Thursday 3 May 2012

HOT HOT HOT: FATWA NIK AZIZ SAMAKAN SOLAT DENGAN DEMONSTRASI



Wahai umat islam lihatlah siapa Nik Aziz sebenarnya. Bercakap hal agama ikut sesuka hati sehingga yang waras akalnya hairan dengan apa yang Nik Aziz cakapkan. Hari demi hari kenyataan keluar dari mulutnya benar-benar menampakkan siapa sebenar Nik Aziz. Dia seorang manusia yang pandai baca quran tapi guna ayat quran untuk puaskan nafsu politik semata-mata. Pengikut taksubya dibutakan mata hati telinga oleh Allah untuk lihat kebenaran.


Ketika mengulas hadis di atas , ‘Allaamah Mufti Brunei dalam kumpulan fatwanya bilangan 30, halaman 164 membuat komentar, katanya: “Salah satu perkara yang timbul sekarang ini di kalangan orang islam ialah mereka mengikut cara orang Eropah atau cara barat, iaitu mereka berarak di jalanan dengan meninggikan suara dan menjerit-jerit menzahirkan tuntutan mereka, dengan beriktikad bahawa cara itu adalah suatu jihad. Sedangkan Nabi saw telah mengkhabarkan bahawa perbuatan berjuang cara berarak di jalanan dan memekik-mekik itu sebagai mengikut cara orang jahiliah yang bukan islam”

Sabda Nabi saw ,maksudnya :

“Sesungguhnya Allah benci kepada orang yang keji dan membuat perkara keji dan menjerit-jerit di jalanan” (Hadis Riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir)

8 comments:

  1. Nik Najis babi , gila meroyan

    ReplyDelete
  2. Nik Aziz pandai baca Al Quran
    tapi tak ambil tahu tafsirannya
    dia tafsir ikut kepentingan
    politiknya bukan kepentingan
    ummah.
    sebab itu islam yang dilaungkan
    oleh Nik Aziz Islam sesat yang tidak
    diajar oleh Rasullulah.
    Sampai kempen besih pun sanggup mereka
    bawah ke tanah suci, tempat yang
    tiada kaitan dengan hal duniawi.

    ReplyDelete
  3. nik aziz bukan ulama tapi hantu

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum ikhwan muslimin..
    Semoga berada dalam kerahmatan Allah s.w.t...
    saya rasa lebih elok kita berfikir bagaimana cara kita nk satu kan org2 islam kita daripada kita dok bergaduh sesama kita, dan saya rasa itu yang lebih afdhal..buangkan budaya memperbodoh sana sini..

    semoga kita diredhai Allah s.w.t

    ReplyDelete
  5. dia adalh sebenarnya Dajal.

    ReplyDelete
  6. anon 10:52

    nasihat awak bagus dan jangan lupa beri nasihat yg sama kepada blogger pas sana

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah kalau muslimin semua dapat bersama kita fikir tentang ukhwah sesama kita..saya akan menasihati perkara yang sama sesama kita..InsyaAllah semoga kita mendapat rahmat daripada Allah..

    ReplyDelete
  8. Ha Ha Ha ini ooolamak nyanyuk

    ReplyDelete