Sunday 2 October 2011

JANGAN PANDANG RENDAH SUARA BLOGGER KES NAMEWEE


Rakyat Malaysia khususnya melayu melihat gagasan 1 Malaysia meranapkan perpaduan Malaysia yang dibina oleh pemimpin2 terdahulu.

Gagasan 1 Malaysia PASTI tidak berjaya dalam keadaan bangsa2 di negara ini racist. Dan percayalah setiap bangsa negara ini adalah racist. Ini kebenaran dan bukan telahan.

Dalam keadaan kaum2 negara ini memiliki sifat racist yang tinggi, perpaduan antara kaum boleh dicapai melalui Resipi Lama yang diperkenalkan oleh pemimpin2 terdahulu bermula PM pertama hingga PM keempat KLIK

Najib mencuba kelainan dengan perkenal Resipi Baru dalam keadaan kaum2 negara ini masih memiliki sifat rasis yang tebal. Pasti gagal dan tidak akan berjaya. Yang pasti perpecahan dan hilang percaya terhadap kerajaan makin parah dan terserlah.

Undi melayu dijangka makin merosot kerana banyak kepentingan dan suara melayu tidak dihiraukan. Undi cina yang cuba diraih melalui perhatian luar biasa Najib terhadap mereka, belum tentu membuahkan hasil selagi segala macam tuntutan mereka tidak ditunaikan walaupun Najib buat pelbagai cara termasuk menyokong manusia yang menghina Islam dan kepentingan melayu.

Najib telah membuang bahan utama dalam Resipi Lama iaitu Najib perkenal 1 Malaysia dan dia mengaku dia adalah PM yang berpegang kepada konsep Malaysian kemudian barulah Melayu. Resipi Lama, UMNO jaga melayu, MCA jaga cina, MIC jaga india. Najib lupuskan konsep Resipi Lama kerana dia nak jadi juara kepada ketiga2 kaum negara ini sehinggakan kelihatan macam si Anwar Ibrahim yang ternyata susah dan terpaksa tabur janji sana sini. Dan banyak janji2 yang ditabur demi menjayakan 1 Malaysia, tuntutan cina banyak dipenuhkan dan apa yang dah jadi hak Melayu makin dilupuskan.

Kes Namewee, kes ISA, kes Sime Darby, kes MAS, kes merit pelajar Melayu, kes kepentingan Melayu tergugat, kes kaum lain makin lantang pertikai hak Melayu dan Islam, kes Rosmah yang tidak berkesudahan makin menampakkan melayu makin menyampah dan terpinggir dalam cita-cita Najib menjayakan Resipi Baru.

Ke Najib terasa lebih pandai dari pemimpin2 dulu seperti Tun M yang masih hidup, semacam tak tanya nasihat Tun M sebelum perkenal 1 Malaysia.

Najib tak patut perkenalkan 1 Malaysia selagi kaum2 negara ini miliki sifat rasis yang tinggi.

"Nabi saw bersabda orang yang dikuasai wanita tidak boleh dilantik jadi ketua"

~ pengikut Muhammad saw

5 comments:

  1. salam tuan,

    Hadis yang last tu ...... dia punya flow artikel agak lari sikit lah :) hehehe

    ReplyDelete
  2. najib akan hancur kerana rosmah,altantuya dan namawee!

    ReplyDelete
  3. Salam din,

    memang aku ngaku hadis tu berapa kena dgn flow the whole article tapi nak tekankan karakter orang yang tidak boleh jadi ketua tetapi diangkat jadi ketua...banyak spoil sgt....mcm lebih terok dari pak lah plak..

    ReplyDelete
  4. betol bro..
    aku pon dah hilang kepercayaan kat najib...
    nampaknya kena tukar lainla..
    mesti dari umno

    ReplyDelete
  5. aku berpegang pada hadis tu kalau nak lantik ketua yang baik. nak orang sebaik sahabat2 memang dah takde. yang dalam PAS rupa je islam, cakap islam tetapi main2kan islam kerana dlm hati cinta dunia.

    yang paling bagus pernah ada di akhir zaman setakat ni ialah Tun. mana bini dia kacau atau pengaruhi Tun dan mana Tun bagi muka kat Tun Hasmah..?

    ni baru je...tak sampai 2 thn di atas dah buat summit 1st lady.....najib bagi peruntukan 111juta kat badan yang bini dia urus, PERMATA yang sepatutnya duit tu disalur dulu ke kementerian sharizat kemudian barulah bagi kat rosmah....FLOM lah....

    cina plak dibelai lebih dari anak sendiri...tak pandai berpolitik langsung...dah jad mcm anwar plak...pergi kat cina, berjanji dgn cina....pergi kat india, berjanji dgn india....


    anwar suruh hapus ISA, dihapusnya jugak...

    ikut rentak anwar ke lak ke?

    ReplyDelete