Saturday 9 June 2012

NIK AZIZ TUDUH NABI GILA KUASA MACAM DIA, NIK AZIZ DIAMBANG KEHANCURAN...


KOTA BHARU 8 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) menyifatkan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria sebagai seorang yang ‘gatal mulut’ mahu bercakap tentang politik sedangkan beliau tidak tahu apa-apa.

Berucap ketika menyampaikan kuliah Jumaat di hadapan Pejabat Badan Perhubungan Pas negeri, di sini hari ini, Nik Abdul Aziz berkata, memperoleh kerusi dalam pilihan raya sememangnya menjadi matlamat Pas kerana tanpanya parti ini tidak dapat membina kerajaan untuk melaksanakan Islam.

“Ada seorang mufti gatal mulut bercakap politik padahal dia tak reti. Dia kata Pas ini hanya nak kerusi sahaja, baik saya nak tanya dia, Nabi Muhammad tinggalkan Mekah ke Madinah, buat apa dia tinggalkan rumah tangga, anak, tengah malam buta lari dari Mekah ke Madinah, nak apa kalau tidak kerana nak kerusi?

15 comments:

  1. masyaAllah, pakcik ni betul2 dh kurang siuman. seolah2 apa yg dia buat, apa yg dia ckp tu serupa apa yg telah nabi buat. tak boleh org nasihat, tak boleh org tegur. manusia ni dh terlalu riak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. org tua gila akhir zaman...

      pejuang hamas...

      Delete
  2. Orang camni sepatutnya Jabatan Agama tak biarkan bebas mencemuh dan menghina Nabi Muhammad.Jangan lah dibaiarkan minda umat bercelaru dek sikap POLITKUS nya.Semakin bebal namapaknya dia...Nauzubillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jabatan agama yg dok ada dalam malaysia makan gaji buta...

      biarkan lakhanat ni merapu lebih2...

      pejuang hamas...

      Delete
  3. ade ke lari dari Mekah ke Madinah..pula tu nak kerusi??Nabi Muhamad(s.a.w) nak buat ape kerusi tu..kak..kah..kah..tak masuk akai betui nik ajis ni..habis tu kita dok sambut Maal Hijrah tiap-tiap tahun tu buat ape???Sambut Nabi lari dari Mekah kerana kerusi???kah..kah..kah...dah tahap gaban pelik nya Nik Ajis ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mau dok angkat kerusi dan hentam tengah belakang si tua gila ni...

      pejuang hamas...

      Delete
  4. Dia ni termasuk orng yg dicontoh kepada Manusia akan Kebesaran Allah dgn sifat Maha Mengetahui(tidak bolih loyar buruk lagi) Maha Besar ( tak bolih nak ego dan angkuh lagi) Maha Pelindung (melindungi orang yg difitnah dan disesatkan) dan segala sifat yg Adzim.

    Kalau ramai mengatakan kiamat sudah dekat...tapi manusia masih belum bolih meramal dengan tepat bila tapi pasti.
    Alhamdulilah ... dalam bab kiamat kemusnahan hidup...bolih kita lihat berdasarkan petunjuk keatas sesaorang atau kumpulan mereka..dari segi adab dan akhlaknya... Amanah pada ayat Allah dan sunnah nabi yg mengatasi segalanya...Amanah Hak Anak Yatim .. specifik Anak Yatim Memali..

    Perkara ini jelas...dan lebih terang tanpa disuloh ... yg sorang ni adalah Mursyidul Am.. penjaga dasar Jemaah dia... Tapi hal Kes Duit Derma Anak Yatim Mamali disorokan hampir 30tahun lamanya....
    Di war warkan dia tak ambil gaji ..dan didermakan ...Tapi duit orang derma disenyapkan...
    Kekeliruan minda dan hukum hakam amat jelas.... Hak dia... dia tak mau... Tapi hak anak Yatim Memali ..mereka ambil... pelik tapi benar dikalangan orang berilmu yg sempurna..Tapi memang kebiasaan bagi mereka yg telah dijauhi Allah hidayah akibat angkuh...terhadap ketetapan Allah dan Rasul...

    Akhir sekali nasihat pada si mursyidul ni sabelum nak komen buruk atau baik.. halal atau haram...maupun nak nasihat anak anak kecil ... selesaikan bab Hak Anak Yatim Memali yg dah didermakan olih orang ramai ..30tahun dulu...Kalau perlu juallah rumah atau buat lelong kopiah kopiah yg tersimpan....demi untuk keadilan Anak Yatim Memali....

