Monday 19 September 2011

ADAKAH ANWAR TUHAN?


Allah menempelak bani israel kerana telah mengikut membuta tuli ulama-ulama mereka yang dikenali 'Rabbai'. Walaupun ulama2 mereka telah mengubah ayat2 Allah dalam kitab Injil dan Taurat atas maksud mendapat habuan dunia yang sedikit, dan bani israel tahu ulama2 mereka berbuat demikian tetapi kerana menurut hawa nafsu mereka menafikan kebenaran.

Allah telah menyebut dalam Quran bahawa bani isreal telah bertuhankan Rabbai mereka kerana taat patuh kepada Rabbai walaupun mereka telah mengubah ayat2 Allah.

Anwar telah mengajak pengikut2nya bertuhankan dia walau dia didapati buat salah. Anwar menyuruh penyokongnya ikut, taat dan patuh kepadanya membuta tuli.

Anwar berkata “Saya tak susah hati, kerana penyokong saya ramai mereka akan sentiasa akan menyokong saya walau pun saya buat video sekalipun,” sindir Anwar.

Hanya Allah dan Rasul sahaja kita boleh ikut membuta tuli kerana apa disuruh oleh Allah dan Rasul pasti benar. Jangan ikut buta tuli walaupun seseorang itu ulama dan contoh mudah jangan jadi seperti pengikut PAS, pengikut Jemaah Tabligh atau Al-Arqam yang sangat taksub kepada ulama mereka tanpa keraguan.

~ pengikut Muhammad saw 

No comments:

Post a Comment