Monday 5 December 2011

PAS: 'USTAZ BUDAK'



KOTA BHARU 4 Dis. – Sebuah badan pemikir dan beberapa tokoh agama di negeri ini menyifatkan tindakan seorang penceramah Pas menyamakan Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan nabi sebagai sesat dan membawa kepada kekufuran.

Malah mereka turut mendesak Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Kelantan (MAIK) mengambil tindakan ke atas Shamsul Zaman Sukri atau ‘Ustaz Budak’ kerana bimbang ucapan orang fanatik seperti itu akan menjadi wabak dan malapetaka kepada masyarakat.

Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa‘amah berkata, punca utama perkara tersebut berlaku adalah disebabkan jahil agama dan sikap terlalu mendewa-dewakan pemimpin.
“Orang Pas sememangnya taksub kepada pemimpin mereka dan tidak pelik perkara ini berlaku kerana sejarah telah membuktikannya, sebagai contoh di India kumpulan Qardiyani menganggap pemimpin mereka sebagai nabi.

sumber: utusan KLIK

2 comments:

  1. Pakcu Rantau Panjang5 December 2011 at 12:49

    Salam perkenalan buat tuan.

    Untuk mendapat pencerahan sebenar eloklah perkara ini dibawa ke MAIK kerana jabatan ini lebih berhak untuk membuat analisa dan keputusan dari kekalutan yang timbul ini.

    Semoga keputusan yang dibuat nanti akan memperjelaskan kedudukan yang sebenar berkenaan duduknya perkara tersebut....walahualam.

    ReplyDelete
  2. aku kenal budak ni, dulu pernah sekejap duk kat bandar baru ampang...

    ReplyDelete