Friday 4 May 2012

RED HOT CHILI PAPER: TAHNIAH BLOGGER TAUKE IKAN BONGKARKAN PENIPUAN PORTAL MALAYSIAKINI DAN SELANGORKU


Sekali lagi aku ucapkan tahniah kepada blogger Tauke Ikan berjaya buktikan pembohongan media pembangkang bagi menutup malu kemusnahan yang dilakukan oleh pendemo Bersih 3 baru-baru ni.

Video 1 dikeluarkan oleh Malaysiakini:


Video 2  dikeluarkan oleh Selangorku:



Video 1 yang dikeluarkan oleh portal Malaysiakini kedengaran suara perempuan yang jelas berbanding suara pendemo di depan Sogo menjerit-jerit dan memaki hamun polis yang konon ada orang dibawah kereta dan suruh pendemo terbalikkan kereta polis.

Video 2 yang dikeluarkan oleh portal Selangorku kedengaran suara lelaki menjerit-jerit yang konon ada orang dibawah kereta.

Sebagaimana dianalisis oleh blogger Tauke Ikan bahawa minit ke 0:10 dalam Video 1 dikeluarkan oleh Malaysiakini dan minit ke 1:44 dalam Video 2  dikeluarkan oleh Selangorku menunjukkan scene yang sama tetapi bercanggah fakta dari segi suara yang menjeri-jerit konon ada orang terperangkap bawah kereta. Percanggahan fakta ialah scene yang sama tapi dalam Video 1 hanya ada suara perempuan yang sangat jelas dan dalam Video 2 hanya ada suara lelaki yang sangat jelas. Ini jelas membuktikan bahawa Tauke Ikan berjaya buktikan bahawa kedua portal milik pembangkang ini cuba menipu rakyat dengan 'editing & dubbing' suara luar yang dimasukkan ke dalam video versi mereka semata-mata untuk membenarkan pelakuan buruk pendemo Bersih 3 menterbalikkan kereta polis yang konon demi selamatkan orang yang terperangkap di bawah kereta. Ini penipuan yang jahat oleh media pembangkang.

Aku merayu KDN menarik balik lesen Malaysiakini, Selangorku & Harakah Online kerana banyak penipuan fakta telah dibuat dalam kes Bersih 3 bertujuan jahat dan berniat memburukan kerajaan pemerintah dan PDRM dan menghalalkan perbuatan buruk oleh beruk-beruk belaan pakatan rakyat.

Video dari PDRM ini dengan jelas dapat diamati tiada seorang pun pendemo menjerit ada orang di bawah kereta dan jika anda cari dengan betul, anda akan jumpa jurukamera Malaysiakini itu seorang jantan!


Sumber Tauke Ikan KLIK

2 comments:

  1. Having won 4 States, they claimed that the election was frought with manipulations. They should if they believed the election was not clean, cleanse themselve of their MP and ADUN seats, or better still, dissolve the States' Assemblies that they have won. Calling the election as being not clean while at the same time have no shame whatsoever in holding to the won election seats.
    How on earth people couldbe easily misled.
    There are legal channels if one is not satisfied. They say that the court is not independent but at the same time refused to acknowledged that Dato Seri Anwar was acquited for the charge against Azizan and recently against Saiful. did Azizan and Saiful claimed that the court is not independent??

    They claimed that the court is not independent but have no shame to use the court for defamation actions agst those who speak ill against them. Again, their freedom of speech sulks - u speak ill agst them, they sue u.

    ReplyDelete
  2. dear anon 08:04

    what you have said is definitely correct and true...i believe they would only satisfied with the election when they win the general election with big majority by two third of parliament and ruling this countries they way they like...having free sex everywhere like western do..what a pity on muslim in PAS is their so called religious leader nik aziz and hadi are now clearly seems to be a slave to their master in DAP and what a nightmare when all PAS members blindly follow their leaders even we can see from outside they are now like lembu with no brain at all...

    ReplyDelete