Friday 17 May 2013

PANAS!!! ANWAR BAKAL BERDEPAN TALI GANTUNG KERANA MELAWAN AGONG


Datuk Dr Ahmad Zahid Hamidi ada menyatakan kepada media sebelum pilihanraya bahawa kerajaan telah pun mengemukakan siasatan lengkap berhubung insiden pencerobohan Lahad Datu oleh pengganas Sulu pada Februari lalu kepada Peguam Negara. 

Katanya kerajaan telah mengenal pasti tiga individu yang dikaitkan dengan parti pembangkang yang terlibat secara langsung sebagai dalang dalam perancangan pencerobohan tersebut. 

Bagaimanapun Dr Ahmad Zahid tidak mendedahkan identiti ketiga-tiga pemimpin pembangkang tersebut. Identiti mereka sebaliknya telah didedahkan oleh penulis blog Raja Petra Kamarudin yang mendakwa bahawa Anwar beserta Tian Chua dan R. Sivarasa adalah tiga pemimpin PKR yang telah mengadakan beberapa pertemuan sulit dengan pemimpin pengganas Sulu dengan bertujuan mewujudkan keadaan darurat di Sabah menjelang PRU13. 

Anwar, Tian Chua dan Sivarasa yakin mereka akan didakwa bila-bila masa sahaja oleh pihak Peguam Negara. Oleh kerana itu bagi mengalih pandangan rakyat terhadap isu itu yang dikategorikan sebagai satu pengkhianatan kepada negara, Anwar menggunakan isu keputusan pilihan raya sebagai alasan atau 'decoy'. 

Menurut sumber, Anwar dan dua orang kuncunya kemungkinan besar akan dibawa ke muka pengadilan di bawah Seksyen 121 Kanun Keseksaan atas kesalahan menentang Perlembagaan dan mengisytiharkan perang terhadap Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong. 

Sabit kesalahan membawa hukuman mati sebagaimana hukuman yang sama telah dijatuhkan ke atas pemimpin kumpulan militan Al Maunah, Mohamed Amin Mohamed Razali yang digantung sampai mati pada 4 Ogos 2006 di Penjara Sungai Buloh atas kesalahan menyerang kem tentera di Kampung Jenalek, Grik, Perak.

sumber AAKJ

Habislah kau Nuwarrrr.....kau tak nak lari ke kedutaan Turki lagi ke?

16 comments:

  1. mamat nuar ni memang kaki cetus huru hara. penjarakan pengkhianat negara. kemaruk nak kuasa.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...harap2 benarlah, semoga mereka bertigalah yg dimaksudkan oleh zahid hamidi itu.Harap2 juga pada hari penggantungan mereka bertiga nanti,diisytiharkan cuti umum dan jamuan makan besar 1 Malaysia sebagai tanda kesyukuran kerana terlepasnya Malaysia dari fitnah 'dajal'.

    ReplyDelete
  3. Mana ada penjara lagi nak terima orang penderhaka macam ni. Yang ada tempat kosong kubur je.. Kalau kat China Komunis ni dah kenyang makan peluru ni.

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah...harap2 benarlah berita ni....penjarakan mereka seumur hidup...aman sikit malaysia ni

    ReplyDelete
  5. Tak sempat ke hukum 'hudud' dilaksanakan???...
    Hukum pancung!!!!.......................

    ReplyDelete
  6. That's the beauty of Malaysian law.
    NO ONE IS ABOVE THE LAW, NOT EVEN LAWYERS.
    IF FOUND GUILTY, FACE THE MUSIC, AS SIMPLE AS THAT.
    LAWS ARE REQUIRED TO PROTECT THE INNOCENTS, WELL WE HAVE LOST 10 LIVES.
    PITY THE WIVES AND THE CHILDREN......AND NATURALLY THE CULPRITS SHOULD FACE THE MUSIC.
    THR RUKUN NEGARA SAYS "KEDAULATAN UNDANG UNDANG".
    SO LET THE LAW TAKES ITS OWN COURSE.

    ReplyDelete
  7. TALI GANTUNG, TALI GANTUNG, TALI GANTUNG..
    YEH YEH YEH
    LET'S DANCE..............YEHNYEH YEH........

    ReplyDelete
  8. anon 1545
    Apa main penjara2, ngabiskan boreh aje. Kasi liaw semuanya, aman negara

    ReplyDelete
  9. Eloklah diambil tindakan kepada pengkhianat negara. Jika mereka terlibat jalankan hukuman yang telah diwartakan dalam undang-undang.

    ReplyDelete
  10. patutlah anwar meroyan semacam je lepas pru13 ni sedangkan pemimpin pembangkang lain dah terima pembentukan kerajaan persekutuan hinggakan karpal pun buat laporan polis spy halang himpunan bantah yang dianjur oleh anwar sbb dia tak suka dgn tindakan anwar yg boleh bawak kpd negara jd huru hara..rupanya nak tutup kes lahad datu yg mengorbanka 10 pahlawan negara...habis hilang ayah suami..jahar btol anwar!

    ReplyDelete
  11. Sebelum digantung, Anwar akan buat permintaan terakhir - jadi PM Malaysia selama 1 hari. Amacam? Nak bagi x?

    ReplyDelete
  12. hmmmm...tak percaya hakim dan lawyer akan menjatuhkan apa2 hukuman pun pd anwar.
    dia akan lepas jugak...so tak payah berharap sgt.

    ReplyDelete
  13. Patut la Tian Chua senyap je ... nyawa dah nak kena cabut.

    ReplyDelete
  14. TAk mungkin KDN akan mengambil tindakan sebegitu, Menteri KDN pun dulunya anak buah Anwar Ibrahim...entah banyak mana terhutang budi kita tak tahu...kalau orang lain mungkin dah lama ke tali gantung....sanggup korbankan anak bangsa demi nafsu serakah politik...

    ReplyDelete
  15. 1 Melayu, 1 Cina dan 1 India =
    1 Malaysia ke tali gantung?

    ReplyDelete
  16. lepas kena gantung aman Malaysia

    ReplyDelete