Friday 23 September 2011

UMAT ISLAM PERLU BERSATU, PERCAYALAH SEBELUM TERLAMBAT!


Dulu aku pernah keluarkan posting yang menjangkakan akan ada usaha ahli parlimen bukan islam akan buat kejutan dengan bersatu dibawah satu payung. Ianya bukan yang mustahil untuk berlaku. Kenyataan DAP oleh Chua Soi Lek bahawa MCA akan keluar BN jika laksanakan hudud adalah antara klu hal tersebut.

Pernahkan UMNO cakap nak jalankan hudud seperti PAS? Tak pernah, hal ini kerana keadaan umat islam samada pemimpin dan yang dipimpin di Malaysia belum lagi mencapai tahap beriman yang membolehkan perlaksaan hudud seperti zaman Rasulullah saw dan pemerintahan Khalifah Islam pada zaman emas dulu.

Termasuk di Kelantan, kalau jalankan hudud sekarang. Sanggup ke Nik Aziz jalankan hudud kepada anak sendiri atau pemimpin PAS serta ahlinya yang ada bukti buat salah? Aku percaya tidak! Kerana hal ADUN selinsing buat hal dengan isteri ahli PAS sendiri, Nik Aziz gagal jalankan hukum islam dengan adil sebaliknya bertindak seperti father kristian memaafkan dosa bagi pihak ADUN tersebut. Sanggup ke Nik Aziz jalankan hukum islam samada Qisas, Hudud, Takzir ke atas kesalahan Nik Abduh, Nik Amanina atau menantunya Arifahmi jika mereka didapati buat salah? Jawapannya tidak!

Ini lah tandanya hudud belum boleh dilaksanakan selagi orang islam samada pemimpin yang berupa islam seperti Nik Aziz, Hadi Awang, Anwar dan pemimpin yang beragama islam seperti Najib Razak, Muhyidin Yassin, Noh Omar, Zahid Hamidi sehinggalah ke rakyat jelata belum memiliki iman yang kuat seperti para sahabat, hudud belum boleh dilaksanakan. Itulah sebabnya Allah swt tidak turunkan hukum hudud di Mekah selama 13 sebelum hijrah kerana sahabat belum lagi diangkat sebagai orang2 yg benar2 beriman kpd Allah swt. Di akhir2 era Madinah sebelum nabi wafat Allah wahyukan hudud. Inilah hikmah Allah swt, kalaulah hudud turun awal dari perintah2 Allah dalam 5 Rukun Islam pasti ramai orang islam di Mekah kena hukuman tersebut krn keimanan mereka belum teguh dan mereka masih lagi belum tinggalkan dosa2 sepenuhnya.

Tetapi Chua Soi Lek pusing kenyataan Muhyidin Yasin sebagai 'moving forward' ke arah apa yang aku jangkakan bahawa akan ada usaha pemimpin2 bukan islam untuk bersatu bawah satu payung dan lantik PM yang beragama kristian. KLIK,

Umat islam di Malaysia, nak seronok lagi ke tak nak kembali kepada ajaran islam sebenar yang dibawa oleh Muhammad saw?

Nak bergaduh lagi sesama islam?

Sehingga Allah turun bala seperti Somalia ke? lantaran pergaduhan dan berbunuhan sesama islam di sana.

~ pengikut Muhammad saw

No comments:

Post a Comment