Muhammad saw

1 comment:

  1. puak2 ni akan cakap islam tu syumul dan politik termasuk di dalam islam namun mereka tak dapat mempraktikkan politik yang dibawa oleh rasululullah saw. adakah politik rasulullah memaki hamun dalam ceramah politik seperti yang kerap berlaku dalam ceramah politik mereka untuk mencapai kejayaan, oh jauh sekaliii........sehingga kini ceramah mereka masih kerap menyalahkab orang lain jika tidak mengamalkan islam sedangkan nabi lebih banyak berdakwah dengan kasih sayang daripada selalu menyalahkan pihak lain. perjuangan mereka jauh panggang dari api dengan perjuangan rasulullah.

    ReplyDelete