Wednesday 7 August 2013

NAJIB!! TOLONG BANGUN DARI LAMUNAN....


 What The Hell Are You Doing To The Country?

Laporan blog ini http://cinakawkaw.blogspot.com/2013/08/ksu-miti-dont-gamble-this-country-to.html amat mengejutkan kami namun ini berita penting untuk dikongsi bersama. 

Nampaknya, KSU MITI punya agenda tersembunyi di sebalik usaha menjayakan TPPA di Malaysia. 

Persoalan besar yang diutarakan blog itu ialah khabarnya KSU MITI ini semasa menggerakkan TPPA ini tidak membuat kajian malah tidak melaporkan kepada Menteri dan Kerajaan! 

Nampaknya, ada orang mahu berlagak bijak dengan memperjudikan masa depan negara ini untuk agenda politik beliau!

Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA), yang melibatkan 12 negara termasuk Malaysia bakal meletakkan rakyat dan negara kita berada dalam keadaan caca-merba dan kucar-kacir!

Khususnya kepada Usahawan Bumiputera, Pekebun Kecil, Petani, Usahawan Kecil, monopoli Ubatan oleh Gergasi Amerika dan pelbagai isu yang merugikan rakyat Malaysia.

Secara mudahnya, idea TPPA adalah idea Amerika Syarikat untuk menghalang kemaraan Ekonomi kuasa ekonomi baru dunia yakni negara China.

Ketua Setiausaha (KSU) Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Dr Rebecca Fatima Sta Maria, di mana suaminya orang Singapura cuba bermain silap mata dengan rakyat Malaysia! Singapura dan Amerika !!!

Paling sadis, KSU MITI cuba memperbodohkan Menteri MITI dan Pegawai-Pegawai Tinggi Kerajaan.

Soalan pertama kita kepada KSU MITI ini, adakah dia membuat study terlebih dahulu apakah dia TPPA, risiko TPPA, kos melepas dan "win-win situation" ?

Soalan kedua, adakah KSU MITI membuat briefing awal kepada Menteri MITI dan adakah KSU MITI ini ada memberi Laporan kepada Kerajaan??? 

Dalam bahasa orang putih (English Man), "Please don't gamble this Country to your Political Agenda!"...kami ulang ,"Please don't gamble this Country to your Political Agenda!"

Amaran kami kepada KSU MITI, jangan fikir orang lain tidak tahu apa yang sedang kamu lakukan!

KSU MITI, agenda kamu dan suami Singapura kamu, apakah kami fikir semua rakyat Malaysia buta?

Lastly but not least, What the hell are you doing?. Again, "Please don't gamble this Country to your Political Agenda!".

Nota : Baru-baru ini, MITI memanggil pengamal media untuk sesi penerangan dan dialog mengenai TPPA. Program ini gagal, Menteri MITI kasihan kelihatan diperbodohkan dan KSU MITI bijak menyembunyikan diri tidak menjawab isu-isu TPPA! Again, what are you doing to this Country?

Patutlah Tun Dr. Mahathir Mohamad menentang TPPA di sini Chedet

JANGAN UNDERESTIMATED RAKYAT, KAMI TAHU APA KAMU SEDANG LAKUKAN?

Sumber 

9 comments:

  1. Orang melayu sedang berdepan 2 ancaman iaitu Crusade dari negara Barat terutama Amerika dan yang kedua ancaman dari "Nam Tien" atau "menjarah ke Selatan" iaitu Bangsa Cina dengan rancangan menguasai negara-negara di Selatannya. TPPA adalah percaturan Amerika untuk menguasai Asia tenggara dan menyaingi penguasaan China. Kenapa mesti ada rahsia dan kesamaran dalam perjanjian TPPA? Kenapa kandungannya sendiri belum dibentangkan secara lebih jelas? Kenapa Perunding-perunding MITI tidak dijelaskan siapa mereka ini oleh Kerajaan Najib yang lembik? Najib sekiranya kamu tidak mahu orang melayu yang menyokong BN sekarang ini mula mual dan berpaling maka Najib mesti bangkit dan jangan tidur lagi!

