Sunday 12 May 2013

SANGAT PENTNG!!! DAHULUKAN BELI DI KEDAI ORANG ISLAM DAN BUMIPUTERA




Ini kedai kereta orang kita (SNR) di Sri Gombak, Gombak dan banyak lagi cawangannya, SNR.

Kita orang islam seharusnyalah mengutamakan membeli dari kedai orang islam dan secara tidak langsung kedai Melayu dan juga dari kedai bumiputera.

Kita majukan ekonomi orang islam dan bumiputera. Nanti zakat negara betambah. Allah bertambah redha dan memakmurkan lagi negara dengan rahmat dan berkatNya.

Carilah kedai orang islam dan bumiputera di tempat kita. Ada Kedai 1Malaysia pergi sana. Kalau takda pilihan sangat barulah pergi kedai Cina.

Cina telah tunjuk apa yang terpendam dalam hati mereka selama ini. Kebencian mereka kepada kerajaan islam Melayu di negara ini. Bercita-cita mahu memerintah negara ini dan mengkristiankan negara ini.

Sedarlah wahai umat islam, orang melayu dan bumiputera. Sampai masanya untuk kita majukan ekonomi kita.

Kerajaan Islam Melayu sepatutnya buang monopoli peraih peraih Cina yang cekik darah dan kawal harga barang-barang di negara ini. Najib mesti berani jangan lembik sebelum orang melayu buang kau seperti Pak Lah dibuang!!!!!!!

23 comments:

  1. Hapuskan SRJK(C).......

    ReplyDelete
  2. Aku dah lama dahulukan kedai melayu.... Anda bagaimana?

    ReplyDelete
  3. bumiputra kena berani mguasai gadget dan brg elektronik...kalau hp rosak g anto kdai cina jugak..

    ReplyDelete
  4. Buka lah cawangan kat Bdr Baru Bangi. Kat sini 99% Melayu.

    ReplyDelete
  5. jangan hangat hangat taik ayam.....aku dah 30th dah boikot kedai cina,,,kecuali keperluan yg tak ada di kedai melayu..kadang kadang orang kita ni panas kejap sangat,,,,JOM TOLAK KEDAI CINA(JTKC)

    ReplyDelete
  6. Saya tinggal di Taman Samudera, Batu Caves. Banyak lagi kedai bumiputra yang boleh kita support di sekitar Gombak.

    Jika kita nak dapatkan aksesori kereta, boleh pergi kedai yang tuan blogger syorkan di atas - SNR.

    Jika tuan-tuan (tinggal di KL) mahu membaiki kenderaan, di belakang Giant Batu Caves ada sebuah bengkel kereta Melayu Bumiputra yang besar. Nama bengkel itu BISMILLAH.

    Bertentang dengan Giant Batu Caves pula, terdapat satu deretan kedai. Ada sebuah bengkel motosikal iaitu IS Wira. Bengkel ini sangat terkenal di sekitar Batu Caves dan dikunjungi ramai pelanggan setiap hari. Bengkel IS Wira pernah establish dalam filem Bohsia arahan Syamsul Datuk Yusof Haslam.

    Jika tuan-tuan ingin dapatkan bahan mentah untuk binaan, boleh ke Ulu Kelang iaitu Kedai Hardware Kamarudin. Tauke nya kita panggil Wak. Kalau anda sering guna MRR2, anda akan perasan satu hardware besar tepi jalan yang bersebelahan dengan masjid. Dekat dengan simpang nak masuk Kampung Pasir / Keramat AU.

    Saya syorkan pembaca-pembaca blog ini kumpulkan semua senarai peniaga-peniaga bumiputra bermula dari sekecil-kecil kedai gunting rambut, kedai runcit, kedai sayur, bengkel motosikal, ketuk dan cat, syarikat percetakan, bakery, sehinggalah sebesar-besar hardware di blog ini. Kemudian setelah cukup banyak maklumat yang dikumpulkan, saya syorkan tuan blogger terbitkan satu entry berkenaan kedai-kedai milik Bumiputra sekitar Lembah Klang ini.

    Link kan dengan blog-blog lain seperti Parpukari, GAP, Penggempur Mutiara dan lain-lain pro BN.

    Sebarkan di facebook.

    Saya yakin lambat laun, kita pasti berjaya mengkayakan orang-orang kita sendiri.

    In shaa Allah..

    ReplyDelete
  7. saya pun sudah mulakan.Sebenarnya ramai budak2 melayu ingin mempelajari bidang elektronik dan gadget khususnya tapi dorang tak tahu nak mulakan dari mana.Dari itu ,kementerian yg berkaitan turun padanglah. .....bertemu anak2 kita dan anjurkan kursus-kursus yg yg berpotensi utk diceburi.Jgn lagi berlengah.Kalau tidak walhasal balik hasil wahasil balik asal.

    ReplyDelete
  8. KAMI DAH MULAKAN...JAUH SEKALIPUN KEDAI RAKYAT, AKU BAWAK KELUARGA AKU SHOPPING KAT SANA.

    Kepada SNR accesories, bukalah cawang kat kluang johor !! melayu adalah penyumbang utama kedai2 accessories milik cina kat bandar ini...Kluang terletak di tengah2 Johor..See what I meant?

    gen2felda (kempen rosmah tutup aurat)

    ReplyDelete
  9. Sokong!!!
    Kita bagi cina bukit nangis guling2..
    On progress.
    Kjap lg..

