Wednesday 22 May 2013

PANAS!!! KETUA PEMUDA PAS YANG BODOH


Dilaporkan bahawa Nasrudin Tantawi selaku Ketua Pemuda PAS mengkiritik tindakan tegas Zahid Hamidi terhadap suspek yang merancang untuk menggulingkan kerajaan secara jalanan seperti yang berlaku di Libya, Mesir dan beberapa negara Timur Tengah.

Kata Nasrudin "Rakyat merasa bimbang negara menuju kemusnahan jika dipimpin oleh pemimpin seperti ini".

Nasrudin berkata lagi tindak tanduk Ahmad Zahid yang mengeluarkan kenyataan beremosi mencerminkan Kabinet seangkatannya sebagai tidak cerdik, tidak matang dan tidak berfikiran jauh.

"Baru seminggu dilantik sebagai Menteri KDN, Ahmad Zahid sudah mula menunjukkan taring jantan dan kuasa besarnya sebagai pemimpin kerajaan. Kenyataan Zahid itu bersifat dendam, emosi tidak bertempat dan kurang cerdik serta angkuh".

Sebaliknya dia memuji tindakan KJ yang bersifat tidak melatah dan gentle.


Baiklah Nasrudin. Itulah kata-kata seorang pemimpin PAS yang tidak berakal dan dialah sebenarnya tidak berpandangan jauh. Mengata orang tapi dia sendiri tidak sedar diri bahawa dia adalah pemimpin yang tidak berotak lagi tidak berakal.

Buktinya, dia tidak nampak apa ancaman yang bakal berlaku jika dibiarkan sahaja pemimpin pembangkang seperti Anwar, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng menghasut rakyat supaya menggulingkan kerajaan sedia ada.

Kesan dari hasutan Anwar, ada manusia bodoh seperti Adam Adli, Haris Ibrahim, Hatta Wahari dan lain-lain menyahut seruan jahat Anwar atas alasan menuntut sistem pilihanraya yang adil.

Sedangkan Nasrudin Tantawi membutakan mata dengan kenyataan MB baru kelantan, Harun Taib dan Nik Abduh yang menolak gesaan Anwar menghasut rakyat bangkit untuk gulingkan kerajaan yang dipilih secara sah dalam PRU13 dan sudahpun menerima perkenan YDP Agong.

Tidakkah Nasrudin yang sebenarnya membodohkan diri dengan mengkritik tindakan Zahid yang tegas memerangi petualang negara? Tidakkah Nasrudin sedar yang rakyat Malaysia cintakan keamanan dan kestabilan? Tidakkah Nasrudin sedar bahawa negara diancam oleh puak-puak Cina DAP yang sangat membenci orang melayu islam negara ini?

Sedar atau tidak wahai Nasrudin yang bodoh?

Kebodohan Nasrudin semakin terserlah lagi bila membandingkan Zahid dan KJ. Apa kementerian yang KJ jaga? dia jaga KDN atau jaga KBS?

Nasrudin tau tak bezakan fungsi KDN dan KBS?

Inilah antara barisan pimpinan PAS yang bodoh maka tidak heranlah kenapa melayu islam majoriti menolak PAS. Ini kerana barisan pimpinan PAS sedikit sangat yang ada otak untuk berfikir secara rasional kerana kebanyakannya bodoh dan pengecut. Buktinya? kalimah Allah tergadai, perjuangan negara islam tergadai dan kerap kali menikus apabila dicanggah oleh pemuka DAP seperti Karpal dan LKS.

11 comments:

  1. Kalau Xbuat Apa Depa Kata Kita Lembut... Ni Baru Seminggu, Menteri KDN terus melakukan gerak kerja depa kata kita tunjuk taring.. Bila Da Bebal, Semuanya Xbtoi... Sebab 2 Isu sembahyang umno pun depa kata macam2... aku suka join puak2 pas ni, suka sangat hina kerajaan yang dipimpin BN, macam2 dok kata, tapi bila BN hulur BRIM ke, Rebat 200 ke kalut jugak p REMBAT... bila sindir, dia kata 2 duit rakyat... hak rakyat... awat, hang ingat Rakyat 2 100% sokong PAS ka? ada duit rakyat yang sokong Bn dan terasa hati dengan PAS. Agak2 HALAL ke amik 2 kalau dok mengata kat orang tapi amik jugak hak depa...

    ReplyDelete
  2. Dulu sya cukup bangga menjadi penyokong PAS. Skrg ni, sya melarikn diri dari menyokong PAS. Bkn disbbkn asas perjuangan PAS. Asas perjuangan PAS diatas kertas mmg saya sokong. Tetapi yg sya amat malu adalah diri2 sebhg pemimpin PAS. Begitu garang, tegas dan cerdik lagaknya. Tapi realitinya, maaf ckp... spt yg dikatakn oleh penulis bloh ini. Ckp berpusing2. Yg bestnya, kdg2 tindakan tidak selari, PAS pusat ckp lain, yg pemuda ckp lain. Peringatan sekali lagi kpd bapa'2 Ustaz dlm PAS yg masih tegar. Hayati kata2 ustaz Haron Din betul2. Kita perlu bersyukur atas apa yg telah ditetapkn. Terima ia sebagai qada' dan qadar. Pilihan Allah adalah yg terbaik. Bynk perkara yg kita tidak ketahui. Terlalu bnyk sgt. Allah yg lebih mengetahui. Jadi, kpd penyokong2 PAS, tolong elakkn dari menyertai kempen2 dianjurkn Anwar and the Gang. Anda lebih beragama dari org lain, jdi sepatutnya anda lebih mengetahui akan perkara rukun iman ini.

    ReplyDelete
  3. sekolah pondok camnilah.

    ReplyDelete
  4. Orang temerloh malu dapat MP macam nasrudin ni, 5 tahun lagi confirm kalah... tau bising jer tapi pelan pembangunan kawasan parlimen pun tak der....

    ReplyDelete
  5. macam mana otaknya nk berfikir secara rasional sebab serban besar bakul atas kepala membenakkan otaknya!

    ReplyDelete
  6. Betul admin, nasrudin dah kantoi

    ReplyDelete
  7. macam mana kalau PRU13 PR menang pas tu penyokong BN buat cam macai2 PR buat?adakah si BAHALOL ni & The Gang (PR) biarkan aje...dah2 lah..jgn jadi MUNAFIK Nas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasti PR akan buat lebih zalim kerana nak Cina nak pastikan Malaysia bertukar jadi Dinasti Cina Kurap

      Delete
    2. Dah konfem munafik pun..

      Delete
  8. inilah tahap pemikiran pemimpin pas.Yg tersurat pun tak Nampak, yang tersirat lagilah tak Nampak. Sebab tu kat Selangor tak de yb pas yg layak jadi mb. Cakap berdegar-degar tapi takde telor.

    ReplyDelete
  9. Suruh mamat PAS ni cakap kat nik ajis..jangan kurang ajar dn biar reti bahasa sikit..Nik Ajis cakap kalau ada ahli UMNO datang jumpa dia nak buat perpaduan..Dia akan ludah muka orang tu...Cakap amacamni beretika ke tidak?..Tok Guru konon..jangan nampak pemimpin Umno jer..Awak Nasaruddin perlu tegur pemimpin awak dulu..baru boleh ckp kat org lain..murshitdul am tu..

    ReplyDelete