Thursday 30 May 2013

PENTING!!! NAJIB SEPATUTNYA LUPAKAN NIAT UNTUK BERBAIK DENGAN KAUM CINA

Kita semua sedia maklum bahawa majoriti Cina bersatu menolak kerajaan BN dalam PRU13. Sebelum ini Najib buat pelbagai usaha untuk memenangi hati kaum Cina supaya bersama dengan kerajaan BN. Antaranya, Najib melayan tuntutan Dong Zong dalam hal berkaitan dengan pendidikan kaum Cina dengan memberi peruntukan yang banyak kepada mereka.

Dan tidak ketinggalan juga dalam telekomunikasi, Najib telah beri satu projek yang besar kepada syarikat telekomunikasi Cina, YTL iaitu membekalkan perkhidmatan internet ke sekolah-sekolah diseluruh negara dibawah projek Bestari Net.

Untuk pengetahuan pembaca, sebelum ini projek tersebut diberi kepada syarikat Melayu iaitu JARING Communications Sdn Bhd dan Telekom Berhad. Namun kerana mahu memenangi hati kaum Cina, Najib telah serah kepada YTL sepenuhnya.

Mengikut satu sumber dari pihak telekomunikasi negara ini, YTL gagal melaksanakan projek Bestari Net dengan baik. Banyak masalah timbul sana sini. Dikatakan dengan pengalaman yang baru dicebur dalam bidang telekomunikasi, YTL menghadapi banyak masalah dalam projek ini.

Kami rakyat Malaysia yang menyokong kerajaan BN menggesa Najib buat pertimbangan yang betul dalam memberi projek kepada kaum Cina yang sangat tamak, tidak tahu berterima kasih dan bersyukur.

Sepatutnya kegagalan YTL ini boleh menjadi alasan yang kukuh untuk memberi projek ini kembali kepada syarikat bumiputera dan bukan lagi kepada syarikat yang menguntungkan kaum Cina. Najib sepatutnya buat usaha untuk menyelamatkan syarikat telekomunikasi melayu iaitu JARING Communications dengan menyerahkan projek Bestari Net kepada syarikat melayu tersebut.

Untuk pengetahuan pembaca, tahun lepas JARING dalam proses untuk dijual kepada syarikat syarikat tempatan. Usaha dijalankan oleh MOF untuk menyelamatkannya daripada terus beroperasi dengan bebanan hutang yang berterusan.

Sekiranya Najib memberi tanggungjawab untuk melaksanakan projek Bestari Net kepada syarikat tersebut maka Najib telah berbuat baik kepada syarikat melayu yang tidak tikam belakang kerajaan BN seperti yang telah dibuat oleh kaum Cina terhadap kerajaan BN.

Najib nampak tak apa kerajaan BN dapat dengan semua layanan yang Najib beri kepada kaum Cina? ada mereka tahu kenang budi? Najib nampak tak? Tak nampak ke yang kaum Melayu dan bumiputera yang bersatu memberi kemenangan kepada kerajaan BN? Najib tahu tak kaum melayu sekarang bersatu membeli barangan orang islam melayu dan bumiputera dan secara tegas memboikot barangan dan perniagaan kaum Cina?

Tender-tender projek kerajaan sepatutnya dibuka hanya kepada syarikat melayu dan bumiputera sahaja dan strictly not allowed untuk syarikat Cina. Melayu dalam jabatan perolehan dan logistik atau yang berkuasa buat keputusan dalam tender kerajaan yang didapati menerima rasuah yang banyak diamalkan oleh syarikat Cina utk dapat tender kerajaan diambil tindakan tegas kalau didapati bersalah buang kerja. 


Melayu yang menerima rasuah daripada kebanyakan syarikat Cina adalah pengkhianat negara dan merekalah yang mengkayakan kaum Cina yang sangat memusuhi melayu islam.

12 comments:

  1. Kita buang je pemimpin yang datang dari kelompok Melayu Elit ni! Macam tak ada Mealyu lain yang layak menjadi pemimpin dalam Umno. Balik2 golongan yang ada sangkut paut dengan anakberanak depa. Kalau mampu membina dan mengukuhkan kedudukan orang Melayu tak apa. Ini tidak, tak habis2 hadap keapda pengundi cina dan orang cina! Tanya pada Najib, apa dia mau dari Cina? Jujur please!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara, harap tolong bagi peluang pada Najib. Kita tengok dulu NBOS(National Blue Ocean Strategy) dia..camna.