    Rumusan kalau tak malu dgn Allah...malulah dgn diri sendiri.....

    Kepada Mufti mufti dan Ulama sabenar.... jangan merasa hati teguran dari orng yg sebegini rupa..yg dah terhina dgn sendirinya....

    Hperancis

    ReplyDelete
  5. mursyidul ,am TIBAI lagi hebat..Tak lah sampai bengong macam mursyidul am PAS ni.. dah sah le sesatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mursyidul am pas akan di tukar kepada MUSIBATUL HAMPAS...

      org tetap sama iaitu si gila nik aziz...

      pejuang hamas...

      Delete
  6. gila babi betul la nik aziz ni...woi najis kau hina nabi dgn tuduh nabi nak kerusi...babi betul la kau ni...istilah kerusi ni hanya wujud dalam sistem demokrasi la..dulu mana ada sistem demokrasi..bodoh betul org tua ni konon nak membenarkan perjuangan islam sesat pas yg ikut bontit dap...chessss!

    ReplyDelete
  7. celaka la kau nik ajies...lahanat

    ReplyDelete
  8. ya allah apa dah jadi dgn nik aziz nih?

    nabi tak pernah nak kuasa tak kira di mekah atau madinah. ketika nabi saw ditawarkan kuasa, wanita, harta oleh pembesar mekah abu jahal amru al-as dan ramai lagi supaya dengan tawaran itu nabi saw berhenti dakwah atau mengajak manusia kepada Allah kepada penduduk arab, nabi saw menolaknya dengan bersabda bunyi lebih kurang;

    "jika aku ditawarkan matahari di tangan kananku, bulan di tangan kiri ku(jauh lebih besar dari kemewahan yang melimpah-limpah), aku tetap akan meneruskan suruhan Allah mengajak manusia kepada Allah, samada aku syahid ketika menjalankan urusan Allah ini atau agama Allah tersebar"

    wahai nik aziz, dakwaan kamu benar2 menghina nabi muhammad saw.

    Allah tak pernah suruh nabi dapatkan kuasa. Nabi dan sahabat berhijrah ke madinah bukan untuk dapat kuasa tetapi atas mentaati perintah Allah. Kuasa tidak datang pd nabi dgn sebab usaha spt nik aziz buat parti dlm sistem demokrasi tapi kuasa dikurnia oleh Allah sbg janji Allah kpd orang beriman.

    AnNur:[55]
    Allah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari kalangan kamu (wahai umat Muhammad) bahawa Ia akan menjadikan mereka khalifah-khalifah yang memegang kuasa pemerintahan di bumi, sebagaimana Ia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka: khalifah-khalifah yang berkuasa; dan Ia akan menguatkan dan mengembangkan ugama mereka (ugama Islam) yang telah diredhaiNya untuk mereka; dan Ia juga akan menggantikan bagi mereka keamanan setelah mereka mengalami ketakutan (dari ancaman musuh). Mereka terus beribadat kepadaKu dengan tidak mempersekutukan sesuatu yang lain denganKu. Dan (ingatlah) sesiapa yang kufur ingkar sesudah itu, maka mereka itulah orang-orang yang derhaka.

    ReplyDelete
  9. geng-geng yg puja dia tak percaya benda nie...

    sbb apa dari utusan malaysia, bagi geng nie nik aziz maksum..

    aku pernah dgr video dia pasal maulud nabi..

    pastu ustaz kazim balas kata elok sambut maulid...

    tapi geng yg puja dia marah kat ustaz kazim

    malim demam

    ReplyDelete
  10. Dulu ngate TUN M..mau tongkat langit dalam politik..Tun M dah lama pencen...Lebai Nik ajis ni belum pencen2 lagi..Siapa yg menongkat langit sebenarnya ???

    ReplyDelete
  11. demokrasi dah nk sampai ajalnya...Allah akan ganti dgn seorang pemimpin yg dijanjikan yg naik bukan melalui sistem demokrasi ciptaan yahudi ini...pasal nik aziz ini dia dah terlalu kurang ajar dgn Allah dan rasul.....semoga dia cepat bertaubat sebelum Allah matikan dia dalam kehinaan..

    ReplyDelete