Saturday 12 November 2011

BOB LOKMAN SI JAHIL BERCAKAP TENTANG AGAMA


Kalau jahil agama wahai Bob Lokman jangan pandai2 nak menghukum orang murtad. Kau hukum umat islam Johor murtad, kau sedar diri tak yang kau baru kenal sejadah sembahyang dan baru pandai sebut pasal agama, kau sudah tunjuk bagus dan alim agama. Aku percaya ada umat islam Johor lebih lama menjaga solat berjemaah daripada kau wahai Bob Lokman. Inilah perangai munafikin, rasa diri islam lebih dari orang lain walhal perangai masih diselubungi kefasikan. Hati kau yang cinta dunia tu selama ni, takkan hilang sekelip mata dengan kau tukar pakaian kau tu. Jangan kau menyangka diri kau sudah beriman selagi belum diuji.

Silap langkah jadi macam iblis, bila Allah uji dengan Adam a.s terus ingkar perintah Allah dan terus kufur dan akhirnya dilaknat oleh Allah swt. Kau belum diuji lagi si jahil. Jangan nak mandai-mandai hukumkan orang jatuh murtad sebab kalau semua umat islam Johor yang dituduh murtad, memang tidak murtad dek tuduhan yang dibuat oleh si jahil Bob Lokman, perkataan murtad akan balik pada kau wahai si jahil.

Inilah bahana ajaran islam PAS yang menyimpang dari jalan Nabi Muhammad saw sesuka hati menuduh orang murtad. Sekitar 80-90an dulu, habis umat islam yang tidak setuju dengan perjuangan PAS jatuh kafir.

Sekarang lihatlah kesan tuduh saudara islam kafir, perbuatan PAS sejak akhir2 ini jelas menghampiri kekafiran.

~ pengikut Muhammad saw

No comments:

Post a Comment