Thursday 28 June 2012

SEBARKAN: PAS KELANTAN HANYA PANDAI BUAT JANJI



Apa yang terjadi pada Kelantan samalah dengan apa yang berlaku ketika pemerintahan PAS di Terengganu. Janji manis sebelum PRU, tapi janji tinggal janji bila habis PRU.

Cuma rakyat Terengganu cepat buat penilaian. Ntahle majoriti rakyat Kelantan, apa dah jadi? mungkin terpesona dengan keislaman Nik Aziz.

Kalau benar Nik Aziz wali, kenapa masalah rakyat Kelantan tak selesai? Wali...wali ni Allah bersama. Bila Allah bersama, Allah tolong dalam setiap urusan yang dibuat oleh wali tu, bukan main cakap je wali. Orang PAS jual cerita cerita yang si Nik Aziz ni wali...antaranya konon ada orang nak tembak dia, pistol tak leh tembak. Terus penjahat masuk PAS. 

Kalau betul Nik Aziz wali, kenapa masalah di Kelantan berlambak-lambak tak dapat diselesaikan dengan doa seorang wali bernama Nik Aziz.

Dengan masalah ni semua, kewalian Nik Aziz diragui sangat.

Sumber: KLIK

6 comments:

  1. Nik Aziz bukan wali.. tapi Nik Aziz KUALI wakakakaka

    ReplyDelete
  2. kutukla sukala masa boleh suka. tgu nak mampus nanti boleh mengucap atau tidak.

    ReplyDelete
  3. Saya Cinta Malaysia2 July 2012 at 18:47

    Kau ni nak selamatkan Malaysia ke Kelantan je? nampak asyik komen Kelantan saja.. Kalau nak selamatkan Malaysia, kita kena hapuskan pemimpin negara yang makan rasuah dulu macam kat Kelantan yang dah 0% korupsi...

    ReplyDelete
  4. Pakcu Rantau Panjang3 July 2012 at 19:20

    Persoalan janji politik sememangnya satu wadah dalam gelanggang perjuangan setiap parti politik yang ingin meraih undi dari rakyat bagi mendapat majoriti sama ada peringkat DUN atau Parlimen. Cuma lagi janji tersebut terpijak di alam nyata atau sekedar penyedap mulut semata-mata. Siapa saja boleh berjanji tapi untuk mencapainya bukanlah mudah ...apa lagi jika projek tersebut melibatkan kos yang banyak....apakah mampu dengan hanya mengharapkan sumbangan orang kampung lalu selepas itu berkata projek tersebut gagal disiapkan kerana tidak dapat dijalankan kerana kos bajet nya tak sampai target....jadi inilah omong kosong yang akan diutarakan bila ditanya nanti...jadi...wajarkah jawapan itu disediakan....

    Adalah lebih baik menyediakan perkidmatan yang sedia ada kepada rakyat Kelantan yang hari ini begitu kritik dengan masalah air Kelantan yang kepala paip nya kering semasa hujan mencurah-curah dari memikirkan projek lebuhraya yang dalam impian dan gah itu...walahualam.

    ReplyDelete
  5. Kepada saya cintakan Malaysia: Kelantan 0% korupsi???? wakakakakKAKAKAKKA kepala hotak ngko nak mampos. Ape kejadahnya tak ada rasuah ngko cakap... Dah berpuluh tahun memerintah kelantan mundur macam kampung je. Baik ngko org duduk atas pokok je. Budussssss tgk la kemajuan kalau ngko nak tahu ada rasuah ke tidak. Mana ngko tau pemimpin PAS tak makan rasuah? Kenapa kelantan mundur dari segi pembangunan jika pemimpin kelantan tak makan rasuah? BODOHHHHHHH

    ReplyDelete
  6. Saya Cinta Malaysia,
    pemimpin pas kelantan ka, kedah ka, mana2 sj la tak makan rasuah tp mentekedarah duit sedekah ahli2 pas yg susah miskin seumur hidup!!! sbb tu la Allah SWT tak bg pemimpin2 pas jd pemerintah negara sekian lama...cukupla setakat jd yb & penceramah tegar...yg ni pun hang tak blah nampak ka? maklumla, hang nampak bulan putih langit ijau saja, kan? totok!!

    ReplyDelete