Wednesday 13 June 2012

BERITA INI MENGECEWAKAN ANWAR


Gereja bantah kahwin sejenis

LONDON 12 Jun - Gereja England membantah keras cadangan kerajaan untuk membenarkan perkahwinan sejenis di negara ini.

Dalam dokumen yang disiarkan, hari ini gereja menegaskan bahawa perkahwinan adalah penyatuan antara lelaki dan wanita.

Pemimpin Gereja England memberi amaran perkahwinan sejenis akan memusnahkan institusi kekeluargaan untuk generasi masa depan.

Menurut mereka tindakan itu akan membawa kepada berlaku krisis Perlembagaan di mana rang undang-undang hak asasi manusia akan memaksa gereja memberi layanan sama kepada pasangan sejenis untuk berkahwin seperti pasangan heteroseksual.

Pemimpin gereja tersebut berkata, cadangan tersebut akan menyebabkan gereja terpisah daripada undang-undang sivil dan keadaan itu akan meningkatkan risiko penyahstabilan negara.
Ia juga akan mengakibatkan hubungan hampir 500 tahun antara gereja dan kerajaan terputus dan mengancam pelbagai kesan buruk, kata mereka .

Keadaan itu akan menamatkan hak semua orang di negara ini untuk berkahwin di gereja tempatan selain pemerintah Britain tidak lagi akan menjadi pentadbir gereja, Gabenor Agung Gereja.

Perdana Menteri Britain, David Cameron menyokong cadangan perkahwinan sejenis, walaupun menerima tentangan hebat daripada beberapa anggota Parlimen daripada parti pimpinannya, Parti Konservatif. - AGENSI

4 comments:

  1. Betul, anak anak dari "perkahwinan" sejenis ini bakal menjadi gila bila mereka besar nanti kerana mereka akan konpius habis sapa sebenar mak sapa sebenarnya bapak, sbb bila mereka dewasa mereka lihat bapa dan mak adalah bapa, mak dan mak adalah mak, yg mana satu bapa dan mana pulak bapa, kalau muslim gay/lesbian, sapa nak walikan mereka, agama diketepikan politik dan nafsu diri diutamakan, maka kalau orang begini peritah dunia dan menghalalkan yg haram dan dilaknati maka DUNIA akan MUSNAH, manusia bertambah keliru.

    ReplyDelete
  2. anwar suka tu mcm tu...

    ReplyDelete
  3. Bukan anak aja jadi gila..habis dgn bini ..bapak mertua ..biras semuanya GILER....
    Sekarang masih dalam kajian.. kemungkinan yg semeja dan jiran jiran....

    Jaga jaga....contoh terang dan jelas ada diSINI..

    ReplyDelete
  4. anwar antara pelopor paling kuat dlm perjuangkan lgbt ditambah pulak dgn ambiga sekutu kuat anwar dlm halni...celaka betol

    ReplyDelete