    ReplyDelete
  10. Saya adalah seorang juruteknik komputer. Walaupun mempunyai bengkel yang kecil tapi saya ada ramai pelanggan melayu yang sering menemui saya jika ada kerosakan PC dan Laptop. Ramai beranggapan lebih 'selamat' servis laptop kepada pomen melayu berbanding kedai cina kerana seringkali kedengaran tauke cina cekik darah selepas servis barang komputer. Ada yang terkejut apabila saya hanya mengenakan upah jauh llebih murah berbanding kedai cina yang memberi pelbagai alasan konon banyak kerosakan pada komponen komputer walhal saya cuma perlu clean virus sahaja dan windows dapat beroperasi dengan lancar.

    ReplyDelete
  11. Mesti ada Pengerak untuk tanamkan "Buy Chinese Last".

    Saya stop baca The Star tahun lepas walaupun sudah 30 tahun melanggannya. Saya sekarang ke kedai2 hardware dan runcit Bumiputra untuk beli barang2.

    Di Datuk Keramat ada 1 kedai hadware Cina yang besar dan 5-6 kedai2 hardware Bumiputra yang kecil. Jangan terperanjat jika kedai Cina itu jual pada harga yg lebih mahal kerana persepsi kita bila lihat kedai mereka besar maka lebih murah.

    Ada minimarket Bumiputra sebelum stesen LRT Dato Keramat yg jual barang2 runcit pada harga yang amat berpatutan.

    ReplyDelete
  12. Kita mesti bersatu"Buy Chinese Last". Bangsa Cina telah tunjukkan pada kita bahawa mereka kaum yang tamak dan akan bersatu utk jatuhkan bangsa Melayu. walaupun telah menguasai ekonomi sekarang mereka nak kuasai politik pulak. Jenis bangsa yang tak kenang budi. Jika mereka berkuasa lihatlah bagaimana kerajaan singapork lakukan pada bangsa melayu disana.

    ReplyDelete
  13. MASALAH NYA TAUKEH KEDAI MELAYU PUN SOKONG PEMBANGKANG !! SIAP SPONSOR LAGIIIII !!!

    ReplyDelete
  14. kedai melayu bg saya PR servis sgt fail...muka masam mencbuka,nk tny pun takut..tu blum yg dh maju sket,sombong giler...mcmsatu kedai runcit melayu area manjung..saya sggup lintas jalan,lintas satu kedai runcit cina smata2 nk sokong kedai melayu...hasilnye,lpas beli,duit baki campak je atas meja..kita ni pulak tukang ngutip syiling satu2..blum cte muka masam lg...sape2 nk try,pegile..kedai sebelah agro bazar manjung..

    ReplyDelete
  15. Tapi pokok pangkal melayu jugak yg bela kroni ank beranak dia

    ReplyDelete
  16. hmm...ini semua poyo jer...
    selagi kau x tukar big supplier barang2 yg ada dalam bengkel tu..xyah citer arr pasal sokong bumiputra..ko ingat gas ekon kete tu melayu yg buat? tayar kete tu kilang melayu punya ker?
    ini semua bodo...kerajaan yang didik bagi projek kat cina pastu dok sibuk sokong perniagaan bumiputra..kasik la projek2 besar kat melayu..cer bayangkan ada kete jenama lutfi ke...berahim ke..baru la nak kata sokong bumiputera...ini tak..pau je nama ahmad...tapi owner cina bukit bro...ini semua poyo...400 tahun bodo je...

    ReplyDelete
  17. Snr...bukak la cawangan kat ipoh.....atau franchisekan.



    ReplyDelete
  18. ramai peniaga melayu tidak mahu ambil barang dari pembekal melayu.
    mereka lebih pentingkan pembekal bukan melayu.


    ReplyDelete
  19. kedai large format printing 100% bumiputra~ berdekatan kolej unikop koperasi polis fasa 2.. nama kedai NHY GLOBAL.. print sticker.. banner.. bunting..

    ReplyDelete
  20. Korang cuba cek ada satu supermarket baru bukak di Kampung Melayu Subang....sederet ngan Econsave dan sebelah Rozell. X silap aku nama tpt tu Pusat Pengedaran Setempat Koperasi. Aku tgk derang bg spacing untuk barang bumi lagi besar dr brg non bumi. Harga pon siyes leh tahan. Aku sempat gak sembang ngan staf2 kat situ. Derang kata derang mmg utamakan produk melayu kecuali kalau da mmg tak der no choice la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer anon 23.27...memang milik Koperasi yg dipertanggungjawabkan utk mencari produk IKS milik BUMI...harap penduduk sekitar dapat sokong...

      Delete
  21. kedai service kereta di Taman sri gombak, antara klinik vet dan Pasaraya BIG, belakang Restoran Mesra Ria.. Owner Melayu Islam Terengganu..service mantap! Nama kedai E Three Auto Car service, no 29, Jalan SG 3/19, Taman Sri Gombak.

    ReplyDelete
  22. https://www.facebook.com/mekapkereta - tempat tinted kete org kita kat Tmn Putra Kajang, 019-6606365

    ReplyDelete