    ReplyDelete
  2. Persoalannya, apakah pilihan Najib? Sebelum PRU-13, Wall Street memberi sepenuh sokongan dan dana berbillion ringgit kepada Anwar demi mencapai objektif menggantikan Kerajaan Malaysia yang dilihat lebih mementingkan China dalam aspek perekonomian. Adakah TPPA ini usaha para Yahudi di Wall Street atau pemerintah USA sendiri? Najib perlu bijak dengan mengimbangi hubungan dua hala antara kedua-dua kuasa besar dunia ini agar Malaysia tidak didominasi oleh mana-mana satu daripadanya, bahkan mendapat keuntungan ekonomi dan politik serta memperkasakan kedaulatan negara.

    ReplyDelete
  3. jawapannya mudah ... ah jib gong must go ...
    lembik dan lemau ...
    nak mampus ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib patut tinggalkan jawatan PM. Pak Lah bleh buat...takkan you takleh!!!

      Delete
  4. bini dia dan Nuar yg kontrol Najib..Telur najib d pegang 2 ekor ini..ahh memang lembik pun,,,,ucapan pun x mengancam, terjerit, terlolong enth apa apa,...tapi saperti Tun M kata Pemimpin bersin pun Penyokong tepuk tangan Bukan saja bersin Kentut pun ada orang tepuk tangan

    ReplyDelete
  5. dulu ramai kutuk maki Paklah..dan di beri pelbagai gelaran yg sungguh hina sbagai saorang Pm..La ni najib pulak...Paklah bodoh bodoh [pun x sanggup tukat nama dia ke nama Cina..Najib sanggup, sanggup smabh cina, india, hindraf, nuar jubor, hadi bawang, lim kit siang malam, sanggup promote bini yg pendek, bonsai, gemok, big mama ..sebab takut bini..Najib kau merambus dgn Idris jalang, Kj, HishamudiKeris, Nazri ajis abg Namawee

    ReplyDelete
  6. cuba engkau letakkan gambar ah jib gong bersama-sama dengan gambar budak-budak down sindrom ...
    aku yakin mukanya amat seiras dengan budak-budak down sindrom ...
    dan sukar dibezakan mana satu ah jib gong dan budak-budak down sindram ...
    inilah nasib negara malaysia ... apabila pmnya adalah dari orang yang menghidap penyakit down sindrom ...

    macam kes mewafatkan ISA ... dan menghapuskan Ordinan Darurat ...
    kerajaan memang kurang arif dengan kepentingan Ordinan Darurat dan ISA itu ...
    tetapi yang arif dan benar-benar faham ialah polis ...
    sedangkan polis melalui KPN telah berjumpa dan menasihatkan Ah Jib Gong agar kedua-dua akta tersebut perlu dikekalkan ...
    persoalannya ... adakah ah jib gong peduli dengan mereka yang pakar tentang masalah jenayah ... iaitu polis ... tadak ... kerana dia lebih percaya kepada cerita yusuf jalang dan omar ong serta mat liberal yang menjadi penasihatnya ...
    akibatnya KPN yang memberi nasihat tidak dilanjutkan perkhidmatan ...
    aku tidak peduli samada dia lanjutkan KPN tersebut atau tidak ... tetapi sesiapa pun yang menjadi KPN ... jika tiada kedua-dua akta itu dan dengan perjawatan yang amat kurang dan anggota yang amat tidak cukup ... kegagalan menangani permasalahan yang timbul akibat ketiadaan kedua-dua akta itu amat dirasai ...

    biarpun ramai blogger menyalahkan pembankang dalam hal penghapusan kedua-dua akta ini ... bagi aku kesalahan tetap terletak kepada ah jib gong ... kerana dialah yang membentangkan cadangan penghapusan itu di parlimen ... bukannya nwar berahi ...

    ibarat anjing dan bukit ...
    nwar berahi hanyalah seekor anjing yang tetap akan menyalak bukit biarpun beribu kebaikan yang dia dapat dari bukit itu ...
    persoalannya kenapa bukit perlu peduli ... kenapa bukit gentar mendengar salakan anjing dan memenuhi kehendak salakan itu ... sedangkan anjing tidak mampu mengigit bukit ...

    anjingkah bersalah atau bukit yang bersalah ... jika bukit runtuh sendiri akibat salakan anjing ...

    pepatah orang tua memang bijak ... bagai anjing menyalak bukit ... bukit tak akan runtuh ... tetapi kalau pemilik bukit itu adalah orang yang meghidap down sindrom ... engkau lihat sendiri apa yang telah terjadi ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apabila dah kehabisan batteri(bisu) akibat hari2 menyalak, silap haribulan anjing tu akan berak dan kencing di puncak bukit tu secara diam diam...pepatah org dulu2...harimau mati meninggalkan belang...anjing bisu yg tak di pedulikan meninggalkan taik..

