Wednesday 13 June 2012

PAS MEWAJIBKAN BERSIH 3.0 TAPI TIDAK TUNAIKAN HAJI YANG MERUPAKAN RUKUN YANG WAJIB DITUNAIKAN BILA CUKUP SYARAT


Apa sudah jadi pada PAS yang dulu nampak gah perjuangkan agama islam?

Dek kerana gila kuasa politik habis gadai hukum hakam Allah. Perintah Allah yang sepatutnya didahulukan dan keredhaan Allah diutamakan namun PAS sebaliknya. Parti yang guna nama islam benar-benar mencemar nama islam. 

Inilah parti yang mensedakan hukum hakam Allah. Jual hukum hakam Allah semata-mata nakkan kuasa. Gila kuasa!

Inilah golongan manusia Allah sebut dalam Quran bahawa mereka sanggup jual agama mereka untuk dapatkan benda yang tiada harga disisi Allah swt iaitu dunia harta pangkat kuasa.

Jijik benar perbuatan mereka ini kerana mereka beraksi, berupa, berpakaian, bercakap semua agama. 

Tetapi mereka inilah yang telah sanggup belakangkan agama bila datang situasi yang mana mereka perlu buat pilihan antara ikut, akur dan patuh pada hukum hakam Allah atau ikut, akur dan patuh pada hawa nafsu yang inginkan kuasa.

Tenyata dan terbukti PAS akur dan patuh pada kehendak hawa nafsu yang membuak-buak nakkan kuasa dan Putrajaya. 

Buat malu je letak nama islam kat parti tu. Percayalah wahai ahli PAS, tiada satu ayat pun dalam Quran dan Hadis supaya usaha dapatkan kuasa.

Pesan Abu Bakar r.a pada seorang sahabat, "jangan kamu ingin jadi ketua walaupun untuk dua orang". Selepas kewafatan Rasulullah, Abu Bakar telah dilantik jadi Khalifah untuk umat islam. Sahabat tadi telah datang ke Madinah dan jumpa Abu Bakar r.a seraya bertanya "bukankah kamu berpesan pada aku dahulu bahawa jangan jadi ketua walaupun untuk dua orang?,sekarang kamu bukan jadi ketua untuk 2 orang tapi untuk semua umat islam, lantas Abu Bakar r.a menjawab " aku bukan ingin jadi ketua tapi jawatan khalifah dipaksa ke atas aku".

Ketika perlantikan beliau, 3 hari pertama beliau meminta sahabat-sahabat pertimbangkan balik perlantikan beliau sebagai khalifah.

Sirah islam diatas jelas menunjukkan seorang umat Nabi Muhammad saw yang paling tinggi taqwa kepada Allah swt, takut untuk menerima jawatan Khalifah tetapi kerana sahabat-sahabat yang paling bertaqwa antara semua sahabat memilih beliau maka dia terima jawatan itu dengan berat kerana takutkan amanah yang terdapat padanya.

Pemimpin PAS? bukan dipaksa terima jawatan tapi GILA kuasa supaya dilantik sehingga sanggup belakangkan perintah Allah yang fardhu yang terletak pada 5 Rukun Islam demi memenuhi keinginan berkuasa.

8 comments:

  1. ulamak -ulamak pas ramai yang dah kafir ,munafiq dan sesat.
    mereka ini lebih dajjal dari dajjal

    ReplyDelete
  2. ulama dalam pas bukan ulama tapi ahli kitab.

    ReplyDelete
  3. ahrghhh mengarut la pas nak islam, lebih nak kuasa dari tegakkan islam..chess!

    ReplyDelete
  4. PAS memang lama dah bukan parti Islam.

    ReplyDelete
  5. pas ni parti yang gunakan islam untuk tarik undi orang islam. guna islam tapi tidak amal islam. tengoklah mereka sanggup beri galakan ahli pas jangan tunaikan haji demi kuasa. apa jadah ni?

    ReplyDelete
  6. pas ohw pas....masuk longkang jugak kau akhirnya....sian nye korang kalau tak tobat sebelum masuk lobang kuboooo

    ReplyDelete
  7. Wahai lebai lebai PAS !..mana Duit Tabong Anak Yatim Memali yg koorang senyapkan selama 30tahun tu....

    Jawap jangan tak jawap...pulangkan jangan tak pulang...Semua orang yg sokong..pemasang poster..tukang ceramah..ahli ahli dan tok tok lebai bersubahat sebab mendiamkan..tanda bersubahat..penuh..

    Duit Anak Yatim Tu.... Hak Anak Yatim Tuu.... Tak tau hukum ke? atau tak takut api nuraka..

    Hperancis

    ReplyDelete
  8. Nasoha Gila Isim

    ReplyDelete