Monday 11 June 2012

VIDEO WAJIB DENGAR: NIK AZIZ TAK SAYANG MULUT



Mufti Harun Sani dikatakan gatai mulut yakni nak cakap perkara yg tuan mufti tidak arif berbanding ngan Tuan Guru Nik Aziz..pehhh, sedap bebenor mengata ye yeob!!

Nik Aziz seorang ustaz kemudian bertukau jadi Tuan Guru selepas jadi MB..yg mana ia telah jadi ICON PAS..atau maskot PAS! Tu ler jasanya sehingga digelar Tuan Guru.

Disamakan perjuangan PAS ngan perjuangan Nabi saw..yg kononnya berhijrah ke Madinah utk dapatkan kerusi..ini kefahamannya yg kononya lebih faham tentang perjuangan Islam dari Tuan Mufti!!

Tuan Mufti tegur sikit je..kalutnya sampai hari ni.

Nabi saw tidak berjuang tanpa petunjuk dari Allah swt..adalah satu fahaman yg ada kepentingan mengatakan nabi saw meninggalkan Kota Mekah kerana nakkan kerusi!! Umum mengetahui bahwa nabi saw pernah ditawarkan untuk jadi ketua pemerintah di Kota Mekah..( yg pasti jika PAS pada ketika tu pasti menerimanya).

Nabi saw tidak akan tinggalkan Kota Mekah tanpa wahyu dari Allah swt..Yunus as meninggalkan kaumnya atas keputusannya sendiri telah dihukum oleh Allah swt. Para ambiya' as tidak sekali2 bertindak ikut kehendak dan keinginan mereka!!

Senario juga berbeza..nabi saw dan ummat Islam ketika itu telah ditekan dan dihalang utk berdakwah dan beribadat..dan tekanan semakin menjadi2 lebih2 lagi setelah meninggalnya Abu Talib. Senario ketika itu adalah kapir dan Islam..

Senario PAS..adakah PAS dilarang brdakwah, berceramah dan berkempen? Adakah ahli2 PAS dikecualikan dari segala nikmat2 dan kemewahan dan kemudahan dinegara ini? PAS juga bertindak menentang pempin2 dari kalangan orang Islam bukannya pempin2 dari kalangan orang kapir!!

PAS tidak ubah spt syiah, khawarij dll pemberontak dizaman khulafa' Arrasyidiin yg mana tidak berpuas hati ngan pempinan khalifah2 Arrasyidiin...yg tidak menepati selera mereka.

Nabi saw berjuang utk kembangkan Islam, mengasihi sesama orang Islam, yg kapir datang pada Islam, yg dah Islam bertambah taqwanya dan imannya..tidak inginkan kerajaan sesapa dan harta sesapa..malah ini adalah sifat sekelian rasul2.
Musa as..tidak menuntut kerusi Firaun walaupun dia adalah Prince of Egypt..sedangkan Firaun dan tentera2nya abis dilemaskan.
Ibrahim as..tidak ambil kerusi dan kerajaan Namrud walaupun Namrud dan seluruh tenteranya hancur dan binasa....dan semua tu adalah orang2 kapir!!
Nabi saw sendiri tidak ambil tampuk pemerintahan Kota Mekah selepas orang2 Mekah sendiri dah tak berdaya menghadapi nabi saw dan para sahabat ra setelah kejatuhan Mekah.
.. sedangkan....

PAS berjuang utk dapatkan kerusi dari pempin2 beragama Islam.,

Tolonglah!! usah lah disamakan perjuangan politik tamakkan kuasa mengatasi Agama dan ikut cara yahudi dan nasrani ngan perjuangan suci murni para2 rasul.

PAS tiada apa2 bezanya ngan DAP dan PKR..sebab tu mereka leh bersekongkol kerana kabornya ada titik persamaan.

Sumber: TheFlyingKick

1 comment:

  1. Mu ...ni nik aziz ..buat gapo dengen duit Anok Yatim Memali... doh 30 tahun tak sampai sampai...lagumano ni gak...

    booh sibuk hok lain...hok ni beres kan dulu ..tolool serupe tu...sokmo nyo...

    ReplyDelete