      Delete
  7. KONSERT TERBAIK UNTUK KBS
    Saya mohon .Menteri KBS,KJ,
    melalui Regina ex gangSTAR aka Dapster,keluar kenyataan sokongan kepada Kumpulan rock , sama juga sapertI juga KJ menyokong selaku peminat tegar METALIKA,atas dasar:

    1.Konsisten DAN JUGA UNTUK pre empt Tantawi.
    2.KJ selaku proxie kpd dasar amali Liberal terbukaan Ah Jib Gor Gong.
    3.Ah Jib Gor Gong dan klone KJ sudah tak ada aspirasi melayu, dan hanya
    aspirasi ikutan kepala bapak kucing kepala sekolah vernakular.
    4.KJ selaku sahabat rapat liberal jonathan jason,Tony ffffff ,selaku page boy majallah liberal.
    5.KJ selaku SIL.
    6.KJ selaku kLon Ah Jib gong aka penyokong tegar Foon Yew High school, Dong Zhong.
    7.KJ semua jawatan kabinet dan juga FAM,BAM HOKI Fed,SPRM wannabe pandai semua serba bolih,termasuk jawatan bapak KLON Ah JIB GOR GONG.Baru 125 hari makan duit rakyat, lagak sombong takabur lagak angkuh, pem wannabe,ikut ah Jib bapak sekolah vernakular,KJ nak ubah sosial contract DAP, tak minta pun tukar social coNtract.KJ lebih DAP dari Lim kit Siang.
    Ini mesti Ah Jibb yang suruH ,dan Ah Jib di Rasuk psykcadealic olih Idrs Jalan punya ENDLESS POSsIBILiTIES..
    Ah Jib Gong Gor,masih tak sedar lagi dan masih umbang ambing kemelayuan nya setakat halwa maskat dan rendang…
    8.KJ tukang bidas Utusan Melayu kerana Ah jib tak pernah bidas Utusan.

    KJ hit man menjadi proxy agar Ah JIb look GOOD.
    Ah Jib jenis Devils advocate, arah budak suruhan try test trial
    lab….campak isu ketengah dan sendiri pandai ulas…lihat

    1.isu MAS,suruh idris jala kata jual MAS,bersama dengan TONY FFFFF.
    2.Isu subsidi disel suruh malik ayam,.
    3.isu gabung parti, suruh t adnan…
    4.Isu kaji sosial kontrak suruh pak pandie KJ.
    pandai devil s advocate ah jib gong.. .
    5.Isu apa lagi cina mau-Kj jadi ayam sabung bagi pihak Ah Jib.
    Amalan Devils advocate di pelupori olih Idris jala,dan dah muncul serpihan nya dalah Endless Possibilities.
    ENDLESS POSSIBILITIES memberi chek kosong kapada Ah Jib
    Gong,sebagai subset mind games,otak liberal.curi logo negara lain
    9.KJ superkiasu liberal dari liberal..
    maka atas dasar konsisten ,saya desak KJ tolong keluar kenyataan (macam sama nada untuk rock band metallica )sokongan kapada kumpulan rock lambing Gods ini,dengan kadar segera.
    Kalau tidak nanti ada pihak ,akan steal the thunDer...

    nota kaki: Menteri di JPM BG Jamil hilang gajet sumsung/sony/apple/dll sebab tak tau siapa yang keluar kan lesen hiburan, dan atas semangat setiakawan kabinet dan juga nak jaga ati Agib gor gong, lupa siapa yang sokong Lamb of gods---,mesti KBS dan boss kpada reginna,menteri

    arjuna waspada
    changkat lobak

    ReplyDelete