Wednesday 16 November 2011

MELAYU SUDAH BOSAN DENGAN PARTI POLITIK

Komen Pembaca:
Anonymous said...
aku yg bekas penyokong pas ni dah benci pas dan berangan angan nak sokong/undi umno..tapi beginilah cara umno nampak gayanya aku taknak ambik hal lah pasal mengundi ni..setelah aku berborak dgn kwn2 aku nampaknya mrk pun begitu jugak..tidak ada parti yg benar2 membela org melayu yg sudah tentunya beragama islam..taktau la nanti apa akan jadi pd melayu dan tanah melayu ni...
Aku jangka mood pengundi melayu down lately. Kecewa, sedih, risau dengan keadaan umat islam, islam dan kuasa melayu. UMNO kelihatan rapuh dengan isu2 yang digegarkan oleh pembangkang dan pembangkang yang mewakili melayu seperti PAS kelihatan hanya jadi tunggangan dan pengecut kepada kaum bukan islam di negara ini KLIK. So siapa lagi nak diharap? Parti politik melayu berpecah belah dan gagal menyatukan umat islam~ melayu negara ini. so what next for our survival? Aku cadang tindakan berani mati oleh pemimpin melayu~ islam, cendikiawan dengan sokongan raja-raja melayu agar KITA AMBIL LANGKAH BERANI UNTUK mencari pemimpin melayu yang professional dan beragama serta NEUTRAL YANG BOLEH MENYATUKAN UMAT ISLAM~MELAYU YANG BERPECAH BELAH SEKARANG......KLIK

~ pengikut Muhammad saw

1 comment:

  1. Pemimpin politik melayu bertelagah sesama sendiri tidak kira dalam UMNO dan PAS. Nampaknya melayu bakal tergadai negara gara-gara perbalahan antara melayu. Perbalahan ini makin teruk sejak akhir-akhir ni.

    Cina makin bersatu dibawah satu kumpulan. Walau realiti nampak mereka beza dalam MCA, Gerakan & DAP namun mereka sebenarnya bersatu dalam semangat bangsa Cina itu sendiri. Jauh jika banding dengan melayu. Kita pecah belah. Lemah dan rapuh. Ekonomi rapuh, kuasa yang dipegang bakal hilang akibat pergaduhan sesama islam.

    Ke mana lagi hala tuju melayu kalau kita terus bertelagah? Kita sepatutnya jadikan apa yang terjadi kepada melayu singapore sebagai tauladan. Ayuh melayu kita bersatu sebagai umat islam.

    ReplyDelete