Friday 16 August 2013

TOLONG JANGAN SALAHKAN NAJIB, SALAHKAN PENEMBAK

KUALA LUMPUR - Pembunuhan di jalanan menggunakan senjata api yang meningkat kebelakangan ini adalah harga bagi kebebasan yang perlu dibayar oleh setiap warganegara, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau berkata dalam suasana lebih liberal sekarang, sukar bagi pihak berkuasa untuk mengatasi keganasan seperti itu dan mereka hanya boleh mengambil tindakan setelah ia berlaku.

"Rakyat Malaysia amat baik dan mereka tidak suka membunuh satu sama lain...kecuali sekarang apabila pembunuhan agak lebih kerap berlaku setiap hari, ada orang yang kena tembak...itulah harga bagi kebebasan," katanya.

Sejak April hingga bulan lepas, 23 kes tembakan di jalanan dilaporkan berlaku di seluruh negara, termasuk yang melibatkan individu berprofil tinggi.

Dr Mahathir berkata demikian kepada pemberita selepas berucap pada Perhimpunan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Membantu Palestin di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini hari ini.

Perhimpunan itu disertai sembilan NGO - Yayasan Keamanan Global Perdana (PGPF), Aman Malaysia, Aqsa Syarif, Pertubuhan Himpunan Lepasan Institusi Pendidikan Malaysia, Islamic Relief, Kelab Putera 1Malaysia, Mercy Malaysia, Malaysian Relief Agency dan Viva Palestina.

Dr Mahathir adalah presiden PGPF. - Bernama

Aku blogger tak bertuan dan tak mintak apa-apa upah dari sesiapa pun, aku join dunia blogging untuk mencegah kemungkaran sesiapa yang buat mungkar tidak kira samada dalam kerajaan especially UMNO dan pembangkang especially PAS. Sejak dua menjak ni aku dah kurang minat tegur puak puak PAS sebab ramai dah menegur kebobrokan mereka. Sekarang tumpuan aku pada pemerintahan Najib yang cukup menguntungkan islam, melayu dan tanah tumpah darah. 

3 comments:

  1. dah najib mmg bodoh....

    ReplyDelete
  2. tahniah la PM Najib kita..dgn pemerintahan Najib Negara kita semakin "bebas" bersuara smpai bole menghina bangsa dn agama PM kita sendiri tnpa ada tindakan yg tegas di kenakn..Tahniah juga PM sbb menghapuskn akta ISA...Melayu semakin layu di bawah pemerintahan tuan...dn Islam semakin teruk di hina oleh kaum PEMAKAN BABI..

    ReplyDelete
  3. Bah. pertama:

    Saya syaki GENG-GENG KONGSI GELAP Cina/India yg. MONOPOLI geng jenayah kat Malaysia ini, termasuk dlm penggunaan senjata api dan dadah!

    Patutnya mana-mana si SAMSENG GANAS, diHUMBAN terus dgn GARI dlam lokap polis! Kat Barat yg asyik MELALAK mcm anjing liar psl "demokrasi/hak asasi kesamaan semua termasuk penjenayah" pun akan terus BERKASAR dgn ganas dgn SWAT team dia - kdg-kdg terus tembak sampai MATI; mana-mana SAMSENG kalau MELAWAN polis, walau tak ada senjata! Dan ramai Cina/India imigran kat Barat, bukan main PENAKUT kalau dgn k'jaan Barat/Polisnya! Dan tak pulak si loyar-loyar buruk whatever-liberty SAMPAH yg. juga PENAKUT, MELALAK psl si HIPOKRIT Barat-Zionis itu - kat M'sia saja berani!

    Saya syaki KEBANYAKAN jenayah berleluasa ini DIKETUAI GENG KONGSI GELAP CINA, yg nak menghapuskan dalam pembunuhan beramai (Genocide), ke atas umat Islam/Melayu, termasuk pemimipin, bijak pandai dan usahawan kat bumi pusaka Tanah Melayu kita ini, dgn segala mcm cara, termasuk pembunuhan (termasuk racun kimia yg. boleh sebabkan kanser dan sakit jantung), kemalangan jlnraya terutamanya dgn lori/treler, kemalangan industri dan kebakaran! Cara jenayah-jenayah ini memang dilakukan pd Bumiputera Mexico dan Latin Amerika.

    Lihat berita JENAYAH terbaru yg amat MENGGERUNKAN psl GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA! Yg gerunnya, ada Cina kongsi Gelap kerja dlm hartanah (real estate), maka ini amatlah MEMBIMBANGkan bila makin banyak rumah/kedai/kpg Islam/Melayu, TERBAKAR - Hari Raya ini bukan main banyak lagi kebakaran, termasuk kebasaran besar di kpg air di Sandakan, kpg-kpg di Bayan baru, Datuk Keramat, Kucing, Sentul dsbnya! Saya syaki mungkin kebakaran-kebakaran ini berkaitan dgn nak ambil tanah kpg, kedai atau nak halau/bunuh umat Islam/Melayu dari kwsn perumahan/kpg! Bila penduduk/tuan rumah terpaksa pindah - maka apa jadi pd. TANAH yg kebakaran rumah/kpg-kpg ini? Dan siapa DALANG utama yg menaja Cina yg jadi 'pelabur' dlm geng kongsi gelap ini? Lagipun ejen dan sy. hartanah akan tahu tentang segala mcm butiran, alamat, akaun bank dsbnya.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

    ReplyDelete