      Delete
    2. Aku sokong 100% . .pemimpin umno macan Najib . Hishamuddin .Mukhriz semua ni tumpang nama bapak mereka saja untuk naik tinggi dlm politik dalaman umno . . .Mereka tidak cerdik politik sebenarnya . . .malah tidak cerdik politik bila berdepan dgn politik sebenar melawan pembangkang . . .klau nak di ukur memang Anwar jauh lebih bijak berpolitik . . untuk survival orang melayu kitaamat memerlukan ahli politik sejati macam Tun Mahathir dalam umno . . .mulut mesti celupar baru orang takut dan respect . .klu nak cakap baik elok jadi Guru saja . tak payah jadi PM . .. . .Antara nama2 yg sangat diharapkan dapat ganti Najib secepat mungkin . .Muhyiddin Yasin . .Zahid hamidi . .Lagi cepat Najib letak jawatan . .lagi baik . . .

      Delete
  2. Betol Anon 13:23 cakap tu..zaman cakap bebaik tarak dah. kena bijak dan tegas. kalau tak gak tunggulah kesan dari mainan politik cina yang bijak guna peluang atas perpecahan melayu.

    ReplyDelete
  3. betul tu aku setuju anon,pm najib sepatut nya bertindak saperti mana tun mahathir mematahkan semua tindakan pembakang jangan duduk diam macam ketakutan semacam tidak berani bercakap pasal anuar mahu pun dipentas ceramah dan sidang media.Selepas tun mahathir tiada lagi ahli politik yg berani menyangah pembakang hanya ngo menyokong kerajaan saja kehadapan jangan lah jadi kerajaan bisu buat seusatu supaya puak puak ni takut pada kerajaan rakyat mahu sebuah kerajaan yg tegas saperti tun mahathir terbukti puak puak yg cuba menlingkupkan negara di tangkap siapa yg sumbat anuar dalam penjara 1998 itu makna kerajaan pemerintahan bawah tun mahathir tegas.

    ReplyDelete
  4. Setuju sangat dengan kenyataan admin, setuju sangat. Ramai lagi melayu yang berkelayakan.

    ReplyDelete
  5. Anon 1323,
    Anwar tidak cerdik, tidak juga bijak. Dia beruntung saja sebab diambil dan diasuh oleh Tun Mahadzir. Jika Anwar bijak dia tidaklah menjadi pecacai DAP untuk semata-mata hendak menjadi PM.

    ReplyDelete
  6. Ini artikel lama dulu...tidak habis-habis disergah hantu loncat cina

    http://kennvoices.blogspot.com/2011/04/disergah-hantu-loncat-cina.html

    ReplyDelete
  7. ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    ReplyDelete
  8. Aku sokong.

    1. Jangan bagi projek dekat syarikat cina
    2. Melayu ali baba perlu dicantas dan jangan bagi kontrak
    3. Perluaskan aktiviti FGV untuk mengeluarkan banyak lagi barangan harian
    4. Terus boikot barangan dan penjual cina
    5. Dahulukan pembangunan dikawasan MELAYU dan kawasan BN
    6. Dirikan sekolah khas untuk murid MELAYU dan kaum lain yang menyokong BN
    7. Lupakan sumbangan untuk sekolah cina, satu pembaziran
    8. Perbanyakan MRSM dan SMS
    9. Banyakkan biasiswa pelajar MELAYU untuk belajar diluar negara
    10. Khazanah kena mempergiat pemambih alih syarikat cina "raid" dan yang pertama syarikat staley thai.
    11. Kuburkan MEREKA!

    ReplyDelete
  9. ok, kita ubah. jangan kita berbaik dengan cina. paksa cina walau dengan apa cara sekalipun supaya berbaik dengan kita. inipun strategi lautan biru jugak namanya. kalau tak nak berbaik jugak dengan kita, sediakan tongkang hantar balik ke tanah nenek moyang diorang melalui lautan biru...

    ReplyDelete
  10. Come On PM, tunggu apa lagi first announcement adalah hapuskan sekolah vernakular. Kasi ajar sama diaorang. Ada berani ke?

    ReplyDelete