Thursday 16 May 2013

KAMI ORANG MELAYU ISLAM MENDESAK CEO AIRASIA-X AZRAN OMAR RANI LETAK JAWATAN




Melayu bongkak tolong tinggalkan Malaysia ye...kau dah meluat ye dengan bangsa kau sendiri.

7 comments:

  1. Di harap En.Azrai membaca blog ini. Saya merupakan anak org UMNO. Dibesarkn dlm persekitaran UMNO. Walaunpn begitu, sya juga dibekalkn dgn pegangan agama. Ada satu ketika dahulu, bekas seorg pemimpin utama UMNO ada mengeluarkn kenyataan kontroversi, mengatakan bahawa hukum hudud itu sudah ketinggalan zaman dan disiarkn didlm Utusan Malaysia. Yg mengecewakn saya, ketua pengarangnya waktu itu turut menyokong pandangan bekas pemimpin itu. Pda saya sebagai org islam, kenyataan itu tidak patut keluar dari mulut seorg islam. Kalau masih belum dpt dilaksanakn dimalaysia skrg ni, kita tidak boleh merendahkn hukum Allah. Sejak dari waktu itu, saya berhenti membeli Utusan Malaysia smpi hari ini, dan sya beralih kpd Berita Harian yg sya rasa "better". Walaupn sya tidak menyukai Utusan, saya masih penyokong BN, kerana tidak membiarkn sentimen mcm tu mempengaruhi kebolehan akal utk membuat pertimbangan.
    Kalau saya mempunyai jawatan utama didalam sebuah syarikat korporat seperti AirAsia, sya tidak akan sekali2 mengeluarkn kenyataan sebegitu. Jgn menunjukkn kita cenderung kpd mana2 pihak. Perlu diingat, yg akan menggunakan khidmat AirAsia, adalah rakyat malaysia yg mempunyai pelbagai latarbelakang dan kecenderungan terhdp mana2 parti. Org BN pn guna, org PR pn guna. Jadi, adalah merupakan tindakan yg amat tidak bijak sekali jika kenyataan sebegitu dikeluarkn. Ia akan juga merosakkn (bnyk mana tak tahu la) imej sykt Air Asia secara keseluruhan. Rafidah Aziz dan Tony Fernandez perlu bagi komen. Jgn berdiam.

    ReplyDelete
  2. CEO AIR ASIA X MELAKUKAN `WRONG BUSINESS DECISION’

    Asran Osman Rani, anak muda Melayu ini adalah CEO Air Asia X. Beliau ini berlawan arus dengan pendirian orang Melayu sejagat yang sedang kecewa dan marah kepada orang Cina ekoran sokongan mereka kepada pembangkang walaupun diberi pelbagai insentif oleh DS Najib dan Kerajaan. Yang betul betulorang Cina mengkencing DS Najib dan rakyat seperti penulis ini ialah tepukan gemuruh palsu dan kehadiran tidak ikhlas semasa Jamuan Makan atau Program Bertemu Rakyat.

    Yang bagusnya, sekurang kurangnya sekarang kita tahu beliau ini pendokong perjuangan politik pemimpin moral bermasalah dan DAP rasis. Mungkin beliau ingin menjadi hero tetapi `not at the right time and place or issue’.

    Disamping kedengaran desakan NGO Melayu supaya Azran (yang botak macho), penulis mengambil pendekatan lebih drastik, Kerajaan wajar memberi banyak peluang perniagaaan kepada MAS, FireFly dan MALINDO. Airline baru ini diharapkan memberikan perkhidmatan yang setanding atau lebih baik. Beri MALINDO dan Firefly atau MALINDO X (menyaingi Air Asia X) beroperasi di KLIA2 dan juga sesuai di Subang juga. Rakyat Malaysia juga disaran bukan sahaja BUY/USE CHINESE LAST tetapi juga FLY Air Asia LAST. Beri keutamaan menaiki penerbangan MALINDO melainkan sebab sebab `connectivity’. InsyALLAH, MALINDO akan mengikuti rapat Air Asia. Hanya selepas mamat macho ini berambus dari industri ini, pembaikotan mesti dilakukan.

    Penulis pernah mengulas bahawa AirAsia yang selalu bertelagah denan MAHB dan pernah mengugut untuk tidak beroperasi di KLIA2. Air Asia telah membuat keputusan memindahkan ibupejabat rantaunya ke Jakarta. Tan Sri Tony memberi alasan Indonesia dipilih kerana potensi besarnya. Kerajaan banga dengan pencapaian Air Asia yang sudah menjadi pemain penting di Asia tetapi kecewa dengan perpindahan ibupejabat. Kalau nak buat boleh tetapi tidak perlu digembar gemburkan seolah olah mencabar MAHB atau secara tidak langsungnya Kerajaan Malaysia. Tamparan hebat buat Kerajaan dan MABH.

    Menyedari masalah Air Asia yang mempunyai `upper bargining power’, Kerajaan Malaysia meluluskan sebuah lagi lesen penerbangan MALINDO untuk menyaingi Air Asia atau sekurang kurangnya mengisi kelompongan yang Air Asia tinggalkan (jika). Inilah `wrong decision’ oleh Tan Sri Tony Air Asia yang telah `create business opportunity’ kepada pihak lain.
    Azran Osman Rani telah melakukan `wrong decision’ dan mungkin telah create satu lagi business opportunity kepada pihak lain.

    ReplyDelete
  3. BUY AIR ASIA LAST.

    ReplyDelete
  4. BUY AIRASIA LAST

    ReplyDelete
  5. Ajar mamat kurang ajar yg tak sedar di untung ini, sampai dia letak jawatan.

    ReplyDelete
  6. DIA..ABANG DAN KAKAK NYA ...BERPELUANG REBUT JAWATAN TERTINGGI ORGANISASI / COMPANY PENTING MALAYSIA TAPI BEGINI LAH SIKAP MEREKA

    ReplyDelete
  7. pertama2 sekali sy nk uols tau sy x cenderung kpd mana2 pihak dan sy bkn ahli politik kedai kopi. bigini la org kita, ada saja kesempatan nk kondem org lain, x fikir lagi terus tembak. satu saja yg sy nk kata disini, jangan ditolak mentah2 dan jangan plk ditelan bulat2 apa org ckp. bagus fikir dulu. mungkin byk org yg akan kena tempias akibat rentetan kenyataan yg terburu2. Btw, sama ada anda dpt menerima hakikat atau tidak sy rasa ada betulnya kenyataan Azran Omar-Rani ..... jangan butakan mata hati kamu rakan2..

    ReplyDelete