Thursday 14 June 2012

ADAKAH NIK AZIZ DAN SALMAN RUSHDI SAMA?


Salman Rushdi adalah seorang manusia yang telah murtad dari agama islam lantaran cercaan dia kepada kitab Allah, Al-Quran kepada Nabi Muhammad saw dan sahabat-sahabat.

Salman mendakwa Al-Quran adalah sebuah kitab yang mengandungi ayat-ayat syaitan dan syaitan telah mengajar Nabi Muhammad saw menulis ayat-ayat yang terkandung dalam Quran.

Anwar ibrahim pula menyanjung hasil tulisan Salman dalam buku bertajuk "The Satanic Verses". Anwar kata buku itu mengandungi hasil seni yang tinggi, celaka kau Anwar! kau sanjung orang yang cerca manusia yang sangat mulia disisi Allah swt.


Lebih celaka lagi bila ada manusia yang berpakaian kalahkan wali, nampak zuhud dan cakap semua bunyi agama namun telah samakan politik yang kotor dengan kitab suci Allah yang Allah turunkan sebagai petunjuk kepada manusia supaya beriman kepada Allah swt. Sungguh jijik mulut manusia ini kerana menuduh semua ayat Allah dalam al-Quran adalah politik. 

Hei manusia celaka, tahukah kamu politik adalah mengajak manusia kepada parti dan kepada orang? Samakah politik yang kotor kerana ajak manusia bertuhankan kepada orang dan parti bila dibandingkan dengan kitab Al-Quran yang mengajak manusia bertuhankan Allah swt?



Inilah fahaman yang sesat dan jauh menyimpang dari ajaran islam sebenar yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw kepada umatnya.

Renungkanlah hadis yang bunyinya " Kami nabi-nabi diberi kalimah Lailhailallah dan kepada kalimah ini(kalimah syahadah) kami ajak manusia"

[59]An-Nisa'
Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya – jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya.

No comments:

Post a Comment