Sunday 13 May 2012

HOT: PAS PARTI PUAK-PUAK SYAITAN




Syaitan merupakan musuh yang jelas nyata yang mana Allah sebut dalam al-Quran bahawa:

Annisa’[38]
Dan juga orang-orang yang membelanjakan hartanya dengan menunjuk-nunjuk kepada manusia (riak), dan mereka tidak pula beriman kepada Allah dan tidak juga beriman kepada hari akhirat. Dan sesiapa yang (mengambil) Syaitan itu menjadi kawannya, maka seburuk-buruk kawan ialah syaitan.

Yassin[60]
Bukankah Aku telah memerintahkan kepadamu hai Bani Adam supaya kamu tidak menyembah syaitan? Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi kamu"

Al-Imam Ibnu Kathir-rahimahullah-dalam Tafsirnya ketika menafsirkan ayat ini berkata: Ini adalah celaan Allah kepada mereka yang mengingkariNya di kalangan bani Adam iaitulah mereka yang mentaati syaitan sedangkan syaitan adalah musuhnya yang nyata,dan mereka yang melakukan maksiat kepada Allah sedangkan Dialah yang menciptakannya dan mengurniakan rezeki kepadanya.

[ Tafsir al-Quran al-`Azhim,Ibnu  Kathir,3/167 ]

Kerana Nik Aziz mahu berkawan dengan syaitan, Allah swt buat percakapan Nik Aziz benar benar berlaku. Allah kawankan Nik Aziz dengan puak syaitan yang menentang islam tapi berpura-pura bersama-sama dengan parti yang konon perjuangkan islam iaitu PAS walhal PAS ialah parti puak-puak syaitan. 

Parti puak syaitan ini main-mainkan agama serta senda sendakan agama dengan jual agama untuk dapat habuan dunia. Jual hukum hudud untuk dapat undi dengan berjanji untuk laksanakan hudud untuk dapat undi melayu dan berjanji dengan puak syaitan untuk tidak laksana hukum hudud.

Inilah puak-puak syaitan yang menjadi teman rapat syaitan. Antara ketua syaitan jantan ialah Karpal, Anwar, Mat Sabu, Badrol Amin dan ramai lagi dan ketua syaitan betina antaranya ialah Ambiga.

No comments:

Post a Comment